اداره امور تنها گوشه کوچکی از خیانت حکومت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139024 منبع: پرینت

اسناد افشا شده اداره امور نشان می دهد که در هسته مرکزی اداره امور رسما آجندای پیدا و پنهان بمنظور قومی سازی نهادهای ملی و حدف سیستماتیک اقوام غیر پشتون در جریان است.

هارون معترف، رییس جنبش گذار در یک نشست خبری ضمن تقبیح تبعیض قومی گفته است که اسناد منتشر شده از اداره امور نشان دهنده قومی سازی نهادهای ملی، تمامیت خواهی و حذف اقوم غیر پشتون از ادارات کلیدی حکومت وحدت ملی است.

این جنبش با اعلام قطعنامه ای خواهان محاکمه شدن ثواب الدین مخکش و همکاران شریک جرمش شده است.

بگفته اعضای جنبش گذار، آنچه در اداره امور افشا شده است درحقیقت آجندای رسمی حکومت است که در خفا اجرا می شود و تنها گوشه کوچک از خیانت و قانون شکنی حکومت است.

اعضای این جنبش استعفای ثواب الدین مخکش را بیانگر متهم و مجرم بودن وی گفته اند و بیان کرده اند که استعفای یک فرد کافی نیست و تمامی کسانیکه در کانال اداره امور دخیل هستند باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش گذار
اداره امور
نظرات بینندگان:

>>>   Ameni
اجداد این ها جهل کار وتعصب گراوخودخاوبلاخره قانون گریزبوده ،یک مثال است آب که از سرپرید چی یک نیضه ویابیشتر ازآن

>>>   Mutaref

هاتف می‌گوید:
"توضیحی که ثواب‌الدین مخکش در تلویزیون طلوع داد، برای من کاملا متقاعد‌کننده بود. آقای مخکش گفت که آن سند، آن رهنمای تصفیه‌ی قومی در اداره‌ی امور، نه امضا دارد نه مُهر و نه کاغذ رسمی دولتی. بنابراین جعلی است.

راست می‌گوید. معمولا کسانی که به قانون خیلی پابند هستند وقتی می‌خواهند مرتکب جرمی شوند، کاغذِ مُهردار دولتی می‌آورند و مراحل انجام جرم خود را در آن می‌نویسند و زیرش امضا و شَست می‌گذارند.

در امریکا و انگلستان قانونی هست که بر اساس آن دزدان مکلف اند که پیش از انجام دزدی محل دزدی، زمان دزدی و اجناسی را که می‌خواهند بدزدند در «کمیسیون ثبت اموال مشکوک» راجستر کنند.

پیش‌نهاد من به آقای مخکش این است که اگر بخیر در آینده هم از این کارها می‌کرد، امضا و مهر را فراموش نکند تا خدای نخواسته مثل این دفعه گمان جعل و نقض قانون بر ایشان نرود."

>>>   Maihandost
بعضی اعمال شوم شیونیستآن قومی در کشور نتایجش بصورت آنی وبزودی محسوس نبوده ولی عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیر می داشته باشد که متاسفانه از طرف مسولین و شخصیت های دخیل در موضوع توجه صورت نمی گیرد .
مثلا:
تعین ونصب افراد دلخواه ارگ نشینان در عضویت کمیسیون انتخابات غرض بر پایی تقلب در انتخابات .
انتقال و جابجایی پشتون های قبایل دوطرف سرحد در شمال ، شمال شرقی ، شمال غربی ودر کل مناطق فارسی زبانان به بهانه های مختلف غرض افغانیزه سازی این سرزمین .

>>>   ذکر کردن به محاکمه کشاندین یک حرف مضک است که شما خواهان عملی شدن آن شده اید!
در حالیکه از رئیس جمهور الی کوچکترن اینها در ادارات دولت از مدت ها است که پروژه را سری و منظم به پیش میبرند وهمه قدرت در دست شان است شما حالا متوجه نابودی خود شده اید . آیا کسی حاضر میشود که شریک پروژه جنایت خود را که خود آن را راه اندازی کرده است محاکمه کند؟
اگر اقوام غیر انتحاری و انتحاری گوسفند صفت علف بخورند ونشخوار کنند روزی فرا خوهاد رسید که تنها در ادارات دولتی و وامور اجتماعی مانند مسلمانان روهینگار بومی برما { میانماری همرای معامله خواهد شد .
این را بیاد داشته باش که اگر عوض { دودی} نان گفتی زبانت را از خلقت بیرون خواهند نمود. طوریکه سیاه دلی وکینه توزی عدم برادری همدیگر پزیزی و جهالت اکثریت اینها را می بینیم این پروزه محمدگل مهمد را چه زود و دیر تر عملی خواهند کرد.

