صدای افغانستان مشابه صدای ویتنام است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۶/۷/۱۵ کد خبر: 139639 منبع: پرینت

از درس ویتنام درافغانستان بیاموزیم.
روزنامه امریکایی نیوز لیدر می نویسد که مردم افغانستان مانند دوره جنگ ویتنام چشم شان به سوی امریکا است. آن ها به حکومت خود اعتماد ندارند و اکثرا دولت خود را به چشم یک دستگاه فاسد نگاه می کنند. یک سوم ارتش افغانستان همه ساله صفوف ارتش را ترک می گویند و انگیزه ای جنگیدن برای حکومتی که نسبت به آن بی اعتماد اند، ندارند.

این نشریه می گوید که افغانستان قرن های متوالی به عنوان یک کشور واقعی وجود نداشته و بیشترینه متشکل از گروپ های قومی بوده که اغلب درمنازعه با همدیگر قرار داشته اند مگر هماره دربرابر تجاوز گران متحدان جنگیده اند. صدا هایی که درافغانستان می شنویم مشابه به همان صدا هایی است که در ویتنام می شنیدیم. درحال حاضر مخارج عظیم دفاعی از سوی کنگرس تأمین می شود و واریزی میلیارد های دالر در عراق و افغانستان عاقبت چه نتایجی به بار آورد؟ به نظر می رسد که ما هرگز از تاریخ درس نمی گیریم.

اشاره: صدا های اعتراض به جنگ افغانستان درمیان محافل سیاسی واجتماعی امریکا آهسته آهسته از حالت خزش زیرزمینی بیرون می شود. محافل امریکایی چشم اندازی روشنی را دیده نمی توانند. آن ها از بهر پاکستان پروری وطالب پروری معروض به تاوان تاریخی اند.

عبدالکریم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
ویتنام
نظرات بینندگان:

>>>   صدای پاکستان مشابه صدای اسرائیل است

>>>   Kamali
مردم عجب در احساس و عواطف کنک بند مانده اند. گناه شان هم نیست یک کشور عقب مانده فقیر باید همینطور خیالبافی نماید. آنچه عملا" دیده میشود همانا ذلت و بی عزتی کشور های اسلامی میباشد. افغانستان سنگ مسلمان بودن را از همه بیشتر به سینه کوبیدو با لاخره در زیر پای کافران کعصف الماکول گردید. همین حالا افغانستان را نه ایران کمک مینماید و نه عربستان سعودی. فقط افغانستان بکمک مسیحی ها که نه به حدیث باور دارند و نه به پیغمبر نان و روزی داده میشود. شصت و دوفیصد از بودجه دولت افغانستان از پول خیرات کافران تامین میشود. رئیس جمهور افغانستان توسط کافران مقرر میشود. و این برادر ما بعیوض اینکه چشم های خودرا باز کند و به واقعیت های زندگی متوجه شود، در فکر های عجیب و غریب دیگری میباشد. خداوند متعال این برادر مارا بسوی روشنی و کار گرفتن از سنجش و حساب و عقل رهنمائی کند.

>>>   مردم ویتنام از خرد و کلان و با اتحاد و همبستگی با آمریکا جنگیدند و پیروز شدند اما افغانها فقط ترک کشور می کنند و به فکر آبادانی وطن نیستند

>>>   تاوقتی حکومتداری خوب وامنیت سرتاسری تامین نگردد .امیدی برای بهبودی اوضاع کشور که دران منافع کشوروجامعه جهانی نهفته است بمیان نخواهد امد .

>>>   ترامپ گفته است دیگر در افغا نستا ن نه نه انفجار می کنم زیرا همه این کار را ما خود ما انجام می دادیم برای پا کستا ن پول ما می دادیم و از طریق ما می شد و حال دیگر خا طر جمع باشد

>>>   صدای افغانستان شبیه بورکینافاسو و سومالی است

>>>   هرفردیکه بخاطر کشور وسرزمین اش کار وزحمت میکشد واقعاً آدم خوب است
پاکستانی ها ،امریکای وغیره . همه بخاطر بقای کشورشان کار میکنند نه برای قوم ،زبان ،سمت وسایر مسایل داخلی ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است