پیرمرد 64 ساله آمریکایی؛ بدتر از "داعش"
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۸    ۱۳۹۶/۷/۱۲ کد خبر: 139496 منبع: پرینت

درهای آمریکا به روی آن هایی که ترامپ تهدید ایالات متحده میخواندشان بسته شده و در مستی و خوشگذرانی، یک آمریکایی به روی سایر هموطنانش اسلحه می کشد.

دونالد ترامپ تازه کار از قبل از تکیه زدن بر مسند ریاست بر دستگاه اجرایی امریکا آمریکا با شعارهایی که همه آنها ناشی از قدرت طلبی وی بود وارد عرصه شد. روند جاه طلبی و سیاستمدار جلوه دادن ترامپ تا امروز که ماه هاست از ریاست جمهوری وی می گذرد ادامه داشته است.

جالب اینجا است که او تمام فعالیت های قابل انتقاد و غیر قابل دفاع خود را با دلایلی از قبیل عزت مردم آمریکا و تامین امنیت امریکا توجیه میکند و تا به امروز که توانسته است وعده های غیر انسانی خود را محقق کند.

یکی از مصادیق رفتار های جاه طلبانه ترامپ و به تبع آن تصمیمات مستبدانه که مورد اعتراض و انتقاد افراد زیادی قرار گرفت قانون منع مسافرت اتباع چند کشور به آمریکا بود. میشود این قانون را ممنوع الورود کردن مسلمانان به آمریکا هم نام گذاری کرد.

نکته قابل توجه در مورد این قانون این بود که دلایل پافشاری بر جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا توسط ترامپ حول محورهای زیر تشریح شده بود:

تامین امنیت آمریکا و آمریکایی ها توسط ترامپ
راضی نگه داشتن طرفداران رییس جمهور آمریکا، همان ها که به وی رای دادند
قدرتمند جلوه دادن ترامپ در مقابل فشارهای داخلی و خارجی
قطع دست تروریسم از امریکا

مواردی که در بالا به آن اشاره شده همان هاییست که به مرور از لابلای موضع گیری های ترامپ و طرفدارانش یا به صورت مستقیم و یا به شکل تلویحی استخراج شده است.

در آمریکا چه خبر است؟
دوره ریاست جمهوری ترمپ در آستانه یکسالگی است. در این یک سال شعار های نژادپرستانه و بعضا وحشیانه چه دست آوردهایی برای آمریکا و آمریکایی ها داشته است؟ ترامپ تمام تلاشش را کرد تا مسلمانان را به تروریسم نسبت دهد و خودش و دستیارانش را به کلی جدا کند. اما آینه روزگار واقعیت نماست.
در جدید ترین حادثه مرگباری که در آمریکا و در قلب مناطق تفریحی امریکا رخ داد رکورد کشته ها و زخمی ها در یک حادثه شکسته شد...

رییس پولیس «لاس‌وگاس» اعلام کرد در مرگبارترین تیراندازی جمعی در تاریخ جدید آمریکا که امروز در شهر «لاس‌وگاس» در ایالت «نوادا» به وقوع پیوست، دست‌کم 50 نفر کشته و بیش از 400 نفر زخمی شدند.

منابع خبری گفته‌اند ضارب از طبقه سی‌و‌دوم هتل کازینوی منطقه «مندلای بی» (Mandalay Bay) که در خیابان اصلی لاس‌وگاس معروف به «نواره لاس‌وگاس» قرار دارد اقدام به تیراندازی به جمعیت حاضران در یک کنسرت موسیقی کرد.

یک ادعای بدون سند
چند ساعت بعد از وقوع حادثه وحشتناک تیراندازی به مردم در لاس وگاس داعش مسوولیت این جنایت را به عهده میگیرد. ولی بر خلاف سایر ادعاهای خود اینبار سند یا نشانه ای از یک برنامه ریزی مدون ارایه نکرده است.

شاید داعش هم معتقد است هر جای دنیا قتل و جنایتی صورت بگیرد حتما پای یک داعشی در میان است. شاید بشود تفکر داعشی و آمریکایی را مترادف هم گرفت.

پولیس لاس‌وگاس اعلام کرد در پی این تیراندازی دست‌کم 406 نفر به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، حادثه لاس‌وگاس با بیش از 50 کشته را مرگبارترین تیراندازی جمعی تاریخ جدید آمریکا توصیف کرده‌اند. تیراندازی «اورلاندو» که در سال 2016 به وقوع پیوست، 50 کشته بر جای گذاشت.

تروریست واقعی کیست؟
درهای آمریکا به روی آنهایی که ترامپ تهدید آمریکا میخواندشان بسته شده و در مستی و شور طرفداران ترامپ یک آمریکایی به روی سایر هموطنانش اسلحه می کشد.

پولیس آمریکا اعلام کرد که عامل تیراندازی مرگبار لاس‌وگاس مردی 64 ساله به نام «استفان پاتوک» است. استفان آمریکایی تمام عمرش را در نوادا، کالیفرنیا، آریزونا و فلوریدا ساکن بوده است. وی به "گرگ تنها"(lone wolf) معروف بوده است.

به گفته پولیس عامل قتلعام دیروز آمریکا به هیچ گروه تروریستی وابسته نیست و او تنها یک آمریکایی بازنشسته محسوب میشود.

او در اتاق محل زندگی اش اسلحه های گرم زیادی را به همراه داشته است.

در لاس وگاس خبری از داعش نبود. القاعده و طالبان و سایر سگ های دست آموز آمریکا هم نبودند. ظاهرا کسی که در لاس‌وگاس رکورد وحشی گری را شکسته است دارای تفکری است که امروز بر آمریکا حکمفرماست.

حال تروریست کیست؟ کسی که رفتار های تروریستی از خودش نشان میدهد مگر غیر از تروریست نام دارد؟ سال هاست آمریکا در همه ایالت های خود میزبان تیراندازی و آدم کشی های ریز و درشت است که به دست اقشار مختلف ارتکاب شده است. اگر این اتفاقات برخواسته از تربیت یافتگی روح تروریسم در کالبد فرهنگی آمریکایی ها نیست پس چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
پیرمرد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است