برمک: جنگیدن وظیفه پولیس نیست
جنگ کردن وظیفه پولیس نیست. در جریان 16 سال گذشته پولیس تحت عنوان های مختلف پولیس ملی، محلی، نظم عامه، قوای سرحدی و قطعات خاص ایفای وظیفه کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۸    ۱۳۹۶/۷/۱۲ کد خبر: 139519 منبع: پرینت

پولیس باید به وظیفه اصلی خود که تنفیذ قانون در جامعه است برگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله امروز چهارشنبه 12 میزان 96 در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: وقتی در یک کشور جنگی بعد از چند دهه ختم می شود گروه های مخالف بر آن می شوند تا پروسه ملت سازی را برهم زنند تا کشور جنگ زده صاحب ملت و دولت نشود اما مردم در مقابل متحد ماندند و از نظام و ساختارهای آن با وجود تمام چالش ها حمایت کردند.

برمک گفت: بعد از سال 2001 مجاهدین و افرادیکه ماشین جنگ را پیش برند، یک تعداد وارد ساختار قدرت شدند، تعدادی به سکتور اقتصادی روی آوردن و کمپنی ها را جور کردند، بخشی از سکتور نظامی سهم گرفتند، تعدادی احزاب سیاسی ساختند و به فعالیت های سیاسی مشغول شدند اما تعدادی به هر دلیلی بیکار ماندند، باورها بر این بود که باید برنامه ها طوری بشورد که عقده ها پیدا نشود و اتحاد باشد.

سرپرست وزارت داخله با بیان اینکه هدف طرح همبستگی ملی برای اتحاد میان تمام شهروندان کشور است اظهار کرد: همبستگی ملی برای تحقق این هدف است که مشکلات اجتماعی و بی باوری ها فروکش کند و چهارچوب جامعه بسته و متحد شود.

وی، همچنین با بیان وظایف پولیس در کشور گفت: جنگ کردن وظیفه پولیس نیست. در جریان 16 سال گذشته پولیس تحت عنوان های مختلف پولیس ملی، محلی، نظم عامه، قوای سرحدی و قطعات خاص ایفای وظیفه کرده است اما این موضوع باید در جایی ختم شود و پولیس به وظیفه اصلی خود مطابق قانون اساسی کشور باز گردد.

برمک بیان کرد: بخش زیادی از نیروهای پولیس در خطوط اول جنگ قربانی می دهند که اینها باید به وظیفه اول خود که تنفیذ قانون در جامعه است بازگردند. جنگ وظیفه اردو است و باید بقدری کارکشته و برق آسا شوند که در آنی حملات دشمن را دفع کنند و بر دشمن حملات تهاجمی کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برمک
پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   شما راست میگویید.اما شتر کجایش راست است که گردن اش راست باشد؟
در راس وزارت های امنیتی باید جنرال های امنیتی قرار داشته باشند، زیرا بین حوادث طبیعی و حوادث امنیتی رمین و آسمان فرق است.
یکی از آنها به فرمان خدا صادر میشود،مانند سیل و زلزله و خشک سالی و برف کوچ و غیره و دیگرش به فرمان پاکستان و هم پیمانان اش،مانند داعش و طالبان و گلبدین و دولت و غیره.

>>>   برمک صاحب!
اینبار جیبهای کلان دوخته ای جه بلا؟؟/

>>>   توصیهٔ این حقیر به آقای برمک است است که خود را از لجن زار حکومت غنی-عبدالله دور ساخته و از شرکت در جنایات آنها پرهیز نماید.
دوست آقای برمک

>>>   نظر دهنده أولي، بسيار نظر دقيق آرائه نموديد، مگر برمك خو شرم ندارد، او هم مانند اتمر بيسواد خود را عقل كل ميدانند، و با خون قواي امنيتي بازي ميكنند.

>>>   سردمداران فاشیزم درکنفرانس لندن سرشکسته شدند!
کریم " کریم " مرد عیار همیشه در صحنه دین مادر وطن را ادا کرد!
آقای کریم ، کریم مسول کانون تاجیکان -پارسی زبانان ، نیزچهرهء سردمداران فاشیزم را برای جهانیان افشا کرد و خطاب به کرزی و خلیل زاد گفت :

