سانچارکی: صفحه های اجتماعی قانونمند خواهند شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۶/۷/۲ کد خبر: 139109 منبع: پرینت

سید آقا فاضل سانچارکی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در یک نشست خبری مشترک با نماینده فدراسیون ژورنالیستان و معاون کمیته مشترک رسانه ها و حکومت گفت: صفحه های اجتماعی که خلاف منافع ملی و نظام عمل می کنند بالای آنها تصمیم گرفته خواهد شد.

به گزارش باختر، معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ همچنان گفت که در شبکه های اجتماعی بی نظمی و آشفتگی حاکم است از مطالب خلاف منافع ملی تا دامن زدن به حساسیت های قومی نژادی و مسایل که به منافع ملی افغانستان ضربه وارد می کند در این شبکه ها دیده می شود.
او گفت برای قانون مند و قاعده مند سازی این شبکه ها در توافق با نهاد های صنفی حمایت از رسانه ها مقرره طرز فعالیت شبکه های اجتماعی آماده خواهد شد.

او افزود خاکه این مقرره توسط نهاد حمایت از رسانه های آزاد یا {نی} ساخته شده و یک کاپی مسوده آن در اختیار وزارت اطلاعات و فرهنگ قرار داده شده است و به اساس این مقرره وزارت اطلاعات و فرهنگ نامه رسمی به اداره امنیت ملی، شورای امنیت ملی و نهاد های مسوول دیگر از جمله نهاد های صنفی ژورنالستی فرستاده و قرار است بزودی این مقرره مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

معین امور نشرات افزود، البته شورای امنیت ملی فهرستی از شبکه های اجتماعی تهیه کرده که تمام شان در خارج از کشور ساخته شده و متعلق به جریان های افراطی و تروریستی اند و لازم است که مسدود ساخته شوند، او افزود بعضی از این صفحه ها باهدف ایجاد نفاق و از هم پاشیدگی وفاق ملی در کشور تاسیس شده اند.

وی همچنان در این کنفرانس خبری از انتخاب دو عضو شورای عالی رسانه ها نیز یاد کرد که در یک انتخابات شفاف و دموکراتیک گزیده شده اند.
سانچارکی خاطر نشان کرد، یکی از دست آورد های دیگر به خانواده رسانه ها به اساس حکم ریاست جمهوری معا فیت جریمه های مالیاتی آنها می باشد به اساس این حکم رسانه ها به دهها میلیون افغانی از جریمه های مالیاتی معاف شدند.

معین امور نشرات پیرامون تشکیل جدید صندوق حمایت مالی از ژورنالیستان نیز صحبت کرد و گفت کمیته مشترک حکومت و خبرنگاران با ایجاد صندوق حمایت از خبرنگاران قدم مهمی دیگر به جلو گذاشت و رییس جمهور با تشکیل و طرح جدید صندق به صورت جدی از آن حمایت خواهند کرد.

در این نشست خبری فهیم دشتی معاون کمیته مشترک رسانه ها و حکومت روی رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران صحبت کرد و گفت در شانزده سال گذشته یکصدو هفتاد دو قضیه خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است که به بیست قضیه آن رسیدگی صورت گرفته است، او گفت شصت دو مورد آنها توسط قضات، دادستان ها، نیرو های امنیتی، محافظین رییس جمهور، اعضای شورای ملی صورت گرفته است و دو قضیه دیگر خشونت از طرف نیرو های خارجی مستقر در افغانستان نیز صورت گرفته است.

وی افزود در یک ماه گذشته ده ها مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده که به اکثریت آن رسیدگی صورت گرفته است.
دشتی گفت کمیته مصونیت خبرنگاران روی خانه های محافظتی کار می نماید که زمانی خبرنگاران مورد خشونت و یا تهدید قرار می گیرند در این مکان ها محافظت شوند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سانچارکی
رسانه ها
نظرات بینندگان:

>>>   سنگچارکی ....گفته است گرفتن جلوی شبکه های اجتماعی دردی را دوا نمی کند باید جلوی تفکر غلط و فاشیستی گرفته شود تا دیگر مخکش جرئت نکند افکار فاشیستی را منتشرکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است