لیست گروه‌های تروریستی که در افغانستان می جنگند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۸    ۱۳۹۶/۷/۷ کد خبر: 139314 منبع: پرینت

پولیس ملی افغانستان بتاریخ ۲۴ حوت سال ۱۳۹۵ فهرست تمام گروه‌های تروریستی فعال در کشور را به سازمان پولیس انترپل تسلیم کرد. این گروه‌ها علاوه بر اینکه علیه دولت افغانستان می‌جنگند اکثر شان مجرمان بین‌المللی بوده در قتل هزاران انسان شریف جهان دست دارند.

۱. طالبان مربوط ملا منصورو شورای کویته ۳۵۰۰۰ نفر رهبر هیبت اله

۲. طالبان مربوط ملا رسول مستقل ۲۵۰۰۰ نفر

۳. داعش: مستقیم با داعش ارتباط دارد ۳۴۰۰ نفر

۴. تحریک طالبان پاکستان: علیه دولت پاکستان و آمریکا می‌جنگد. مؤسس بیت اله مسعود. همکار با القاعده، آمو، تحریک طالبان، پاکستان، سپاه صحابه، لشکر جهنگوی، حرکت والاجهاد الاسلامی اند. ساحه فعالیت کنرهارحدود ۲۵۰۰۰نفر در پاکستان فعالیت دارد. ضد شعیه مذهبان می‌باشد
۵. القاعده ۸۰۰

۶. (امو) یا جنبش اسلامی اوزبيکستان ۳۰۰ نفر

۷. حرکت الجهاد الاسلامی: در سال ۱۹۸۴ جنگ افغان شوروی توسط فضل الرحمان خلیل و قاری صفی اله اختر تأسیس شده. خاص علیه آمریکا اسراییل بنگلادیش و زیلاند جدید می‌جنگد. در افغانستان یک گروه ۱۵ نفری آن علیه آمریکا می‌جنگد

۸. حزب اسلامی افغانستان که فعلاً با دولت متحد شد

۹. حزب اسلامی خالص: اکثراین گروه با دولت افغان شریک است. انورالحق خالص پسر مولوی خالص برای هیبت اله رای داده با ۱۰۰۰ نفر خود در صفوف طالبان پیوست.

۱۰. لشکر طیبه: خطرناکترین گروه پاکستانی و کشمیری رهبر آن حافظ سعید است. درشمال افغانستان فعالیت دارند

۱۱. لشکر اسلامی: مربوط خیبر اجنسی مؤسس مفتی منیرشاکر رهبرموجود منگل باغ

۱۲. گروه تروریستی هندی بنام عبدالعظیم و شهید بری گیت

۱۳. جنبش ترکستان شرقی (اویغورستان)

۱۴. جهیش محمد: گروه آزادی‌خواه کشمیر ساخت پاکستان. اکنون علیه دولت افغانستان می‌جنگد

۱۵. شبکه حقانی: در مراحل اول با تحریک طالبان متحد بود سپس از آن جدا شده با اردو پاکستان پیوسته علیه دولت افغانستان و آمریکا می‌جنگد

۱۶. اعمارات اسلامی وزیرستان گروه طالبان پاکستانی بود که توسط حقانی رهبری می‌شد

۱۷. سپاه صحابه پاکستان

۱۸.تحریک نفاز شریعت محمدی (سواد) ضد پاکستان. صفی محمد صلح با دولت پاکستان نمود

۱۹. اتحاد جهاد اسلامی

۲۰. لشکر جهنگوی: مؤسس حق نواز جهنگوی درسال ۱۹۹۶ از سپاه صحابه جدا گردیده حدود ۲۰۰ نفر در افغانستان علیه شیعه مذهبان فعالیت دارد. رهبر آن قاری محمد یاسین می‌باشد. انفجاردهمزنگ توسط همین گروه صورت گرفته‌است. مرکز این گروه وزیرستان است

۲۱.حرکت المجاهدین

۲۲. گروپ ملا داداله

۲۳. بریگارگوریلائی ۰۵۵ اعراب مربوط القاعده- (۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰) نفر

۲۴. امارات قفقاز (توسط چیچینی‌ها اداره می‌شود)

اکنون نیم از این گروه‌ها در شمال افغانستان به همکاری یکتعداد مزدوران داخلي در ولایات بدخشان تخار بغلان و قندوز جوزجان و سرپل جا بجا شده‌اند تا فعلاً حدود دو هزار سرباز از این گروه‌ها به آنطرف دریای آمو نقل مکان نموده‌اند. گروه‌های چیچین آمو و جنبش اسلامی اوزبيکستان همه به داعش پیوستند در بدخشان و تخار مستقر هستند. از جمله ۲۴ گروه‌های تروریستی۳ آن علیه پاکستان بوده از این ۳ گروه یک گروه آن با دولت افغانستان قبلاْ متحد بوده حمله را در مکتب نظامی پاکستان در پشاور اجرا نمود.

