حکمتیار بجای عقده گشایی به ساختن فکر کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۶/۶/۳۱ کد خبر: 139033 منبع: پرینت

حکمتیار که جغرافیای خاصی را مورد هدف حرف های خود قرار می دهد مساله قومی می شود. وقتی که مساله قومی شود بدون شک که از این وضیت هم دشمنان بیرونی استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمد زکی فعال سیاسی در برنامه «مثبت و منفی»: حکمتیار باید خاطرات گذشته را فراموش کند و ذهنش را متناسب با مردم امروز جامعه تنظیم کند. وی باید کوشش کند به عنوان یک ذهنیت جدید و به عنوان یک تفکر مدرن به عنوان درک از نیاز امروز که بیشتر نسل جدید و نسل نو مطرح هستند باشد. فکر می کنم که رفتن به گذشته ها و یادی از گذشته ها امروز را هم سیاه تر می سازد. مکدر می سازد و ناامیدی ها را بیشتر می سازد.

حکمتیار باید به جای اینکه عقده گشایی کند به ساختن فکر کند. در حال حاضر یا آقای حکمتیار عقده خود را کنترل نمی تواند و یا اینکه با تاسف از امروز برداشت به روز را ندارد. با تاسف وی هرازگاهی اظهاراتی دارد که نه تنها افراد و سیاستمدارها را هدف می گیرد بلکه بر مردم و ملت و جغرافیای افغانستان تعرض می کند. این موارد از یک طرف مردم را ناامید می سازد، از یک طرف صلح با حکمتیار را که انتظار می رفت جنبه مثبت داشته باشد خراب می کند و از طرف دیگر هم حکمتیار را کوچک و خوار می کند.

زکی گفت: حکمتیار که جغرافیای خاصی را مورد هدف حرف های خود قرار می دهد مساله قومی می شود. وقتی که مساله قومی شود بدون شک که از این وضیت هم دشمنان بیرونی استفاده می کنند و هم رقبای داخلی استفاده می کنند و این صبر و توانمندی و تحمل دیگر در وجود مردم افغانستان برای تداوم شرایط ناگوار موجود نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
عقده گشایی
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره 40 سال را مانند بوم ها درتاریکی ها وغارها وصوف ها گذرانده حالا چند ماهی است ک مانند انسان ها نسبتا آزادانه می نشیند راه میرود نان می خورد سفر میکند ، علاوهبراین او همیشه می خواهد راجع به او صحبت شود ومطرح باشد شما هم آرزویش را بر آو.رده میسازید وهمیشه راجع به او می نویسید

>>>   نظر دهنده اول! فكر نكن چيزي كه حكمتيار ميگويد درست است، وي در چهل سال گذشته هيچ وقت در غار، كوه، و جهاد و غيره نبوده، هميش در بهترين مكانهاي پاكستان، ايران ، عربستان، و بعض فاميلش در انگلستان، استراليا و ديگر شهر هاي بزرگ جهان زنده گي بسيار آرام و مجلل داشته است، از جلد و سر صورت خودش، فرزندانش، و حتي باديگارد هايش معلوم ميشود كه در غار نبوده، گلبدين از مهره هاي مهم سي اي اي، اي اس اي بوده و است. هميش داد از جهاد ميزند، مگر چند زخم از جهاد دارد؟ آيا كدام فرزندش زخمي و شهيد شده است؟ نخير، همه شان در خارج از پاكستان و يا در اسلام آباد درس خوانده اند، جهاد، شهادت، زخمي شدن، بيوه شدن همه اش براي مردم بيچاره است.

>>>   کی میگذارد که او فکر کند به بوت میزنند او بیادر!

