عهد شکنی جامعه جهانی در برابر تعهداتش
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۶/۷/۱۵ کد خبر: 139629 منبع: پرینت

جامعه جهانی به تعهداتش در برابر افغانستان عمل نکرده است.

به نقل از آریانا، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه کشور در پایان اجلاس دو روزه سام در یک نشست خبری می گوید که هرچند جامعه جهانی تعهداتش را برای افغانستان در نشست سام تجدید کرد اما تاکنون در مخالفت با 9 تعهدش برای حکومت عمل کرده است.

بگفته وزیر مالیه، موافقه شده بود که کشور های کمک کننده 80 درصد کمک ها را مطابق اولویت های دولت افغانستان بپردازد اما برخی ها بالاتر از 80 درصد پرداختند و برخی دیگر حداقل 50 درصد پول را هم نپرداختند.


کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جامعه جهانی
نشست سام
نظرات بینندگان:

>>>   عطا صفوی

اشک تمساح برای چی... ؟؟!!
------------------------------
مگرعامل بدبختی وسیه روزی این مردم همان های نیستند که دیروز زیرنام انقلاب های" بهار عربی" ودموکراسی جنایت آفریدند وحالا بر ظاهر افسوس میکنند و اشک تمساح میریزانند؟ جواب این سوال را دقیقا هرانسان عاقل میداند..
ولی بنا برفرموده سعدی بزرگ: بنی آدم اعضای یکدیگرند - که درآفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار - دگر عضوها را نماند قرار .
هر انسان وقتی حکایت غم انگیز این بانو (نادیه مراد ) وده ها خانم دیگر را که در اسیر ودربند عساکر جهل مزدور زیر نام داعش قرار داشته ویا دارند میخواند ومیشنود ، واقعآ ازخود میرود وحتی مفهوم واژه اینکه انسان" اشرف مخلوقات" است دیگر زیر سوال میرود. ولی جالب اینجاست ونیزعزیزانیکه ابراز همدردی بااین بانو داشتند نیز باید اینرا بدانند که دست های ناپاک چه قدرت های اشغالگر دراین جنایت شامل است و آغازگر این انقلابات خونین بنام " بهار عربی " چه کسانی اند... : زمانیکه مردم سوریه فریاد میکشیدند که ما درآتش خونین سوخته میشویم ، من شخصا خوب بیاد درام حتی رهبران ایزدی ها فغان شان به آسمان ها بلند شده یود که مادرحالت نابودی هستیم و دهشت وو حشت دراین منطقه حکمفر ماست ؛ واز جامعه جهانی خصوصآ از امریکا و ازشخص سرمنشی ملل متحد خواسته بودند تا دیرنشده است به داد ما برسید ، اما بدبختانه درآنزمان نه احساس و نه هم قلب انسانی وجود داشت که تپش میکرد ، ققط همه اینها درسکوت مرگبار فرو رفته بودند وهیچ چیزی برای شان مهمتر از سقوط دولت بشار اسد نبود ولی حالا همان هایی که خود دراین آلام وبدبختی این مردم دست دارند درقصرملل متحد اشک تمساح میریزانند و کمیته نوبل هم که حالا سیاسی شده است طبق معمول پیشنهاد جایزه را داده اند. و اکنون این کشور دیگر پارچه - پارجه شده وهمه چیز نابود گردیده است. دقیقا دیگر برای این مردم نه نوبلی ونه هم اشک تمساحی کار ساز خواهد بود. وناگفته نباید گزاشت جنایتی که همین اکنون ازطرف طالب درمیهن ما روان است کمتر از سوریه وعراق نبوده ونیست.

>>>   مگر شما دربرابر تعهدات تان به جامعه جهانی چه کردید که آنان برای شما کمک کنند آقای ترامپ گفت که دیگر برای دولت افغانستان چک سفید نمیدهد زیرا همه پول را غرض مسایل قومیتی ولسانی مصرف مینمایند گپ خوب گفته است متعاقباً اشرف هرچه زودتر نزد عبدالله رفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است