دولت افغانستان به اساس مروده فریبکارانه پاکستان که دست دوستی باز نموده بود لست حمله کنندگان این گروه را به دولت پاکستان تسلیم نمود. دولت پاکستان پس از دریافت اسما این گروه، بالای این گروه حمله نمود. گروه تلفات بیشماری را داده از پاکستان فرار نموده داخل خاک افغانستان گردیدند..

کریم پوپل


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کروه تروریستی
لیست
نظرات بینندگان:

>>>   این ها چگونه اکمالات مبشوند چگونه سیر و سفر میکنند چگونه ارتباطات بر قرار میکنند و نیرو های امنیتی مامگر چشمانشان بسته است. این ها که در جزایر مشخص حضور دارند فقط همان جرایر را محاصره کنید و بعد تصفیه و مهم تر از همه اول باید تشخیص جزایر را بیا موزید بعد نحوه محاصره رابعد شیوه تصفیه را و این همه زمانی نتیجه میدهد که شورای امنیت و سر قوماندان اعلی را در جریان نگذارید در غیر آن کار به تدارکات میکشد و محول میشود به بعد از انتخابات و چون عزراییل کارش را پیش از انتخابات انجام میدهد و در نهایت سر کلاوه گم میشود پس چه بهتر که کارتان را در خاموشی انجام لدهید
وسلام.

>>>   موسس همه اینها آی اس آی است

>>>   ۳۵۰۰۰ هزار نیرو امار ان به سال ۲۰۱۴ می رسد! از انجاییکه من اطلاع دارم طالبان 60000 نیرو در اختیار دارد.
حبیب الله یوسف زی

>>>   این گروه‌های تروریستی همه و همه در زمانی که شوروی به افغانستان آورده شد توسط حفیظ الله امین، به کمک سیا سازمان جاسوسی آمریکا به افغانستان جمع آوری شدند تا به مقابل ارتش سرخ و اردوی افغانستان بجنگند. این گروه‌های تروریستی را مجاهدین برادر میخواندند و چه جنایاتی که نکردند. تنها شیوه و طرز عمل بعضی‌ از این تروریستان فرق کرده اند مانند طالبان و داعش که هنوز هم تحت حمایت پنهانی‌ آمریکا فعالیت دارند.

>>>   اينها خود را بازى مى دهند يا مردم را؟؟ أين لست را حتا طفل هم قبول نخواهد كرد!! أين لست را كدام آدم به خبر إز اوضاع أفغانستان تهيه و كدام غافل ديكر اين لست را به نشر داده!!

>>>   موسس این همه، پدر آی ایس آی یا انگریز است. نه پکی ها. که جناب
کریم پوپل باید آن را تصحیح می کرد.
گلا جان

>>>   گروپ یونس خالص یک پسر دیگر نیز دارد که به نغمه رای داده است و در راه توسعه هنر آواز خوانی در افغانستان مبارزه میکند.

>>>   Saboor Raheel
خلقی ها چه کسانی را کشتند؟
پس از هفتم ثور 1357 تا ششم جدی 1358 یعنی مدت یک سال و هشت ماه رژیم هزاران نفر را به زندان انداخت. زمانی که در یک تصفیه حساب درونی و حزبی حفیظ الله امین پس از قتل استادش- تره کی، زمام امور را به دست گرفت، یک فهرست دوازده هزار نفری کسانی را که در زندانها کشته بودند، نشر کرد. این لست در تمامی حوزه های امنیتی شهر کابل روی دیوارها و کلکینها نصب گردید. رژیم اعلان کرد که این قتلها گویا در زمان تره کی و زیر ادارۀ ترکی صورت گرفته و بعد از این چنین کسی زندانی و کشته نخواهد. امین شعار "مصوونیت، عدالت، قانونیت" را اعلان کرد که معنای این شعار در آن رژیم توتالیتر خون آشام به همگان روشن بود.

