استرالیایی ها 51 هزار اسلحه غیرقانونی را تحویل دادند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۱۵ کد خبر: 139614 منبع: پرینت

با اجرای طرح عفو عمومی از سوی دولت استرالیا، شهروندان این کشور بیش از 51 هزار قبضه سلاح غیر قانونی را تحویل داده اند.

به گزارش رویترز، طرح عفو عمومی 3 ماهه که از سوی دولت استرالیا اجرا شده امروز جمعه به پایان می رسد و تاکنون بیش از 51 هزار قبضه اسلحه تحویل مقام های دولتی شده است. در بین سلاح های تحویل داده شده سلاح هایی مربوط به قرن 19 و یک دستگاه راکت انداز مشاهده شده است.

ملکلم ترنبال نخست وزیر استرالیا ابراز امیدواری کرده است که با اجرای این طرح از وقوع تیراندازی های مشابه لاس وگاس جلوگیری به عمل آید. این دومین طرح عفو عمومی است که از سوی دولت استرالیا از سال 1996 میلادی اجرا می شود. در کشتار آن سال یک فرد مسلح تنها 35 نفر را به قتل رساند.

به نظر می رسد سلاح های جمع آوری شده در 3 ماه اخیر حدود یک پنجم سلاح های غیرقانونی است که در استرالیا در اختیار مردم است.

از زمانی که دولت محافظه کار استرالیا استفاده از سلاح های شبه خودکار را در سال 1996 میلادی ممنوع اعلام کرده، هیچ گونه تیراندازی دسته جمعی مرگباری در استرالیا به وقوع نپیوسته است.

قرار است سلاح های جمع آوری شده نابود شود. کسانی که هنوز اسلحه غیرقانونی در اختیار داشته باشند، با مجازات زندان روبرو خواهند شد. دولت استرالیا نیز مجازات های سخت تری را برای قاچاقچیان اسلحه در نظر گرفته است.

نخست وزیر استرالیا در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: هر یک از این 51 هزار سلاح می توانست در یک جنایت مورد استفاده قرار گیرد، جایی که احتمال کشته شدن استرالیایی ها وجود داشت، ولی اکنون دیگر این احتمال وجود ندارد.

در جزیره تاسمانی در سال 1996 میلادی فردی به نام مارتین برایانت 35 نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد. وی اقدام به خرید سلاح های جنگی کرده بود بدون آنکه سوابق قبلی وی مورد بررسی قرار گرفته باشد.

در واکنش به این حادثه مرگبار، جان هاوارد نخست وزیر محافظه کار 8 دولت محلی را متقاعد کرد تا قوانین سختگیرانه تری را اتخاذ کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استرالیا
اسلحه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است