پارلمان با امضای پیمان امنیتی کشور را خراب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۶/۷/۱۱ کد خبر: 139467 منبع: پرینت

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که هر گاه حضور درازمدت نیروهای آمریکایی در افغانستان باعث ثبات در این کشور نشود به این نیروها نیازی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اسدالله میلاد آگاه روابط بین الملل در برنامه «همگام» در خصوص جبهه ای که اعضای پارلمان در این بازه زمانی در مقابل استراتژی و حضور آمریکا می گیرد بیان داشت: کسانی که درک دقیق از سیاست دارند، کسانی که درک دقیق از برخورد ابر قدرت ها و خصوصا آمریکا و روسیه و چین دارند، به شکل دقیق از روز اول می فهمیدند و فعلا هم می فهمند که موجودیت و حضور نظامی آمریکا در هر منطقه نه تنها در افغانستان به منافع شان ارتباط دارد. حالا زمانی که منافع شان از طریق حضور کمرنگ یا حضور بیشتر تامین شود آنها حضور خواهند داشت.

وی افزود: اما اینکه پارلمان افغانستان عکس العمل نشان می دهند و می گویند که اگر تامین صلح نشود و امنیت نشود از طریق حضور نظامی آمریکایی ها نیاز به آن نیست. متاسفانه باید گفت موقفی که پارلمان افغانستان پیش از آن داشت در مورد پیمان امنیتی، با این حرفی که حالا می زنند زمین تا آسمان فرق می کند. آنها کار را زمانی خراب کردند که با پیمان امنیتی موافقت کردند. پیمان امنیتی زمانی بود که آنها در آن وقت می توانستند تصمیم قاطعی بگیرند و متوجه بودند که پیمان امنیتی باعث تامین امنیت و صلح نمی شود. بلکه باعث تامین منافع آمریکا می شود.

میلاد گفت: همان پایگاه های نظامی که در مناطق مختلف افغانستان به آنها داده شده و فعلا کنترل فضای افغانستان به دست آمریکایی ها است. کنترل استفاده از قوه قهریه به دست آمریکایی است و حتی آنها حاکمیت دولت را زیر سوال برده اند. این چیزی بود که پارلمان روی آن توافق کرده و پارلمان به آن مشروعیت داده است. هر کسی که از پارلمان این نظر را می دهد آنها باید کمی به تصامیمی که قبلا اتخاد کرده اند توجه داشته باشند و اینگونه اظهارات معنایی ندارد که حالا می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
پیمان امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   ولی در عوض، بجز بشردوست و یکی دوتای دیگر، جیبهای سایر اعضای دزد و وطنفروش پارلمان پر از دالر شد!!

>>>   بيمان نا امنى كشور را وطن فروشان بخاطر بول جوكى ومقام با أمريكايى ها إمضاء نمودند .

>>>   در جیب های این وکلا هم امریکا پول زیاانداخته ت اینکه امریکا در این کشورا هر چیزیکرد می کند

>>>   اسدالله جان قار نشو!
اوگفته که در دراز مدت اگر باعث تامین امنیت نشوند،برای بودن آنها ضرور نیست.
این کلمه دراز مدت میتواند پنج سال باشد و یا ده سال و یا بیست سال و با پنجاه و با صد سال.
پنجاه سال پیش میناخیم بیگن صدراعظم اسراییل با یاسر عرفات رییس خودگردان فلسطین.بواسطه وساطت رییس جمهور وقت امریکا جیمی کارتر یک پیمان امضأ کردند که آنها در دراز مدت به یک صلح بین خود میرسند.
اینک پنجاه سال از آن زمان میگذرد.اما هنوز صلحی وجود ندارد.
حتی یک مرتبه بخاطر این که نتوانستند بین خود صلح کنند،هردویشان در سال های نود میلادی جایزه نوبل را نیز گرفتند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است