موافقت قطر با بستن دفتر سیاسی طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۶    ۱۳۹۶/۷/۱۲ کد خبر: 139515 منبع: پرینت

براساس درخواست کابل و واشنگتن دفتر سیاسی طالبان در دوحه بسته خواهد شد.

شیخ سیف بن احمد آل ثانی، رییس دفتر ارتباطات دولت قطر گفته است که قطر قوی ترین متحد امریکا در منطقه باقی خواهد ماند و برای شکست تروریزم و حل بحران های جهان کار خواهد کرد.

رییس دفتر ارتباطات دولت قطر بیان کرد که دفتر طالبان براساس موافقت‌های دولت امریکا و افغانستان در قطر ایجاد شده و اگر این دو کشور بخواهند دفتر سیاسی طالبان در آن کشور مسدود می‌شود.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه 11 میزان 96 در نشستی با کمیته خدمات مسلح سنای کشورش گفته است که کاخ سفید بزودی درمورد ادامه کار دفتر سیاسی طالبان در قطر تصمیم می گیرد.

پیشتر گاردین نوشت که ریس جمهور آمریکا در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از رییس جمهور غنی خواسته است دفتر سیاسی طالبان در قطر بسته شود، صحبتی که رییس جمهور در نشست خبری درخصوص آن گفت که هیچ تصمیمی درباره بستن دفتر اتخاذ نشده اما اگر نیاز بود دولت درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دفتر طالبان
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   كار بس خوب است، طالبان تنها زور را حس ميتوانند، در فكر صلح نيستند، بايد بگذارند كه أمريكا طالب را از بيخ سست نمايد.

>>>   پادشاه عربستان مکه را به قصد کرملین ترک کرد.
کدام اش در اولویت قرار میگیرد : منفعت دینی یا منفت سرمایه ومنافع ملی؟
نگرش مشکلات سیاسی - اقتصادی درداخل عربستان وبحران خاورمیانه درمنطقه شاه سعودی را مجبور ساخت تا منافع ملی خویشرا مقدم برتمام مسایل بشمارد. آگاهان سیاسی واقتصادی دقیق میدانند که از یک طرف رشد وانکشاف اقتصاد عربستان به بن بست کلی دچار شده است وازطرفی هم بحران خاورمیانه ممکن است روزی دامنگیر خاندان سعودی گردد وضمنا از آنجاییکه ایران متحد قوی روسها درمنطقه به حساب میرود واین اتحاد یقینآ زخم ناسوری برای عربستان تبدیل شده است وعربستان هرگز نمیتواند وحتی نتوانست باچنین وضعیت موجود درچندین جبهه کمرشن دیگر منجمله باخت افتضا آمیزدر جنگ درسوریه ویمن که ملیاردها دالر سرمایه گزاری کرده بود بجنکد ؛ بنا مجبور گردید که خودرا از این ورطه تباه کن نجات دهد ونخواست منافع ملی وهستی خویشرا قربانی مسایل دینداری خود نماید . بلاخره به این نتیجه میرسم که که این سرمایه است نظر به همه چیز ارجعیت ویابرتری داشته و حرف اول را میزند حتی درمقابل به اصطلاح "دشمن دینی دیروزی ویاهم امروزی ". بهمین خاطر است سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان قرار است امروزبه تاریخ 4 تا 7 هفتم اکتوبر مکه را به قصد کریملین ترک کنند تا زبان مشترکی باهمتای روسی خویش پوتین پیداکنند ، اینکه موفق به این زبان مشترک میشوند ویانه هنوز درپرده ابهام است وحتی عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی، این سفر را تاریخی توصیف نمود و دقیقآخود میتوانید برداشت نمایید که وضعیت موجود بیان گر اینست که آیا " دین درخطر است یا منافع ملی" ؟؟ هرگاه این نشست موفقانه به کار خویش پایان دهد ، متیقین هستم منطقه ما هم یک مقدار از تاثیرات مثبت سیاسی وامنیتی آن برخور دار خواهد شد. ...اینکه چطور... این یک بحث جداگانه است ؛ اگر ضرورتی پیذا شد به آن خواهم پرداخت.
/صفوی/


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است