راهبرد مبارزه با فساد، برای خوشی جامعه جهانی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۷    ۱۳۹۶/۷/۹ کد خبر: 139372 منبع: پرینت

راهبرد ملی مبارزه با فساد اداری حکومت، مردود و ناقص است.
نهاد دیدبان شفافیت افغانستان و شماری از نهادهای مدنی روز شنبه 8 میزان 96 در یک نشست خبری تصویب راهبرد ملی مبارزه با فساد اداری توسط حکومت را مردود و ناکام خواندند.
رییس دیدبان شفافیت در این نشست گفته است که حکومت این راهبرد را برای خوش ساختن جامعه جهانی ساخته است نه مبارزه با فساد.

اکرام افضلی با بیان اینکه این استراتژی تاثیری در محو فساد نخواهد داشت اظهار کرد که حکومت با راه انداختن چند جلسه نمایشی مدعی مشورت با نهادهای مدنی شده است اما کوچکترین دیدگاه جامعه مدنی را در این استراتژی در نظر نگرفته، لذا این استراتژی مورد قبول جامعه مدنی نبوده و به بازنگری مجدد ضرورت دارد.

در این نشست دیدبان شفافیت و فعالان مدنی، حکومت را به نقض تعهدات مبارزه با فساد متهم کردند و بیان کردند اگر حکومت تغییرات جدی بشمول ایجاد مکانیزم قوی اداری در تطبیق استراتژی در نظر نگیرد این استراتژی ناکام خواهد ماند.

گفتنی است که روز پنجشنبه هفته گذشته (6 میزان 96) شورای عالی حاکمیت قانون، استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری را به تصویب رساند. گفته می شود که بر بنیاد این راهبرد اداره نظارت بر مبارزه با فساد اداری از میان خواهد رفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مبارزه با فساد
دیدبان شفافیت
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel
طالبان نیروهای اشغالگر اند. اشغالگران چنگیزی که کار شان ویرانی و کشتار و اشغال سرزمینهای ماست. با اشغالگران جز با زبان سلاح با هیچ زبان دیگری نمیشود صحبت کرد.

>>>   3 سال گذشت تازه راهبردش را تنظیم کردند.
2 سال هم نیاز دارد تا تدارکاتش انجام شود و کارمندانش آماده شوند . در حقیقت آماده سازی ابزار های کاری برای تخت نشینی دور دوم است اگر عمر وفا کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است