یونسکو همکار خارجی ها در غارت افغانستان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۷/۱۶ کد خبر: 139651 منبع: پرینت

شاهدان عینی از مرکز بامیان، چندین مورد حفاری و کندن کاری های غیر قانونی شبانه را در اطراف شهر بامیان تایید می کنند، اکثر این حفاری ها در جاهایی صورت گرفته که از طرف سازمان یونسکو بعنوان ساحات سبز شناخته شده و هرگونه ساخت و ساز در آن مناطق ممنوع می باشد.
اما قسمت های وسیع ساحات سبز مرکز شهر بامیان اخیرا به فروش رسیده و اطراف آن را حصار کشیده است و معلوم نیست این حصار ها در اطراف فضای سبز بامیان به چه منظور ایجاد و پشت این دیوار ها چه می گذرد؟
در این رابطه برخی از مسوولان محلی نیز اذعان دارند که دستور اکید از کابل برای شان رسیده است که تحت هیچ شرایطی مزاحم کار خارجی های در کندن کاری ها و انتقال سنگ و خاک نشوند.

ده سال قبل نیز چنین فرمانی در هلمند به والی وقت ابلاغ گردید اجازه تفحص و تجسس در مورد کندن کاری های آمریکایی ها و انگلیسی ندارد و هرگونه دخالت در امور کاری آنان در هلمند باعث برکناری وی و دیگر مسوولان محلی خواهد شد.

چهار سال قبل نیز چنین اتفاقی در باغ زنانه هرات در محل دفن گوهرشاد بیگم افتاد. ایتالیایی ها با همکاری سازمان یونسکو شبانه تمامی اطراف باغ را کندند و چند هفته کسی اجازه ورود به باغ را نداشت تا کار شان در آن ساحه تمام شد و بعد فقط آثار گودال ها و کندن کاری ها در اطراف قبر گوهرشاد بیگم بجا ماند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
یونسکو
نظرات بینندگان:

>>>   اگر افغان ها زحمت کشیدند وچیزی راکشف کردند حکومت به عوض تشویق ویا دادن مدال به دستان شان اولچک میزند

>>>   از آنجا که چیزی میآید فهیم و قسیم و عطا وسیاف چور میکند از آین جا را ترامپ و پرامپ جیرامپ چور میکند عاسی میماند و دوزخ. چند سال بعد مثل مردم آفریقا موش و ملخ بخورید خداوند لعنت کند خاینین این وطن را

>>>   خوش باشد انهایکی به مو جودیت قوای بیګانه نظر مثبت دارد نفرین به انانیکی زمینه اشغال افغانستان را فراهم کرده

>>>   اعراب هدایات پیامبر بزرگ اسلام راموبمودرزندگی روزمره خود رعایت میکنند چنانچه درمورد دوری از اسراف عمل میکنند:به نوشته مامون :
اولین سفر پادشاه عربستان به روسیه همچون سفرهای قبلی وی با انبوهی از چمدان های حاوی اثاث منزل و حتی مواد غذایی و همراهانی که تعداد آنها را ۱۵۰۰ تن ذکر کرده اند، برجسته شد.
به نقل از روزنامه دیلی میل، گزارش شده که ملک سلمان، پادشاه عربستان که به سبک زندگی مجلل خود حتی به هنگام سفرهای رسمی مشهور است در سفر اخیر خود به روسیه هیات همراهی متشکل از ۱۵۰۰ نفر با خود برده است.
او همچنین در این سفر لوازم و اثاثیه منزل، چندین تخته فرش و یک پله برقی طلایی به همراه ۸۱۶ کیلو موادغذایی با خود برده است.
یک منبع نزدیک به بلومبرگ گفت: هیات همراه پادشاه عربستان به حدی بزرگ بوده که برای اسکان آنها دو هتل کامل اجاره شده است. مهمان ها در این دو هتل شهر مسکو به نام های هتل "ریتزکارلتون" و هتل "چهارفصل" گفته اند که رزروهای این دو هتل به خاطر اسکان هیات همراه پادشاه عربستان لغو شده و حتی ساکنان دائمی این هتل ها بیرون انداخته شدند تا شرایط اسکان مهمان های عربستانی که روز چهارشنبه وارد روسیه شده و قرار است تا روز یکشنبه باقی بمانند، فراهم شود.
خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که هیات همراه پادشاه عربستان همه اتاق های موجود هتل های هشت ستاره اطراف کرملین را اشغال کرده اند و برآورد شده که صورت حساب این هتل ها برای اسکان آنها حدود سه میلیون دلار می شده است. روزنامه دیلی تلگراف گزارش داده بود: هیات همراه پادشاه عربستان در سفرهای قبلی شامل ۲۵ شاهزاده ارشد بوده که به عنوان وزیران دولت خدمت می کرده اند و در این هیات همچنین ۱۲۵ سرآشپز به همراه دستیاران شخصی آنها و عوامل امنیتی هم حضور داشتند
ر

>>>   اعراب ترورست وتن پرور حتی یک ریال برای مهاجرین روهینگینیا ئی کمک نکردند وحتی به حرف خالی هم همدردی نکردند

>>>   استخراج خودسرانه معادن شرق افغانستان توسط آمریکا
یک روزنامه افغان گزارش داد که نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان با استقرار ماشین آلات سنگین در حال استخراج سنگ‌های قیمتی و معادن در این کشور است. یک منبع محلی در ولایت ننگرهار به «ویسا» گفت: نیروهای آمریکایی در این ولایت در حال استخراج معادن افغانستان هستند.بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی با استفاده تجهیزات سنگین برای استخراج سنگ‌های قیمتی و معادن ولایت ننگرهار تلاش می‌کنند.این منبع افزود: روند استخراج معادن و سنگ‌های قیمتی در این ولایت توسط نیروهای آمریکایی از چندی قبل آغاز شده است.

