هراتی ها فرهنگ همدگیر پذیری دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۶/۷/۱ کد خبر: 139075 منبع: پرینت

تعدادی بصورت آشکار و پنهان تلاش می کنند سر زخم های کهنه نمک بپاشند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالقادر کامل، آگاه سیاسی در گفتگو با "محور" در خصوص پرتاب کفش در مراسم نماز جمعه به گلبدین حکمتیار گفت: به همان پیمانه که امضای توافقنامه صلح میان حکمتیار و حکومت غیرمنتظره بود، آمدن وی به هرات نیز حیرت انگیز است.

کامل می گوید: حضور حکمتیار برای یک تعداد اشخاص، گروه ها و حلقات سیاسی حساسیت برانگیز است و تلاش می کنند با در نظرداشت واقعیت های تلخ تاریخ عقده های سیاسی خود را تخلیه کنند و سر زخم های کهنه نمک پاش کنند. پرتاب کفش بسوی رهبر حزب اسلامی در نماز جمعه تنها یکی از ابزارهای گوناگون مورد استفاده توسط مخالفین وی است.

وی، با بیان اینکه تا هنوز معلوم نیست این جوان 23 ساله از آدرس چه کسی اینکار را انجام داده است اظهار کرد: بررسی اینکار نیاز به تحقیق دارد اما اگر گروه های مختلف بخواهند از آدرس های پیدا و پنهان بین مردم اختلاف ایجاد کنند، یک اشتباه استراتژیک را مرتکب می شوند.

این آگاه سیاسی افزود: هراتی ها نشان داده اند که فرهنگ همدیگر پذیری دارند و این حرکت ها نمی تواند فضای سیاسی را تنش آلود کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نمازجمعه هرات
رهبر حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتیار فبل از اینکه به هرات بیاید ، به زبان فارسی توهین نموده است در ضمن حکمتیار خود اش باید بدانید ، که در حدود چهل سال گذشته به مردم افغانستان چه کرده و صد ها هزار افغان را داغ دیده ساخته است . او فکر میکند میکردم افغانستان این قتل عام ها و تخربیت کابل را فراموش میکنند و آیا او انتظار داشت که کل مردم هرات با دسته های گل به استقبال اش خواهند آمد او خوش باشد که فقط با ترتاب کفش ترک میکنند . او در آینده اگر به ولایات دیگر افغانستان سفر کند بدون شک واکنش مردم را خواهد دید .
زلمی از هرات

>>>   حکمتیار فکر میکند ، هر کس با او مخالف است ، حتما به کدام نهاد و یا حزب ارتباط دارد ، او نمیتواتد قبول کند ، که مردم افغانستان به خصوص شمال و غرب از او متنفر اند .

>>>   سلام خدمت تمام دوستان!

افغان ها در کل فرهنگ همدیگر پذیری داشته و در مهمان نوازی بی همتا هستند اما متاسفانه که گروه های که در سابق کابل و در کل تمام افغانستان را به خاک و خون اغشته ساخته تنها حکمتیار نبوده هستند کسانی که در همان ولایات به انها به دیده قدر نگریسته میشود این هم جز از برنامه های حزب منفور جمعیت اسلامی و اعضای روند سبز هستند. اما با پرتاب کفش به سوی یک رهبر بی فرهنگی خودرا ثابت ساخته و به تمام خوبی های خویش فرهنگ و تمدن و انسانیت خودرا در کمود انداختند ما از نهاد ها امنیتی خواهان بررسی شدن این موضوع هستیم که اگر امروز این عمل در هرات اتقاق افتاد فردا این عمل بالای دیگر رهبر دیگر قوم در ولایتی دیگری بوقوع خواهد پیوست بنا هراتیان ثابت ساختند که انها هنوز هم از کسانی که فرهنگ و مهمان نوازی انها را به باد مسخره گرفته اند متاثر هستند هراتیان بار دیگر نباید به این گونه گروه ها و اشخاص وقت دهند تا با سرنوشت هراتیان بازی کنند.

محمد حنیف رستم

>>>   چیزی که کشت کردی منتظر درو ان باش
بقرار نوشته در همین رسانه که جوان دانشجوی که بوت اش را بروی قصاب کابل پرتاب کرده است پدر این پسر در سال های قبل بدستور همین خاین گلبدین چنان لت وکوب گردیده بود که اکنون از ناقض وجوداش به اثر همان لت وکوب در بستر افتاده و از حرکت بازماندهاست این چیزیست کهخود همان جوان به امنیت ملی بیان کرده پس از به هوش امدن اش که توسط تفنگداران محافظان گلبیدین مانند پدراش با ضربات کوبنده تفنگداران مذکور از هوش بیهوش گردیده بود و پس از بهوشی اش چنین چیز رابیان کرده است این حرف نه بکسی دیگری ارتباط داده شود ونه چسپانده شود مانند این جوان اکثریت مردم از این شخص خدا ناترس ویرانگر کشور و قاتل هزاران انسان این سرزمین در برابر گلبیدین جنایت پیشه مزدور ای اس ای کینه وعقده دارند اگر روزی برایشان مهیا گردد بدتر ازین را در برابر این خاین جنایتکار انجام خواهند دادند .

>>>   هراتی ها سابق فرهنگ بوت پرانی نداشتند چطور شد این از کجا آمد ؟
ر

>>>   آبرو هراتی ها را برد این بچه هرچه بود حکمتیار مهمان شما بود این از فرهنگ افغانیت بدور بود اکثریت مرئم میگوید کار اسماعیل خان است چرا که به این چیز علاقه دارد

>>>   Aahngar
بلی، هراتیان فرهنگ همه پذیری دارند ولی از جنایتکاران و ددمنشان خوش شان نمی آید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است