>>>   پاشیست تر از وردک وپنشیر درجهان نیست

>>>   این اجندا از ابتدای این حکومت در پیش گرفته شده است و اوردن قصاب کابل هم که یکی از فاشیست ترین چهره های کشور می باشد به همین دلیل است. به هر صورت می خواهند دیگران را حذف کنند. تنها راه نجات تجزیه است. بیا با هم خراسانی بسازیم/دوباره از خود انسانی بسازیم

>>>   Aziz Arianfar

تا کنون چنین بوده است که هر فرمانروایی را که ابرقدرت ها بر اورنگ پادشاهی ملک خداداد نشانده اند، نابغه دهر، ستاره شرق و اندیشمند جهان جا زده اند. روزگاری داوودخان را نابغه شرق خواندند. مگر کسی حتا یک سطر نوشته هم از آن نابغه شرق ندید. سپس تره کی را نابغه دهر خواندند. از وی هم جز یک کتاب بی مایه به نام زندگی نوین برجا نمانده است که نشخواری از برخی از نوشته های تبلیغی حزب توده ایران با ادبیات بسیار نازل بیش نیست. او دو، سه داستان کوتاه هم نوشته مانند مسافری بنگ و...که هیچ کدام ارزش ادبی ندارند. پس از وی هم امین را ستاره شرق خواندند که تا به امروز دانسته نشد، درخشش ایشان در کدام سپهر بوده است؟
اکنون هم نمی دانم که از روی چه و کدام معیارها، کدام نهاد اکادمیک اشرف غنی احمدزی را متفکر دوم جهان خوانده است؟ اصولا از روی چه چنین نتیجه گیری شده؟ در این حال متفکر اول هم معلوم نیست. سوم و چهارمش را بگذاریم به کنار.
در این حال روشن نیست منظور از متفکر چه است؟ آیا ایشان اندیشمند رشته فلسفه سیاسی هستند یا جامعه شناسی سیاسی یا چه؟ تا جایی که من می دانم، رشته تحصیل شان انتروپولوژی است. پسان ها هم نمی دانم در بانک جهانی سالی چند کار کرده است. . تا کنون دانسته نشده است که ایشان کدام شهکار علمی را نوشته اند که به چکاد جایگاه بلند متفکر دوم جهان فراز آمده اند؟
بر آنم که نباید فریب این گونه تبلیغات عوام فریبانه و میان تهی را خورد. حد اقل آقای غنی لطف کنند و یک اثر به یکی از زبان های ملی کشور بنویسند و در کابل چاپ کنند تا دیده شود که سویه علمی شان در کدام تراز است. در غیر آن، باید گلیم این تبلیغات بیهوده و مسخره را بر چید.

>>>   در اداره امور بوی تعفن قوم گرایی چنان شدید است که حتی کسی اجازه فارسی حرف زدن را ندارد. داوود نورزی که از حامیان مالی غنی در انتخابات بوده است چنان اداره متعصبی بوجود اورده است که هر روز تشت رسوایی ان بیشتر به زمین می خورد. برای پی بردن به این موضوع فقط کافی است که لیست کارمندان اداره امور و ریاست جمهوری منتشر شود ان وقت به کثافت کاری این موجودات بیشتر پی خواهید برد.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
ما دل خوش کردیم که یک ‌مخکش از ارگ‌ اخراج شده
اگر از حق نگذرریم پدر مخکش خود اشرفغنی است ،
اشرف غنی در زمان کمپاین انتخاباتی با جنرال دوستم و احمد ضیا مسعود چه گرم گرفته بود وقتی به اهداف پلید شان رسید شروع کرد به منافقت
جنرال دوستم را در ترکیه تبعیدش کرد احمد ضیا مسعود را هم مجبور کرد که از مقامش استعفا کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است