معادن هلمند هنوز در اختیار آمریکایی ها است
محموله های اورانیوم معدن خانشین ولایت هلمند توسط طیاره های غول پیکر امریکایی قاچاق می شود. امریکا پایگاه هوایی را در نزدیکی این معدن احداث کرده و به صورت شبانه روز هواپیماهای باربری بزرگ مشغول فعالیت هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۶/۷/۳ کد خبر: 139151 منبع: پرینت

امریکا طی سال ها است معادن افغانستان را از کشور انتقال می دهد.
مدارک و شواهدی بسیاری وجود دارد که آمریکا طی سال های گذشته معادن افغانستان را از کشور انتقال می دهند.

نمایندگان ولایت هلمند در پارلمان اذعان دارند، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد محموله های اورانیوم معدن خانشین ولایت هلمند توسط طیاره های غول پیکر امریکایی قاچاق می شود.
آنها می گویند، امریکا پایگاه هوایی را در نزدیکی این معدن احداث کرده و به صورت شبانه روز هواپیماهای باربری بزرگ مشغول فعالیت هستند.

معادن اورانیم و تورانیم در افغانستان در ولایت هلمند ناحیه خانشین می‌باشد. سیستم تشکلات سنگ‌های مگماتیک و خصوصیات مماثل معدن خان نشین با سایر نقاط جهان بیانگر آن است که در عین شرایط، کانی‌هایی چون بیرایت، فلورایت، نفلین و عناصر نادره چون نبیوم، تانتالیم و اورانیم UU بوجود آمده‌است.

در ساحه خانشین ولایت هلمند قرار تخمین جدید ناسا امریکا مقدار ۱،۴ میلیون تن متریک و ذخایر نیوبم با اضافه فاسفورس و اورانیوم وتوریم REE به مقدار ۳،۵ میلیون تن متریک وجود دارد.

به گفته یکی از نمایندگان ولایت هلمند، معادن اورانیوم که مهمترین معادن افغانستان است، اگر امریکا همینطور اورانیوم افغانستان را انتقال دهد، کمک هایی که به افغانستان ارایه می کند، صد برابر آن را پس از این طریق بدست می آرود و سرمایه مهم افغانستان را می برد.

افغانستان معادن بسیار غنی و اورانیوم و فلزات مختلف و سنگ های قیمتی بکر و دست نخورده ای دارد که سال ها است مورد طعمه بیگانگان است و بهره برداری های غیر مجاز صورت می گیرد.

یکی از مقام های وزارت معادن در زمان ریاست جمهوری آقای کرزی گفت: معادن افغانستان نسبت به ده سال گذشته در وضعیت بدتری قرار دارد و مردم افغانستان باید بدانند که چه کسی از معادن کشور استفاده می کند و چه کسی منافع هنگفتی از آن بدست می آورد.

علاوه بر این، ولایت هلمند یکی از مراکز عمده کشت خشخاش است و بسیاری ها معتقدند که امریکا مافیای بزرگ قاچاق مواد مخدر در این منطقه است.

مردم محل نیز بارها اعتراض کرده اند که امریکا از مزارع کوکنار در این ولایت حفاظت می کند، چون مواد مخدری که از اینجا بدست می آید سالانه حدود میلیاردها دالر می شود.
مواد مخدر و اورانیوم ولایت هلمند سال ها است که باعث نگهداشتن آمریکایی ها و انگلیسی ها در این ولایت شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معادن افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   هیلاری کلنتن گفت: ماصرف ده فیصد از دست آوردهای خودرا دوباره به افغانستان میدهیم حالا غ باید ترامپ دعوا کند تا از جمله دزدی های خود پانزده فیصد را دوباره بما بدهند

>>>   لطیف پدرام:
"اگرنتوانستیم هموطن خوب باشیم، می توانیم همسایه ی خوب باشیم"!
فردا 25 سپتمبر 2017، روز همه پرسی خلق قهرمان کرد برای تعیین سرنوشت، استقلال و آزادی میباشد. کرد ها، نزدیک به یک سده کوله بار سنگین و دردناک سرکوب، شکنجه،زندان اعدام ،و مهاجرت را بر شانه های زخمی خود حمل کردند. فردا روز مهم و مبارک برای مردم کرد است.فردا نقطه ی عطفی در تاریخ اقلیم کردستان است. آن چه فردا اتفاق می افتد باید درسی باشد برای همه ی تمرکزگرایان، انحصار گران و سلطه طلبان در منطقه و جهان ما. و نیز الگویی باشد برای همه ی مردمان و اقوام آزادی خواه.- یک مردم مصمم و با اراده و آگاه در سخت ترین وضعیت تاریخی می توانند سرنوشت خود را آن گونه که میخواهند رقم بزنند. به همه ی تمامیت خواهان توصیه می کنم این جمله ی زیبا و پر معنی"مسعود بارزانی" را با دقت بخوانند و در باره ی آن اندیشه کنند: اگر نتوانستیم هموطن خوب باشیم،می توانیم همسایه ی خوب باشیم.
برای مردم قهرمان کرد پیشاپیش تبریک می گویم.

