نشست وزیر مهاجرین با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139755 منبع: پرینت

نشستی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور، در رابطه به مهاجرین و عودت کنندگان برگزار گردید.

در این نشست سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین، مصطفی مستور سرپرست وزارت اقتصاد و خیبر فراهی مشاور ارشد رییس جمهور در امور مهاجرین در رابطه به چگونگی توزیع زمین به عودت کنندگان و معیارها و مدل های ساخت شهرک های مهاجرین، صحبت کردند.

رییس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، بر موثریت و شفافیت نهادهای مربوط به مهاجرین و عودت کنندگان تاکید کرده، گفت که در گذشته در رابطه به توزیع زمین در شهرک ها مشکلات وجود داشته است و ما باید یک طرح واضح برای توزیع زمین به عودت کنندگان داشته باشیم.

رییس جمهور ضمن تاکید بر ایجاد بانک زمین و بانک عودت کنندگان گفت که با ایجاد این بانک های معلوماتی، ما می توانیم بر اساس معیارها و طبقه بندی مشخص، افراد مستحق را تشخیص دهیم تا برای شان زمین توزیع گردد.

رییس جمهور کشور در رابطه به شفافیت در توزیع زمین به مستحقین صحبت کرده، گفت که جلو فساد در نهادهای مربوطه باید گرفته شود.

قرار است در رابطه به موضوع متذکره، در جلسه آیندۀ شورای عالی مهاجرین به تفصیل صحبت شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرین
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   سلاسلاو شام شما بخير و خوش !
نظر من نسبت به وزارت پناهجويان در افغانستان ، فكر ميكنم. هيچ كدام مسوليت را بدوش ندارند ورنه. امروز جهان به پاي پناهنده آباد و مدرن شد جز افغانستان !
يك وزارت با مسوليت با دولت همكار بوده توسط همين نيرو. ميتوان شهر ك ها ساخت ولايت را وسعت داد و در كنار ولايت نو ساخت و باز سازي كرد را بنيان گذاشت و هجوم مردم را از شهر كابل گم كرد. فابريكه ساخت زراعتها و مالداري را رشد داد. زمين هاي ورايگان تو زيع كرد !
افغانستان يك حصه از چهار حصه آباد است ديگر همه دشت وكوه است. مردم را از فقر نجات داد حدي اقل ار كشور خود هم كمي فكر كرد مثلي جيب خود !
به اميد حرف و عمل شما !
با حرمت تمام خواهر شما راحت.

>>>   باید لویه جرگه درینمورد برگذارشود

>>>   من یک موضوع را دقیق درک نمیکنم.
افغانهایی که در خارج از ایران و پاکستان زندگی میکنند، بعد از گذشت پنج و یا ده و یا پانزده سال، چه قبول شده باشند و چه نباشند، جز اتباع و یا باشندگان کشور های مذکور میشوند و در همان کشور ها زندگی میکنند و کار میکنند و فامیل تشکیل میکنند و نسل به نسل در آنجا به زندگی خویش ادامه میدهند و هیچ کس بزور آنها را ازین کشور ها نمی کشد.
اما چرا در پاکستان و ایران افغانها ازین امتیاز بهره مند نیستند؟
از سال ۱۹۷۸ که در افغانستان انقلاب شد، افغانها مجبور به مهاجرت به پاکستان و ایران و دیگر کشور ها شدند. از آن زمان تا حالا چهل سال سپری میشود.
اگر یک فامیل افغان یعنی یک زن و شوهر با ده نفر فرزند خویش مهاجرت کرده باشد، حالا هر کدام این فرزندان دارای ده فرزند شده باشند و نواسه های آنها نیز ده فرزند داشته باشند، در مجموع میشود یکهزار نفر.
آیا ما باید در عوض دوازده نفر به یک هزار پناهنده اجازه عودت بدهیم؟
در تمام دنیا قانون است که فرزند یک پناهنده که در یک کشور تولد میشود، اتومات تابعیت همان کشور را دارد و نباید از آنکشور اخراج شود.
بنأ باید مسؤلین دولت افغانستان و دولت های پاکستان و ایران همراه با کمیساریای پناهندگان ملل متحد باهم بنشینند و یک راه حل جستجو کنند.
این بدان میماند که شما از یک بانک صد هزار افغانی قرض با سود سالانه پنجاه هزار افغانی میگیرید و با این پول کارمیکنید، اما سالانه مجموعأ چهل هزار افغانی پیدا میکنید که کفایت سود بانکی را نمیکند و بدینصورت در عوض آن که از قرض رهایی یابید، هرسال به قرض شما افزوده میشود.
بدینصورت هزار سال دیگر هم تیر شود، نه تنها با وجود عودت پناهندگان، از تعداد آنها کم میشود، بلکه روز بروز و سال به سال زیاد میشود.

>>>   من يك موضوع را درك نمي كنم چرا! وقتي ٤٠سال است كه دولتهاي پاكستان و ايران خواستار بازگشت افاغنه هستند و هر بار كه ميخواهند افاغنه را به افغانستان برگردانند دولت افغانستان با مظلوم نمايي از دولتهاي پاكستان و ايران هر شش ماه خواستار تمديد اقامت اتباع افغانستان ميشود و حتي پليس افغانستان جلوي بازگشت افاغنه را گرفته است چرا اينها را درك نمي كنيد اگر در طول سالهاي گذشته اتباع افغانستان برگشته بودند و دولت افغانستان با دولتهاي ايران و پاكستان همكاري كرده بود الان ديگه افغاني در اين دو كشور نبود شما فقط دزدي و از ديوار خانه مردم بالا رفتن و قتل و تجاوز و مواد مخدر و مفتخوري و مظلوم نمايي و طلبكار عالم بودن و هيچ مسيوليتي در قبال كشورهاي همسايه نداشتن را خوب مي فهميد ٤٠ سال حق مردم پاكستان و ايران را چپاول كرديد طلبكار هم شده ايد در كدام كشور غير از ايران و پاكستان ميليوني افاغنه را راه داده اند اگرجايي را پيدا كرديد لطفا اين هموطنان مثل خودتان بي فرهنگ را يكجا به ان كشور ببريد و شرشان را از سر ايران و پاكستان كم كنيد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است