و اما آن لست دوازده هزار نفری حاوی نام همه کسانی که توسط رژیم برده و سر به نیست شده بودند نبود. به گونه نمونه، از جملۀ چهار نفری که از قریۀ قلعۀ ملک دولتشاهی- بگرام پروان، برده شده بودند، نام هیچیک شان در لست دوازده نفری نبود. لستی که درین پسانها به نام لست پنجهزار نفری به نشر رسیده است، بخشی از آن لست است نه همه اش. اصل لست نشر شده دوازده هزار نفر است و اما شمار اصلی ناپدیدشدگان و شهدا به مراتب بیشتر از آن.

خواندن این لست، برای هر کسی که به انسان و انسانیت می اندیشد و معنی مرگ یک عزیز را به این شکل می داند، درد آور است. اما برای آنهایی که در آن دوران زندگی کردند و از زیر ساطور و سایۀ رژیم پلیسی و مخوف خلق برون شده اند، دردش چندین چند است. با اینهمه، خواستم این لست را دوباره نویسی کنم. یعنی دیجیتالش کنم و به گونه یک جدول اکسل ثبت شود تا سنجش آماری آن آسان گردد.
روشن است که نوشتن آن بسیار مشکل و درد آور می باشد. هرنامی را که خواندم، پیشه اش را دیدم، سکونتش را تشخیص کردم، محل گرفتاری واتهمامش را متوجه شدم، چهرۀ انسانی در نظرم مجسم شد و به ذهنم همان شبها و روزها گذشت و این حقیقت تلخ که شبها در زندانهای رژیم چه انسانهایی با چه اتهاماتی آماج سربهای داغ دژخیمان رژیم می گردیدند. در این لست
گاهی می نگرید که سه چهار نفر یکجا به قتل رسیده اند و از روی اسم و محل و زمان گرفتاری می توانید دریابید که پدری با پسر یا پسرانش یکجا به قتل رسیده اند. از جمله پدر و پسری در آغاز لست وجود دارد که من آنها را می شناختم- حاجی صالح و پسرش سید داوود از لغمانی پروان. سید داوود خان در صنف شش و هفت استادم بود که خداوند غریق رحمتش کند. به همین ترتیب پدری از وردک با دو پسرش در یک شب و شاید هم در یک خط و پیشروی یک دیوار به رگبار بسته شده اند.

جهاد در برابر رژیم را خون همین شهدا انگیزه داد و مشروعیت بخشید. اما با تاسف که امروز همه فراموش کرده اند و تجلیل از شهدا سیاسی شده است. جالب این که کسانی چون گلب الدین حکمتیار تصور می کنند که جهاد علیه رژیم به حکم و درایت و فرمان جناب شان شروع شده باشد. جهاد را ظلم و وحشت و جنایت رژیم فرض عین گردانید و از کران تا کران کشور مردم را موظف به گرفتن سلاح در برابر این رژیم خوان آشام کرد. مشروعیت را مردم دادند، نه فتوای کدام ملا و کدام آدم سیاسی...

پس از آن که دو صد و سه نفر از شهدای این لست را دوباره نویسی کردم، برای این که نمونۀ ابتدایی یی از فیصدی قربانیان به حساب پیشه در این کشتار ارائه کرده باشم، ا محاسبۀ ابتدایی یی انجام دادم که نمونه اش را در عکس می نگرید. این محاسبه تنها بر بنیاد پیشۀ قربانیان صورت گرفته است. البته محاسبه به حساب اتهام، سکونت و محل گرفتاری رخ دیگر معلوماتیست که می شود به آن پرداخت.

بیشترین شمار کسانی را که برده و شهید کرده اند، بر بنای این جدول، مامورین دولت اند. پس از آن آنهایی اند که کارشان مشخص نیست. افسران نظامی در درجۀ سوم اند. بیکاران، دهقانان، معلمین، دوکتوران، محصلین و متعلمین کتگوریهای دیگر اند که باالترتیب هدف قرار گرفته اند. البته در این دو صد و سه نفر دو ملا و دو مولوی نیز شامل اند. کوتاه سخن این که قشر باسواد، تعلیم یافته و تحصیلکرده قربانیان عمده این فاجعه بوده اند. آیا شما می توانید معیار رژیم برای دوست و دشمن دانستن مردم را دریابید؟
چرا و با کدام معیار، افسر نظامی، معلم، دهقان، بیکار، غریبکار، ملا، داکتر... همه دشمن رژیم اند. آیا نمی شود ادعا کرد که رژیم دشمن همۀ احاد واقشار کشور بوده است و یا در میان همۀ مردم دشمنان خود را جستجو کرده می کرد؟ معیار فقط حزبی نبودن بود. معیار دگراندیش بودن و دگردیسی بود. اینست معنای کمونیزم.