۱- شما به جامعه جهانی بعد از ۱۱ سپتامبر چنین وانمود کردید که افغانستان کشوریست عقب مانده و قبیله سالار.
این حرف در مورد خودتان صدق میکند، نه در مورد فارسی زبانان و باقی ملیت‌ که تمدن شهر نشينى داشته اند .
۲- با این طرز فکر تان ايده دموکراسی و نظام دموكراتيك را عوض کردید با نظام برتری جوی قومی.
-ملیت‌ها را درجه بندی کردید، قانون اساسى را جعل كرديد، از خارج "ریس جمهور " آوردید، نه به اساس لیاقت بلکه به دلیل تعلق داشتن به "قبیله کلان".
شما اقای خلیلزاد در کتاب تان اقرار کردید که در جستجوی ریس جمهور پشتون بودید و موفق شدید.
۳-چنین ریس جمهوریء خط به خط دستورالعمل برتری جویی را طبعاً تطبیق کرد :
-سرود ملی، نام واحد پولی و تمام منابع عمده اقتصادی را تنها امتیاز قوم خودش دانست.
- با بلند کردن ادعای مرزی به آنطرف مرز شناخته شده بین المللی دیورند زمینه اعاده شدن امنیت ملی را برهم زد، در نتیجه بجاى همزيستى مسالمت آميز با همسايه، پاکستان را از طریق طالبان به تحریک و مداخله دوامدار واداشت. درست است که مرز ديورند پشتون‌ها را از هم جدا کرده است، ولی مرز شمال مافارسی زبانان را هم از مراکز تمدنی مان (سمرقند و بخارا) دور ساخته است.
۴- اگر این مناسبات غیر عادلانه دوام کند وحدت ملی به هیچ وجه برقرار نخواهد شود.
نوت : کرزی به این اظهارات جواب داده نتوانست، صرف با پر رویی ابراز داشت که مردم ما کاملا در صفا و صمیمیت زندگی دارند.
خلیلزاد رو به جناب کریم کریم کرده ( دقیقه 4.15 فلم) و تاکید کرد که نیروی های شمال (داکتر عبدالله در راس ) ابتدا پیشنهاد ریس جمهور پشتون را کرد و در کتابش نیز چنین ادعا کرده است.

>>>   اقایی برمک خودت فکر کنم نظامی نیستی بخاطریکه اردو در جنگ دومملکت اعزام میشود نه در داخل وظیفه بولیس امن اوردن در منطقه است اگر بولیس فعلی در جنگ نرود از دزدی ها که است ان دو برابر میشود بخاطریکه تمام بولیس های که در کابل واطراف است تمام شان دزد استند بیسار میبخشید که خقایق را گفتم

>>>   وقتی وزارت دفاع است چرا باید وزارت داخله در جنگ شرکت کند.
ظزفیت مدیریت را در وزارت دفاع بلند ببرید و در تمام ولسوالی ها حد اقل یک تولی مدافع جا بجا کنید و در موقعیت مرکزی بین چند ولسوالی یک کندک واکنش سریع را جابجا کنید و از همه مهمتر به مسوولین محلات صلاحیت تصمیم گیری کامل و با مسوولیت را بدهید .
5+5=10
7+3=10
بدون تغیر در بودجه کلی مملکت دفاع را 70 فیصد و داخله را 30 فیصد در بودجه و تشکیل در نظر بگیرید و از ظرفیت ها 100 فیصد استفاده کنید و بیکاری مخفی یا پرسونل جمع شده در سایه قدرتمندان مرکزی را از حالت غیر فعال تبدیل به فعال کنید و از همه مهمتر اراده و عزم راسخ و در نهایت توکل با خدا داشته باشید .

>>>   محترم "کمبر" (برمک)!
ترا بخدا تره با "پولیس و پولیسی" چی؟؟
درین مسلک در کجا تحصیل کرده اِی در امریکا یا انگلستان؟؟؟ نوش جان تان در لوگر هیچ دیوث وجود نداشت یکی بر آمد و
خوب صحیح بر آمد هر چه میکنین سرش کده میتانین!!!!!!

