همایون: به سادگی از فساد رییس مجلس نمی گذرم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۶/۷/۱۸ کد خبر: 139771 منبع: پرینت

رییس مجلس نمایندگان با ارسال مکتوبی به دادستانی کل، شکایت معاون اول را خلاف قانون و فاقد اعتبار عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه 17 میزان 96 این مجلس، بار دیگر بر بررسی موضوع اختلاس رییس مجلس و رییس دبیرخانه تاکید کرد و گفت: عبدالرووف ابراهیمی خلاف مصوبه مجلس که فیصله شد چهار کمیسیون اتهام را بررسی کند، یک کمیسیون دیگر را نیز موظف کرده و منشی مجلس را در راس این هیات قرار داده است؛ این اقدام خودسرانه رییس، سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی و بی احترامی به مصوبه نمایندگان است.

بگفته همایون، رییس مجلس نمایندگان با ارسال مکتوبی به دادستانی کل، شکایت معاون اول را خلاف قانون و فاقد اعتبار عنوان کرده که هر گونه اجراییات درباره آن بی اعتبار است.

رییس مجلس در واکنش به اظهارات معاون اول بیان می کند که وی مطابق قانون و مشورت با هیات اداری مکتوب را به دادستانی کل فرستاده است چراکه بررسی امور مالی نهادهای دولتی از صلاحیت های اداره تفتیش و کنترل ریاست جمهوری است و اگر هم قرار باشد این موضوع از سوی اداره تفتیش برررسی شود، رییس جمهور باید اجازه آن را صادر کند نه معاون اول مجلس.

سرانجام در این نشست رییس مجلس به کمیسیون‌های توظیف شده برای بررسی این اتهام‌ها دستور داد که کار بررسی‌شان را شروع کنند و تا سه روز دیگر به داخل تالار گزارش دهند.

چندی پیش معاون اول مجلس نمایندگان با ارسال اسنادی به دادستانی کل مدعی شد که عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان و خدای نظر نصرت رییس دبیرخانه مجلس به فساد متهم هستند. بگفته همایون، ده‌ها میلیون افغانی در عقد قراردادهای مربوط به مجلس، استخدام کارمندان خیالی و کرایه خانه خیالی از سوی رییس دبیرخانه مجلس اختلاس شده و عبدالرووف ابراهیمی نیز در این فساد دست دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معاون اول مجلس
فساد ابراهیمی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر بیوگرافی کمیشن کاران رابخوانید هریک درستون علاقمندی نوشته اند : مطالعه !!!
اما وقتی معلومات شانرا بدانید مثلا یکی از طریق تلویزیون میگفت : ما وجاپان دریک روز استقلال گرفتیم!!!
معلوم نیست اینرا درکدام کتاب یا تاریخ خوانده است؟؟؟

>>>   رفیق همایون چطورشد زمین دولتی درخوست را نتوانستی بدست آوری ؟

>>>   فساد پیشه گان مجلس نابود شوید
احمد شاه احمد زی

>>>   این هم ازترفند های غنی اتمر است که در گیر و دار داخلی مجلس خیل وزرای نا کارآمد خود را با کمترین پرداخت از فلتر مجلس بگذراند.

>>>   بررسی اتهام اختلاس بالای هر شخصی باشد وظیفه لوی څارنوالی هست. بررسی اتهام اختلاس بهیچوجه وظیفه اداره عالی تفتیش نیست. من چند روز قبل در همین مورد نوشه بودم که یک چند روز بگذرد همه چیز خاتمه می یابد و "نه چرگی است نه پرگی"!!!

>>>   همايون جان بايد ثابت نمائي كه رئيس تان دزد است، در غير آن همه دزدان شورا و دولت با عث نام بدّي خودت شده ، و به اتهام بهتان و تهمت ناحق به حبس طويل المدت مجازاتت ميكنند.

>>>   آیا در آمد هاب جناب همایون منحصربه معاش مچلس است . اولن همین آقای همایون از فلتر محاسبات بگزرد وقتی ثابت شد همه دار و ندارش حق و حلال است بعد جناب شان دزد بگیر مچلس شوند در غیر آن هما نی که فاسد نیست در سه قوه کی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است