امروز برخیها در مورد گذشته قضاوتهای ناجور و بی پایه می کنند. نمی دانند که مردم ما به خاطر کدام انگیزه و چگونه چشم به همه چیز بستند و سلاح به دست گرفتند...

خداوند حوصله بدهد تا بتوانم این لست را تکمیل کنم تا تصویر مکمل‌تری از فاجعه ترسیم شود. در حالا حاضر همین نمونه کوچک نیز حرفها و حدیثهای فراوانی دارد. برای دیدن جدول پوره، روی عکس جدول کلیک کنید.

>>>   در دهمزنگ توسط نطامیان ارگ اورده شده بود معلومات دقیق که به خانواده های شهیدان داده شده بود از یکی از کارمندان امنیت بود که برای پنج دقیقه سیستم امنیتی و کمره ها که از لندن کنترول میشد خاموش گردیده بود تا شاهد بجای نماند عکس الا عمل که دولت انجام داد برای مردم روشن گردید که پلان ارگ بود فیر های که از ساختمان صورت گرفت و 60 نفر با فیر مرمی از بین رفت کار دولت بود انتحاری دوم را که خود شان در بین آنقدر جمعین شناسایی کردند و نگذاشتند که انتحار کند کار دولت بود خودش از اعمال نا شایسته اش خجالت کشید نگذاشت که انتحار کند کار دولت بود آفتاب به دو انگشت پت نمیشود. مهم تر از همه اینکه خداوند بر همه اعمال انشان ها ناظ است و هیچ گاهی اعمال خاین پنهان نمیماند بر ملا و رسوا میکند
مهیب وطندار

>>>   ماشالله مجاهدین ، چندهزار عسگر مزدور و سگ آمریکایی داریم ؟
تعداد حقیقی مجاهدین بسیار بیش از این است و تمام پشتونها و اکثر تاجیک و اوزبیک طرفدار مجاهدین اسلام هستند

>>>   چرا نمیگویی که افغانستان خانه رنبور است و هرکس په بخاطر گرفتن عسل دست خودرا در خانه زنبور دراز کرده است،نه تنها عسل بدست نیاورده است،بلکه دستش را نیز زنبور ها گزیده است.

>>>   Raheel

جنگ طالب را هرکس هرچه تعبیر کند، برای من طالب وسیله ییست در دست فاشیزم برای ویرانی مناطق غیر پشتون و جلوگیری از زندگی و پیشرفت شان. مثالش را از فراه تا بدخشان خود بیابید.

البته به پاس خاطرآنهایی که یاد گرفته اند رنگ خاکستری را نیز بشناسند و به موجودیتش اعتراف کنند، می گویم که این جنگ جنبه ها و کارآمدها و عاملین داخلی و خارجی دیگری نیز می تواند داشته باشد، اما اصلی ترین مسالۀ جنگ برای آنهایی که ویران می شوند و نالان می شوند و از خانه های شان برون رانده می شوند و وسایل زندگی و معیشت شان از آنها گرفته می شود، مساله قومیست و حکومت فاشیست غنی و دستیاران و همدستان نو و کهنه اش همه در پشت آن قرار دارند.

غوربند تازه ترین مثال است. تنها تاجیکان غوربند اند که مورد حمله قرار می گیرند. پشتون غوربند اگر دولتی باشد یا غیر دولتی محفوظ و مصوون است.

من به اعتراض آنهایی که حرفم را قومی تلقی می کنند کاری ندارم. اما از آنها اینقدر می خواهم که به وجدانهای شان رجوع کنند و بگویند که آیا مساله شکل قومی ندارد؟

>>>   Saboor Raheel
مشکل اصلی ما فاشیزم است نه پاکستان!
پاکستان سوار بر فاشیزم می آید!

>>>   موسس همه و اكمال شان نوسظ غني است

>>>   به صبور راحل سلام تقدیم است.
خداوند به شما اجر جزیل اعطا کند و توفیق دهد که این کار تحقیقی را به وجه احسن انجام دهید. کار سخت و دشوار است مگر پیش همت شما سهل و آسان.
امیدوارم دوستان دیگر نیز که دستی در این گونه موارد تحقیقی دارند به یاری تان بشتابند.
وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است