نباید عجولانه استراتژی جدید آمریکا را می پذیرفتیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۶/۷/۴ کد خبر: 139167 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی در دیدار با ترامپ در نیویورک گفته است که استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و منطقه این فرصت را مهیا ساخته است که در زمینه تامین امنیت و مبارزه با تروریزم اقدام جدی را روی دست گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نقیب الله هاشمی عضو شورای ولایتی کابل در برنامه «چشم انداز» گفت: کشور ما عجولانه بدون اینکه راهبرد جدید آمریکا را بررسی کنیم کورکورانه و عجولانه می گوییم که به نفع کشور ما است. در حالیکه امکان دارد اگر نقطه مثبتی دارد نقاط ضعف بسیاری هم داشته باشد. اگر همین را توسط خود افغان ها یک استراتژی درست ایجاد می کرد می توانستیم تروریست را کنترل کنیم. در همین نشست هایی که از طرف سازمان ملل برگزار می شود، هر کشوری به آنجا می رود استفاده ای می کند و بر می گردد به جز افغانستان که می رویم اما هیچ استفاده ای به نفع خود نمی کنیم و وقتی برمی گردیم باز هم کشور ما میدان رقابت های کشورهای جهان می شود.

وی افزود: ما انتظار داشتیم اوضاع طوری پیش برود که کشورهایی که در این نشست شرکت می کنند برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان برنامه ای واقعی بچینند اما آنها حالتی را آوردند که اگر چهار کشور را دوست افغانستان ساختنند پنج کشور را دشمن ما کردند. وقتی ما در این حالت قرار بگیریم این نسخه و این استراتژی به درد ما نمی خورد و ما نمی توانیم که در افغانستان توسط این نسخه ثبات بیاوریم. ما وقتی می توانیم به ثبات و آرامش فکر کنیم که به عنوان یک کشور مستقل و با اراده ای قوی پیش برویم و استراتژی آمریکا را در چوکات قانون و منافع علیای کشور بپذیریم.

هاشمی گفت: اما ما عجولانه برای هر چیزی تصمیم می گیریم. در حالیکه می توانستیم اندکی بر استراتژی آمریکا تامل کنیم و صد در صد موافق آن نباشیم و خود را بیشتر از قبل بدبخت و بیچاره نسازیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استراتژی آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   من و تو انتخاب پزیرفتن یا نپزیرفتن اش را نداریم. ما اگر کاره یی هستیم اهداف واستراتیژی های رسیدن به آن را تدوین میکنیم و بعرن به ارگان های مربوزه صلاحیت میدهیم تا تاکتیکهای لازم را به کار گیرند.

>>>   من فکر کنم که همین آقای هاشیمی چیز نمی فهمه. صلح وثبات زمان تامین می شود که تروریست های طالبان (داعش) کشته شده و از جنگ فرار کند. تازمانیکه طالب حضور داشته باشد،کشورهای دیگر هم حضور دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است