>>>   شهر هریوا مثل همیشه گل درخشید و دوباره روی سفاک ترین موجود روی زمین یعنی گلبدین جنایتکار را سیاه ساخت.
هراتی های قهرمان نام و نشان حضرت خواجه عبدالله انصار، خوشروی و زیبا اندیشی خراسان زمین را همیشه نشان داده و پوز هر ظالم و مفسدی را بر خاک زده اند.
من جبین و دستان آن شهزاده بزرگ هریوا را که حکمتیار جنایتکار را با پرتاب کفش بر رویش استقبال کرد قلبأ میبوسم و برایش درود ها میفرستم.

>>>   شیر مادر حلالت جوان مرد خراسانی !
مردی از تبار خراسانیان ، مردی از هرات باستان افتخار آفرید و مردانه کفشش را به صورت ننگین گلبدین کوبید و با این شیوه نفرت وانزجار هراتیان با فرهنگ را علیه یک مزدور بیگانه و جنایتکار ، ضد فرهنگ وتمدن ابراز نمودند.
مردم هرات با بوت شان به گلبدین نه گفتند!
زیرا گلبدین ارزش پاسخ گفتن به زبان شرین وپاک فارسی را نداشت !

>>>   عبدالواحد کاشانی ،مردی از مردان باشرف هرات باستان که بردهن یک قاتلی چون گلب الین کفش را فروبرد. واکنون در زندان رژیم فاشیزم انداخته شده است.

او مردانه در برابر فاشیزم ایستاد.
او میدانست که او را میتوانند بکشند؛ چه رسد به لت و کوب و ....
او، دانسته و آگاهانه پاپوش خود را بروی فاشیزم پرتاب کرد.
او، جان شیرین خودش را به تیر فاشیزم برابر ساخته؛ آهنگ آزادیخواهی سر داد و بسیار مردانه تا پند و نمونه باشد برای جوانان بخواب رفته ما.
اینک ما، کفش او را به روی شیطان دربار فاشیزم بگذاریم و برای داد خواهی و رهایی این قهرمان براستی ی ما بر پا شویم.
گفته میشود که او، سيد عبدالواحد کاشاني؛ دانش آموخته دانشكده علوم سياسي از دانشگاه هرات كه امروز (٢٢ سپتمبر)، «قصاب كابل» را که نماینده پر بهای رژیم فاشیستی است، با پرتاب كفش هايش هدف قرار داد، اكنون در بند دستگاه امنيت ستم ملي رژیم فاشیستی، در هرات میباشد.
گفته ميشود كه كاشاني گرانمایه ما، پیش از اينكه بدست نيروهاي امنيت رژیم فاشیستی گرفتار شود، مورد لت كوب قرار گرفته است.
بنا بر اين، همه نهادهاي پاسداری از حقوق بشر و جامعه مدني را، باید و بایسته باشد كه براي رهايي اين جوان بی مانند برومند ما، دست بکار شوند و بشتابند.

داد فر اویانی عزیز..

>>>   عطا محمد اميري، رئيس پيشين شوراي ولايتي پنجشير در صفحه فيسبوكش نوشته است كه:
"بوت كه بر روي حكمتيار خورده مبلغ ٥ هزار دالر مي خرم"

>>>   مسعود هروی
قهرمان هرات!
فرزند راستین 24 حوت!
تو دلیلی شدی که بر هراتی بودن خود فخر کنم.
دستانت را می بوسیم.
عیاری که بر ....در مسجد جامع هرات کفش پرتاب کرد.

>>>   هرمحکمه که بسته باشد محکمه وجدان باز است
ازحکمتیار شروع شده
دیرنخواهد بود که کفش های دیگر به روی حامیان طالب وداعش نیز کوبیده خواهدشد
بوت اول نه بوت دوم دقیق به هدف اصابت میکند
شاداب امین بیگزاد