>>>   Ayendagan
کفش بروی حکمتیار و سلی به روی کرزی وخلیلزاد، آغازیست برای رزم نوين
حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان، روز دوشنبه ۲ آکتوبر ۲۰۱۷برای اشتراک در يک نشستی که در لندن برگزار شده بود سفر کرد.
در جریان یک گفتمان دیروز سه ‌شنبه ۳ آکتوبر ۲۰۱۷، در لندن یک بانوی افغانستان مقيم لندن به اسم "آرزو نوبهار"، آقای کرزی را حامی "تروریزم" خطاب کرد.
این بانو، خطاب به حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان گفت: "طالبان که برادران شما هستند [ و آنها را شما برادر خطاب کرديد] همه روزه انسان‌های بی‌گناه را در افغانستان قتل عام می‌کنند و شما آمديد با امریکا همدردی نشان می‌ دهید، شما حامیان اصلی طالب و تروریزم هستید ".
وی با نشان دادن یک بوتل پر از خون مصنوعی گفت: "تمثیل کردن را بس کن، این خون جوانان افغان است که در دفاع از وطن در مقابل برادران تو ریختاندند، افغانستان گدا نیست که تو برایش گدایی می‌کنی".
وی در ادامه به "زلمی خلیلزاد"، سفیر پیشین افغانستان در امریکا که در این گفتمان اشتراک کرده بود نيز گفت: "شما هم در صفحه ۴۱ کتاب خود به نوعی از طالبان حمایت کرديد و شما حامیان طالبان در افغانستان هستین".
پرسش های ذکرشده ی يک بانوی رسالتمند سرزمين افغانستان مجروح و آغشته به خون شهروندان بی گناه آن که بدستور باداران خليل زاد و کرزی، توسط اجيران مزد بگير جهادی ـ طالبی ـ داعشی و افغان ملتی های پيرو خط خونين آدولف هيتلر، به حمام خون تبديل و به يک کشور ويرانه تبديل شده است؛ اين پيام را به همه جوانان و سالمندان اين ملک و همه مردم جهان می رساند، که درافغانستان هنوز خون در رگ های فرزندان برومند آن در گردش و قلب های وطن پرستان و مردم دوستان در تپش و وجدانهای زن و مردـ پير و جوان آن بيدار است.
مردم آزاديخواه ، تحول طلب و ترقی پسند افغانستان، اعم از مرد و زن ـ پير و جوان، دشمنان تاريخی مردم خويش و مزدوران شرف باخته ی جهان سرمايه ی بيدادگر: جهادی ـ طالبی ـ داعشی و افغان ملتی ... را هرگز نخواهد بخشيد.
همانگونه که يک جوان باشرف و برومند "عبدالواحد دادشانی" در شهر هرات باستان با کفش پايش بدهن بزرگترين رهبر جهادی افغان ( گلبدين راکتيار) که بيشترين مزد را بخاطر قتل مردم ما از سازمان " سيا " دريافت می کرد؛ کوبيد و به ادامه ی آن يک بانوی رسالتمند اين سرزمين در ديارغربت وآنهم در قلب بزرگترين دولت استعمارگر جهان با پرسشهای ذکر شده، سيلی های محکم تاريخی را بر رخسارهای مبارک(!) دو کارمند مزد بگير امپرياليسم جهانخوار امريکا ( آقايان کرزی و خليلزاد) در بدل پاداش شان در حمايت از طالبان خون آشام و جهالت پرور و قبيله گرا های افغان ملتی، حواله نمود؛ نه تنها پيام آگاهی دهنده به تمامی مردم افغانستان و جهان بوده ؛ بلکه نويد رستاخيز نوينی برای همه مردم و ملتهای آزاديخواه ضد ستم، استبداد، استعمار و استثمار در سراسر کره زمين؛ از جمله پيغام آگاهی بخش برای مردم افغانستان و کشورهای منطقه می باشد.
هم ميهنان بيدار دل و آزاديخواه !
رزم تان پيروز و هر روز تان بهروز!

>>>   Sadiqie
حق را فرمودید ما همیشه از عقب خنجر مخوریم.گناه از خودمان است چرا که ما با این اشخاص پلید اعتبار کرده بودیم ولی مان را بسوی بدبختی فلاکت وابستگی به افراد .....بی سواد کشاند. برادران خواهران بر خیزد از خواب گران دیگر امید از را نداشته باشید که کسی برای تو مدت کند. این غفلت و تنبلی در جسم مان باعث بدبختی و تباهی مان شده است ما از ملاهای که اهمیت حالی چیزی نمی آموزیم. بردارید کتاب و قلم را خود را خودتان وبیاموزانید. مان در جهان قرار داریم که علم به چنان سرعت رشد می کند که از سرعت نور هم کی نزدیک تر.ما چی دست آورد داریم. چرا و تا به چی وقت دست مان به گدایی دراز باشد.

>>>   نو فهمیدی! از بسیار وقت این حرف برای همه معلوم بوده است.
ولی اینکه حالا چرا!
این را برایت نمی گویم، باشد به یک وقت دیگر؛ البته بعد از انتخابات یادت می دهم
یادت نرود
محترم هستی!
هوشسیاراز کابل

>>>   قابل اصلاح نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است