برای سپردن معادن به آمریکا باید وجدان داشته باشید
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۴۵    ۱۳۹۶/۷/۳ کد خبر: 139122 منبع: پرینت

در دیدار رییس جمهور غنی با ترامپ در نیویورک روی واگذاری معادن افغانستان به آمریکایی ها گفتگو شد رییس جمهور افغانستان پذیرفته است تا کمک های آمریکا به افغانستان با واگذاری معادن به آمریکایی ها جبران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، آذرخش حافظی رییس اتاق بازرگانی در برنامه «خبر تودی» در ارتباط با هدف آمریکا از کار بر معادن افغانستان بیان داشت: آمریکا به عنوان شریک استراتژیک افغانستان و یک مملکت بی نهایت دخیل در امور افغانستان و تصمیم گیری های افغانستان است و ما بسیار تحت تاثیر این کشور هستیم. به قولی: بی بضاعتان بی دل، ناگزیر آفات اند، رنج خار و خس بردن از برهنه پایی ها است. ما بی نهایت فقیر هستیم، ما معاش مامور و سرباز خود را نداریم.

وی افزود: آمریکا هم به خاطر ما نیست که می خواهد بر معادن افغانستان سرمایه گذاری کند. تجربه جهانی نشان می دهد که در آفریقا و آمریکای جنوبی معادنشان رفت اما آنها فقیر باقی ماندند. برای اینکه چنین بلایی سر ما نیاید و ما بتوانیم به حق خود برسیم. باید خود و حقوق بین المللی خود را بشناسیم.

فاروقی گفت: این کار هم با وجدان کاری سران ما صورت می گیرد. اگر سران ما وجدان بیدار داشته باشند و به خاطر منافع خود با خارجی ها معامله نکنند و افغانستان را نفروشند می توانیم فایده هم ببریم. پس برای ما پیش از هر چیزی، پیش از وجود امکانات مادی، وجدان نیاز است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معادن افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند امریکا را با کوریا در گیر بسازد تا از وطن ما از دست درازی نجات یابیم در غیر ان استعمار امریکا تا که زنده هستیم می با شیم و اهسته اهسته رو به کفر نزدیک می شویم

>>>   بهترین گزینه حمایت از طالبان بوده و باید با آنان پیوست.

>>>   وجدان در افغانستان یعنی خیانت

>>>   اکثریت قاطع مردم افغانستان وجدان دارند و به داشتن آن افتخار میکنند. فقط رده های بالای بالا وجدان ندارند!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است