>>>   استقبال شايسته از حكمتيار در هرات !
جوان شجاع هراتى با پرتاپ كفش هايش بصورت رهبر حزب اسلامى از او استقبال شايسته نمود. اين جوان دلير همان شهامتى را تبارز داد كه منتظر الزيدى ژورناليست عراقى با پرتاپ كفشهايش بروى جورج بوش رئيس جمهور قبلى امريكا از خود نشان داده بود.
حكمتيار هنگام سخنرانى در مسجد جامع هرات با مخالفت يك جوان دليريكه، نفرتش را از قصاب كابل با پرتاپ بوتهايش به روى حكمتيار ابراز نمود، مواجه شد. و با اين حركت مردم، مسجد جامع را ترك نموده، برنامه ى رهبر حزب اسلامى بهم خورد.
گرداننده گان حزب اسلامى در هرات كه از عدم استقبال و حضور مردم در هنكام ورود رهبر شان و اجتماع قبلى شان سرخورده و مورد نكوهش رهبر شان واقع شده بودند. تلاش نمودند تا با سوء استفاده از حضور مردم در نماز جمعه بهره بردارى سياسى نموده، طورى وانمود نمايند كه هراتيان سلحشور و شهيد پرور از حكمتيار استقبال با شكوه نمودند كه با اين حركت متهورانه ى جوان هراتى خيمه شب بازى عوامل حكمتيار بهم خورده، بخاك يك سان شد.
رويداد امروز هرات ثابت نمود كه محبوبيت و مقبوليت اجتماعى نه با قساوت و كشتار، و نه با دروغ و ريا، بلكه با صداقت، ايثار و خدمت به مردم كسب ميشود.
AZADI

>>>   عطا محمد امیری کفش شخص که به پیشانی حکمتیار زده است به 5000 دالر میخرد.
ببینم که تا روز شنبه قیمت این کفش به چه رقم خواهد رسید.

>>>   سید واحد جان دادشانی را آزاد کنید٫ سیلی بروی واحد سیلی بروی پنج ملیون جوان کاکه و غیرتی هراتی است.
سید واحد یک ملت پشت سرت ایستاده است.
او از دانشکده علوم سیاسی فارغ شده و یک جوان آگاه و لایق میباشد.

>>>   ازجوان مبارز، مجاهد و مؤمن هرات دفاع نماييد
حمايت از حقوق مدنى و شهروندى مدافع حريم منبر پيامبر خدا و پاسدار مسجد
جامع هريوا، وظيفه هر شهروند كشور و بخصوص فرزندان صديق هرات مى باشد.
جوانان عزيز !
بجاى پرداختن به كفش و بهاء كفش با تمام توان و نيرو از حقوق مدافع حريم منبر رسول خدا دفاع نماييد و نگذاريد مورد ظلم و تعدى قرار گيرد.
مسول مستقيم توطيه شكستن حرمت و شأن مسجد جامع هرات اين مكان تمدنى و مقدس پايتخت خراسان مولوى خداداد مى باشد كه براى حكمتيار فرش قرمز هموار نموده و به دنبال معامله گرى و انتقام از حريف سياسى خود به هر قيمتى مى باشد.
مولوى خداداد بايد حافظ و پاسدار مسجد رسول خدا باشد و نه زمينه ساز اهانت و توهين به منبر خانه خدا...
در صورت ايكه او استغفار و توبه ننمايد مردم و شهروندان هرات مى توانند در انتخاب پيشواى مسجد جامع هرات تجديد نظر نمايند، زيرا كسى كه اعتبار فقاهت و شريعت را بر سر سياست و منفعت به قمار مى گذارد شايسته زعامت مسجد جامع هرات نيست .

>>>   ۱۰۰ آفرین به شهامت و غیرت مردم شریف هرات

>>>   هراتیان با کوباندن بوت کهنهء شان بردهان گلبدین از آن ....استقبال کردند
و چند فکاهی سیاسی

>>>   از اين جوان اول بايد تمام افغانها چي در داخل و چي خارج از كفشور بايد دفاع كنيد و دوم اين كه بايد حقوق بشر هم بايد در باره اقدام كند كاري كه زياد وقت پيش بايد ميشود اين جوان قهرمان انجام داد. تمام مردم همرايش است و اگر به صداي ما كسي گوش ندهد شاهيدي تظاهرات خواهيد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است