بار دیگر مردم را با یک مشکل بزرگ روبر نکنید
در نظام های مردم سالار انتخابات راه حل منازعات است مشروط بر اینکه مردم مشروعیت برگزارکنندگانش را باور کنند؛ هر انتخاباتی که از سلامت و شفافیت برخوردار نباشد عامل مشکلات است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۶/۷/۶ کد خبر: 139290 منبع: پرینت

ششمین سالگرد برهان الدین ربانی امروز پنجشنبه 6 میزان 96 در کابل با حضور چهره های سیاسی، جهادی و بزرگان کشور برگزار شد و شخصیت های مهم کشوری به سخنرانی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه حکومت وحدت ملی در این مراسم ضمن تاکید بر ادامه منش استاد صلح گفت: پاسداران میراث معنوی استاد شهید و میلیون ها شهید مکلفیت شرعی و ملی درند که نگذارند دستاورهای ارزشمند ملت مجاهد افغانستان به هدر رود و ما نیز در روشنی ارزش های به میراث مانده پیگیر مطالبات عمومی جامعه برای تامین عدالت اجتماعی و دستیابی مردم به حقوق شهروندی هستیم.

ربانی گفت: یکی از نمادهای تحقق عدالت اجتماعی و دستیابی به حقوق اساسی شهروندان، مشارکت سیاسی در همه تصمیم گیری های کلان و سرنوشت ساز است. این مشارکت در سطوح مختلف حکومتداری می تواند در امر مبارزه با تروریزم، حکومتداری خوب و از جمله مبارزه با فساد اداری کمک ساز باشد.

وزیر خارجه، درخصوص درک شرایط کشور و اهمیت مشارکت فعال شهروندان در مسایل کلان کشور از سوی مسوولین اظهار کرد: اگر مسوولین دولت با درک شرایط موجود زمینه مشارکت فعال شهروندان را در عرصه های مختلف فراهم سازند از این طریق باورمندی آنان نسبت به کارامدی حکومت افزایش خواهد یافت و انسجام لازم جهت پیروز شدن در برابر چالش ها فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نظام های مردم سالار انتخابات راه حل منازعات و جنجال های مرتبط با قدرت است افزود: انتخابات مشروط بر اینکه مردم شفافیت و مشروعیت برگزار کنندگانش را باور کنند راه حل است.

ربانی بیان کرد: قطعا که انتخابات شفاف و عادلانه از رفتن کشور بسوی بحران جلوگیری می کند و پایه های نظام را مستحکم می کند اما هر انتخاباتی که از سلامت و شفافیت لازم برخوردار نباشد عامل مشکلات است و از این ناحیه در مورد انتخابات پیش رو نگران هستیم و از نهادها و سازمان های دخیل می خواهیم در تامین انتخابات شفاف و قابل قبول جدی باشند و مردم را بار دیگر با یک مشکل بزرگ روبرو نکنند.

این مقام حکومت با بیان اینکه در کنار شورای رهبری موقت جمعیت اسلامی، شورای موقت جمعیت بمنظور فعال شدن شوراهای ولایتی ایجاد می شود بیان کرد: جمعیت جهت مشارکت در انتخابات پارلمانی و دیگر مسایل سیاسی کلان کشور با مشورت و رایزنی در چهارچوب تشکیلات جدید پیش خواهد رفت و تصامیم لازم را اتخاذ می کند.

وزیر خارجه کشور نقش جوانان را در برون رفت کشور از اوضاع موجود مهم خواند و تصریح کرد: همانگونه که رهبران و قهرمانان برای پاسداری از کشور مسوولیت های ملی شان را ادا کردند نیاز است که نسل جوان در کنار پیگیری مطالبان عدالتخواهانه بعنوان نیروی محرک جامعه متضمن ثبات امروز و توسعه فردای افغانستان باشند.

وی افزود: جوانان بدانند که افغانستان امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت، همدلی و مشارکت همگانی ضرورت دارد و هر تفکری که به تبعیض و نفاق دامن بزند خائنانه و از نظر مردم مردود است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
سالگرد شهادت
نظرات بینندگان:

>>>   صلاح الدین خان!
بهترین کار برای خودت اینست که بخاطر جاودان ساختن خاطره "نیلسن ماندیلا"ی افغانستانی یک مدرسه کلان ابوحنیفه در کابل را اعمار کنید. راویان روایت میکنند که "نیلسن ماندیلا"؟! در هنگام درس خواندن در ابوحنیفه بسیار شهکارهای کلان لیاقت از خود بجا گذاشته است.

>>>   برای صلاح الدین ربانی کار ثواب اینست که خواهر محترمش را از "مدل بودن" در خارج منع نماید. این کار روح ربانی را شاد میسازد.

>>>   بچه استاد علم و حلم را از پدر بیاموز .
قاطعیت و اراده را از مسعود شهید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است