آمریکا نشان داد توانایی مقابله با هراس افکنی را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۳    ۱۳۹۶/۷/۶ کد خبر: 139302 منبع: پرینت

راهبرد تازه آمریکا امیدهای تازه ای را برای از بین بردن هراس افکنان در دل رهبران کشور ایجاد کرده است.

گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «نگرش» اجماع منطقه ای را برای آوردن ثبات در کشور مهم دانسته و افزود: بارها به حکومت افغانستان پیشنهاد شده بود که برای رسیدن به صلح و ثبات در کشور باید اجماع منطقه ای ایجاد شود تا از اجماع منطقه ای مشکلات افغانستان و لانه های تروریستی که بر ضد افغانستان وجود دارد بررسی و از بین برده شود. تا اجماع منطقه ای بوجود نیاید فقط استراتژی آمریکا بدون در نظر گرفتن کشورهای منطقه بدرد ما نخواهد خورد.

وی افزود: آمریکا در پانزده سال گذشته نشان داده است که یا توانایی از بین بردن تروریزم و طالبان را در افغانستان ندارد و یا اراده ای برای این کار ندارد و یا اینکه خود این گروه ها را تقویت هم می کند تا برای پیشبرد اهدافش موثر باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راهبرد آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Aziz Arianfar
در گذشته امریکا و انگلیس در پهلوی اسراییل، دو نیمه اسراییل دیگر هم در کنار خود داشتند: ترکیه و پاکستان. اکنون چنین بر می آید که آهسته، آهسته پاکستان و ترکیه از زیر کنترل امریکا بیرون می شوند و به نوکران نافرمان مبدل می شوند. پاکستان با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر به چین و ترکیه به روسیه نزدیک تر می شوند و روابط هر دو کشور با ایران بهبود می یابد. اکنون شاید کاخ سفید در پی دو جاگزین دیگر برآمده باشد: افغانستان و کردستان. هم اکنون کار شدیدی بالای کردهای سوریه و عراق روان است. فتنه چاق شده در کردستان عراق از سوی بارزانی را هم باید در همین چهارچوب دید. اما ایران، سوریه، عراق و روسیه به شدت مخالف تشکیل و ایجاد دولت مستقل کردستان عراق اند. هر چند ترکیه در پشت پرده با بارزانی زد و بندهایی دارد و مادامی که به راستی دولت کردستان عراق در عمل تشکیل نیافته، با وی معاملاتی انجام خواهد داد، اما اگر کار به راستی به ایجاد دولت کردی در عراق بکشد که احتمال آن بسیار ضعیف است، ناگزیر می گردد تا مرز اقدام نظامی جلو این کار را بگیرد. کسانی که به گونه سامانمند رویدادها و تحولات کردستان را دنبال می کنند، می دانند که تقریبا دو، سه هفته پیش سرلشکر باقری- رییس ستاد ارتش ایران سفر غیر منتظره یی به آنکارا داشت و با همتای ترکیه یی خود، وزیر دفاع ترکیه و شخص اردوغان دیدار کرد. روشن است در این دیدارها دو کشور به هماهنگی های لازم برای خنثی ساختن برنامه های پشت پرده مثلث امریکا، انگلیس و اسراییل رسیدند. از آن سو دیدار چندی پیش بارزانی با شاه عربستان هم زنگ های خطر را در تهران و بغداد به خطر درآورد. تا جایی که من می دانم بعید است ایران اجازه بدهد زیر ریشش کسی بمب بگذارد. به هر بهایی که شده، توطیه را خنثی خواهد کرد. در این کار از پشتیبانی روسیه و چین برخوردار است و انتظار می رود پس از بازدید سرلشکر عثمان/ رییس ستاد ارتش ترکیه از تهران همکاری های نظامی تهران/ بغداد بیش از پیش توسعه و گسترش یابد. اما آن چه مربوط به ساختن یک اسراییل دیگر در افغانستان می گردد، فرجام کار روشن است. افغانستان با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر به میدان زورآزمایی های امریکا، روسیه، چین، هند، پاکستان، عربستان، قطر، ترکیه و ایران مبدل خواهد گردید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است