پیش از این نیز، رسانه انگلیسی «رویترز» گزارش داده بود که ترامپ به ثروت معادن افغانستان چشم دوخته تا هزینه جنگ 16 ساله و بازسازی افغانستان را از طریق استخراج معادن در این کشور تامین کند.

ترامپ اخیرا در دیدار با «مایکل سیلور» مدیرعامل شرکت «امریکن المنتس» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فلزات و مواد شیمیایی آمریکا گفته بود که معادن سرشار افغانستان بار دیگر می‌تواند اقتصاد آمریکا را به اوج برساند به همین دلیل باید حضور نظامی آمریکا در این کشور ادامه یابد.

«اسپیوتنیک» رسانه‌ روسی نیز گزارش داده که دلیل ممانعت از ورود مردم افغانستان به برخی مناطق به بهانه «جنگ» برای جلوگیری از برملا شدن تلاش نیروهای خارجی برای استخراج منابع طبیعی در این کشور صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، «وحیدالله شهرانی» وزیر سابق معادن افغانستان گفته بود که متخصصان ارزش ذخایر معادن در افغانستان را تا سه تریلیون دلار برآورد کرده‌اند و برخی از رسانه‌ها نیز معادن افغانستان را با ثروت نفتی عربستان سعودی مقایسه می‌کنند.

>>>   واقعاً چنین است همه این ها درافغانستان دنبال منافع خودشان هستند

>>>   اینها تنبان زن تنظیمیها(غلام بچه ګان امریکا) رانیز خواهد برد

>>>   ازخلیلی ...و محقق ...و سایر وطنفروشان پرسان کنید؟؟!!!

>>>   وقتی ننظیمی ها بودند امریکا نبود .
امریکا سوار بر شانه کر زی آمد و فعلن نقل مکان کرده بر شانه احمد زی و فردا نیز شاید بر شانه تو یا کسی دیگر.

>>>   تمام داعیه و ماموریت پشتونیزم تکنوکرات، مجاهد و طالب را تداوم خشونت، انتحار، ویرانگری و امتیاز طلبی قبیلوی در سایه ماشین نظامی، مالی و حمایت سیاسی نیروهای خارجی تشکیل می دهد.

>>>   دگروال فضل احمد قاضی یکی از محاکم نظامی افغانستان روی این مساله به خبرنگار اسپوتنیک ابراز نظر نموده گفت:

«سلاحیت عقد قراردادها از اسلحه و مهمات گرفته تا ترمیم وسایط نقلیه اردو و قوت های مسلح در دست خاریجی ها میباشد که در افغانستان حضور دارند. بطور مثال میتوان گفت که مبلین موتر را به قیمت 700 دالر تبدیل می کنند، در صورت که در بازار آنرا می توان به قیمت 2000 افغانی ($33) تبدیل کرد. تمام قرارداد ها با شرکت های خارجی صورت میگرد، زیرا ما در افغانستان کارخانه ترمیم اسلحه و وسایل تخنیکی و تولید مهمات را نداریم. تخنیک های که از دوران شوروی باقی مانده بود، همه اش یا تخریب شده یا مجاهدین وقت به پاکستان انتقال داده فروخته اند. اسلحه تون سابق کابل کاملاً ازبین رفته و غیر فعال میباشد. افغانها اصلاً سلاحیت ترمیم و خرید اسلحه را ندارد».
امریکائی ها خودشان قوای مسلح افغانستان را اکمالات میکنند و قیمت را نیز خودشان میگذارند. بطور مثال میگویند که 20 ملیارد دالر به افغانستان کمک کردیم و در بدل برای ما به قیمت 45000 دالر وسیله نقلیه خود را به اردو می فروشد که در بازار بیش از 10000دالر ارزش ندارد. زیرا با تکنالوژی مدرن روز مجهز نیستند. کاملاً خالی است که حتی سگرتدانی هم ندارد. قیمت موتر نظر به تکنالوژی و تخنیک که در داخل آن است ارزیابی میگردد. موتر های که به ما میدهند، بغیر از موتور، بادی و وسایل ضروری برای حرکت موتر، دیگر هیچ چیزی ندارد. حتی شیشه های ان ها غیر اتومات میباشد.
(v)

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
اینجا مردی آرمید که دانشنامه علوم چاپ مسکو در مورد آن نوشته: ابوریحان را دانشمند همه قرون و اعصار خوانده‌است. در بسیاری از کشورها نام بیرونی را بر دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و تالار کتابخانه‌ها نهاده و لقب «استاد جاوید» به او داده‌اند. (دانشنامه ویکپدیا)
حاکمان افغانستان به این دانشمند همه قرون با حقارت نگاه کردند. به همان دلیل همخداوند افغانستان خوار ذلیل کرد.
حاکمان تا توانستند نسبت به دانشمندان پارسی دری تعصب ورزیدند و تبعیض رواداشتند. این هم یک نمونه از تبعیض و تعصب حاکمان.
دولت افغانستان پول روان میکند تا قبر دو شاعر پاکستانی خوشحال خان ختک و رحمان بابا آباد شود. از این جهت گفتم پاکستانی که آرامگاه هردو در پاکستان است. پشتونهای پاکستان هم این بزرگواران را پاکستانی میدانند.

>>>   اوغانها در ادامه سلسله ی جفا ها و خیانت های شان در حق این خاک طی دو صد سال گذشته مرتکب خیانت بزرگ ملی شده اند اینها از خراسان اوغانستان ساختند و از اوغانستان سرزمین جهل، فقر، عقب مانده گی، ترور و وحشت ساختند اما هنوز هم قانع نیستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است