راکت پراکنی های پاکستان و بیجا شدن صدها خانواده
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۶/۷/۱۰ کد خبر: 139397 منبع: پرینت

سه ولسوالی ننگرهار هدف حمله موشک های نظامیان پاکستانی قرار گرفتند.

به نقل از آریانا، عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می گوید که حملات راکتی پاکستان هم اکنون بطور بی قفه جریان دارد.

مسوولان ننگرهار می گوید که در سه هفته اخیر بیش از صد فیر راکت از آنسوی خط دیورند بر ولسوالی های لعل پور، نازیان و اچین ولایت ننگرهار پرتاب شده است.

یک هفته قبل گزارش شد که دو کودک در اثر راکت پراکنی های پاکستان در ولسوالی نازیان کشته شدند و صدها خانواده ناچار به ترک خانه هایشان شدند.

سناتوران در واکنش به این اقدام پاکستان هشدار داده اند که اگر جلوی حملات پاکستان گرفته نشود در برابر آنها قیام خواهند کرد.

سه هفته راکت پراکنی های پاکستان درحالی است که رییس جمهور غنی و رییس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته (یکشنبه 9 میزان 96) از آغاز فصل جدید همکاری ها با یکدیگر سخن گفتند و بر فراموش کردن گذشته و همکاری مشترک در بخش مبارزه با تروریزم رایزنی کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راکت پراکنی پاکستان
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   هم راکت و هم مذاکره؟
از این ذلت بار تر نمیشود

>>>   فــــــرقی نمیکند چون لـروبـر یکیست !چی لر راکت بزند یابر بین هم است مشکلی ندارند

>>>   Abdul Lalzad
گیر ماندن اقوام غیرپشتون در بین دو آسیا سنگ یا اره دو سر!
==================================
(فاشیزم دولتی و فاشیزم طالبی)

* اقوام غیرپشتون در بین دو آسیا سنگ یا اره دو سر یعنی فاشیزم دولتی و فاشیزم طالبی گیر مانده اند... این فاشیزم دو سر با وجودی که ظاهرا دشمن یکدیگر معلوم می شوند، در واقعیت پشت و روی یک سکه بوده و یک هدف دارند (تطبیق برنامه سقاوی دوم)؛

* فاشیزم دولتی در صدد تصفیه اقوام غیرپشتون از دستگاه دولتی و غصب کامل شاهرگ های مهم سیاسی، افتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور است (سلب صلاحیت ارگان های دولتی و تمرکز قدرت در ارگ ریاست جمهوری شاهد مدعاست)؛

* فاشیزم طالبی در صدد تصفیه اقوام غیرپشتون از مناطق و محلات ستراتژیک و غصب کامل شاهراه های مهم کشور است (گسترش جنگ به شمال و به خصوص مناطق ستراتژیک از بدخشان تا تخار، کندز، بغلان، پروان، فاریاب و هرات شاهد مدعاست)؛

+ + +
اگر رهبران و بزرگان اقوام غیرپشتون متوجه این فاشیزم دو سر نشوند و در جهت دفاع از خود راههای علاجی جستجو نکنند،‌ دیر یا زود نابود می شوند (مثلث غنی - اتمر - حکمتیار یا غلزیزم پیروز می شود)!

>>>   Aziz Arianfar
دشواری در این است که همه تنها و تنها پاکستان را به باد نکوهش می گیرند. اما همیشه هنگامی که سخن از منابع تمویل تروریسم به میان می آید از امریکا گرفته تا انگلیس و کرزی و غنی و مجاهد و کشر و مشر و روشنفکر همه خاموش اند و حتا یک سخن هم نمی گویند. ناگفته پیداست که پاکستان بدون پشتیبانی مالی اعراب توان کشیدن بار جنگ در افغانستان را حتا برای یک ماه هم ندارد. چهل سال آزگار است که اداره اوقاف سعودی بیشترین بخش هزینه جنگ افغانستان را می گردازد. اما نه کسی آن را تحریم می کند و نه کسی می گوید که سر چشمت ابر است و ما هم سالانه سی هزار حاجی می فرستیم . اگر هر کدام 5 هزار دالر هزینه کنند، 150000000یعنی 150 میلیون دالر به کیسه شیوخ می پردازیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است