>>>   Noorulhaq Noor
درست است !
و اگر بازهم خوشباوران یا خودفرشان(معامله‌گران) تبارهای ستمکشیده، فریاد واهی "وحدت ملی" سر دهند، بازهم ستمگری یک تبار را بالای مردمان بومی این سرزمین و نسلهای پس از خود به ارث می گذارند !
که چنین مباد ؛
اگر هوشیارانه بتوانیم راه کردها را برای رهایی خود از بند جهل اجتماعی در پیش گیریم، بهتر ؛
و اگر نتوانیم، راه پیشنهادی آقای دوکتور عبداللطیف پدرام "فدرالیسم" گزینه بهتر خواهد بود.

>>>   حکومت فیدرالی بهترین گزینه برای رسیدن به ثبات درافغانستان است، دراین صورت ازتمرکزگرایی خلاص شده وهرنماینده بدون متهم کردن دگران مشغول خدمت به حوزه انتخابی خود میشود، ودیگر دولت مرکزی هم نمی تواند علیه آن تبعیض، ویا امتیازدهی نماید.
ما مردم چنان ازحکومت وحکومت داری وتمدن واقتصاد وحس غیرت ملی دور هستیم که آمریکا دولت مردان مارا مانند یک کودکی ساده بازی داده وخرمهره طلارا ازدست شان دربرابر یک مشت کشمش نخود میگیرند، اما غافل ازاینکه خاک برچشم مردم مان میریزند.
جوان

>>>   این طرح شیطانی تان را به گور خواهید برد امت اسلامی در حال بیداریست ما میخواهیم با سایر امت و سایر سرزمین ها یکجا شویم و خلافت اسلامی را تاسیس کنیم
قرآنکریم فرموده است: انما المومنون اخوة یعنی جز این نیست که مومنان برادر یک دیگراند. تاجک وپشتون فرقی نمیکند اگر مسلمانیم و اگر برادر نسبی مان کافر باشد از مانیست.
عبد الرحمن فهیم

>>>   یکی از بهترین سیاست مداران اروپا خانم Helle Thorning نخست وزیر اسبق کشور شاهی دنمارک، بعد از برگشت سفر کاری از افغانستان، وعده داد تا یک طفل افغانستانی را بدون قلم و کتاب و صنف درسی نخواهد گذاشت ۱۴۵میلیون دلار کمک به معارف افغانستان نمود که این پول ها به غارت رفت و صنوف درسی در سیاره مریخ ساخته شد.
Helle Thorning ❤❤❤

>>>   در این بلبشور خانه پر از خون آتشی که ما خودمان بنام اسلام بر سر خود و مردممان زده و درست کرده ایم معلوم هست که توانسته نخواهیم کرد کشورمان را اداره کنیم، ما هنوز هم محتاج نان خالی خود به خارج هستیم و نمی توانیم گندم و نان خالی خود را تولید و تاًمین کنیم، زیرا در کشور ما ثبات و امنیت سیاسی درکار نیست و هر شخص و گروه تروریستی اسلامی برای خود دولت است، آنوقت از بیگانه چه انتظار و توقعی دارید؟ بدون امریکا همین دولت مرکزی ماهم سقوط کرده و کل افغانستان بدست طالبان خواهد افتاد، بنابراین شعارهای ضد آمریکایی ما به نفع گسترش ترور و وحشت در خدمت طالبان بوده و هست به چه چیز و دست آورد خود افتخار کنیم ؟

>>>   معادن تولید دود و دخانیات و اعتیاد هم در دست دولت و طالبان هست.

>>>   هنوز مردم افغانستان درخواب است،
امریکا از بدنه اسلام یک تیم را تهیه میکند و دیگر ان را درنظرش کفر جلو میدهد از اینکه فهم و دانش وجود ندارد مردم افغانستان باور کرده یکدیگر را میکشند، امریکا و دیگر کشور اهداف شان را بدست می آورند.
تاکه ابله در جهان است، هوشیار درنمی ماند.

>>>   غ چوچه انگریز و امریکاست!!!
ولی ع چوچه چند پدره تمام جنایتکاران جهان است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است