توفان دریایی ایالت های جنوبی آمریکا را درنوردید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139699 منبع: پرینت

ایالت های 'می.سی.سی.پی' و 'لوییزیانا' آمریکا اکنون شاهد وقوع توفان دریایی 'نیت' (Nate) با سطح هشدار یک هستند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز یکشنبه صحنه هایی از آب گرفتگی وسیع در 'بیلاکسی' Biloxi واقع در ایالت می.سی.سی.پی را به تصویر کشید.

بنا براین گزارش توفان دریایی نیت با سرعتی برابر با 85 مایل بر ساعت برابر با 136 کیلومتر بر ساعت وارد دهانه رودخانه می.سی.سی.پی واقع در جنوب شرقی ایالت لوییزیانا شده و بارش شدید ناشی از این توفان دریایی هم اکنون ایالت آلاباما را نیز در برگرفته است.

سی ان ان به میزان خسارات و تلفات احتمالی این توفان اشاره ای نکرد.
این چهارمین باری است که قلمرو و ایالت های جنوبی آمریکا از اواخر اسد گذشته تاکنون شاهد وقوع توفان های دریایی بی سابقه می شوند.

توفان دریایی «ماریا» با سطح هشدار 5، 29 سنبله مجمع الجزایر پورتوریکو واقع در دریای کاراییب را درهم نوردید و خسارات فراوانی به بارآور، مجمع الجزایر پورتوریکو که تحت حاکمیت دولت فدرال آمریکا قرار دارد، با نحوه کمک رسانی انتقاد آمیز واشنگتن و طرز برخورد بحث برانگیز شخص رییس جمهوری این کشور مواجه شد.

توفان 'ایرما' نیز که در 30 ماه اوت برابر با هشتم سنبله شکل گرفت در 15 سپتامبر برابر با 24 سنبله از بین رفت، این توفان با شدت وزش باد 295 کیلومتربر ساعت، 84 کشته برجای گذاشت و میزان خسارت حاصل از این توفان نزدیک به 63میلیارد دالر برآورد شد.

توفان 'هاروی' نیز در هفدهم ماه اوت برابر با 26 اسد شکل گرفت و در سوم سپتامبر برابر با 12 سنبله نیز ناپدید شد با سرعتی معادل با 215 کیلومتر بر ساعت 83کشته و 70 میلیارد دالر خسارت به بار آورد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
توفان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است