سکوت زنان در برابر تجاوز، موضوع را گسترده کرده
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۸    ۱۳۹۶/۷/۶ کد خبر: 139301 منبع: پرینت

بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان می گوید که بیوه های سربازان افغان در بدل گرفتن معاش تقاعدی شان مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند. وزارت دفاع افغانستان از ایجاد یک کمیسیون در این مورد خبر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، قدریه یزدان پرست کمیشنر کمیسیون حقوق بشر در برنامه «نگرش» گفت: درست است که این جرم از جانب مردان تبارز می یابد اما آن را سکوت زنان گسترده ساخته است. زنان به دلیل عدم اعتماد به نفس و ترس از ابراز چنین مشکلاتی برای حفظ آبرویشان و از ترس فروپاشی شان اجتماعی خود آن را ابراز نمی کنند. ولی بیشتر چیزی که ما را رنج می دهد سکوت زنان و نپرداختن حکومت و مسوولین برای مجازات مجرمان است.

وی افزود:چنانی که شما می فهمید که قربانی سرگردان تر از مجرم در جامعه افغانی است اگر شما به مشکلی در این جامعه برخورید بسیار سرگردان می شوید تا آن را اثبات کنید. و در چنین قضیه ای در قضیه آزار و اذیت می فهیمم که اثبات آن بسیار زیان بار تر از اصل ارتکاب این جرم است و بیچاره قربانی با توجه به نوع نگرشی که در جامعه نسبت به زن و نسبت به قربانی وجود دارد خیلی متضررتر می شود و به دید تحقیرآمیزتر نسبت به جنایتکار به آن نگاه می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
تجاوز
نظرات بینندگان:

>>>   بی بی خدیجه! پشت معاش شویت نمیری که بریم؟
نی، بی بی عایشه جان! ماه پیش رفتم ،به بسیار زحمت و بی آبرویی زیاد گرفتم. دیگه نمیرم.
دلت خواهرک گل! مه همرایشان قسط کردم و گفتم که مه هفته وار پشت معاش شوهرم می آیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است