تمام مسوولیت صلح بر عهده شورای صلح نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139021 منبع: پرینت

محفل بزرگداشت از روز جهانی صلح امروز پنجشنبه 30 سنبله 96 با حضور رییس شورای صلح، رییس شورای علمای افغانستان، رییس و معاون مجلس سنا، اعضای پارلمان و کابینه و بزرگان کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم گفت: صلح آرزوی پاک مردم افغانستان است و امیدوار هستیم چیزی که ما در زندگی خود دیدیم نسل آینده نبیند؛ به این معنا که خاتمه جنگ تحمیل شده را ببینیم.

رییس اجرایی حکومت بیان کرد: تنها شورای صلح نمی تواند تمام مسوولیت صلح را برعهده بگیرد و شرایط کشور، منطقه و بین الملل در آوردن صلح مهم است. در شرایط داخلی کشور وحدت در بین مردم در فراهم شدن صلح از همه چیز مهمتر است و قبل از اینکه زبانی باشد باید در ذهن خود فکر همدیگر پذیری را رشد دهیم.

داکتر عبدالله، با بیان اینکه صلح، نبود جنگ نیست اظهار کرد: اگر روحیه همدیگر پذیری نداشته باشیم و بخاطر زبان، مذهب، منطقه و ولایت کسی را جدا از خود بدانیم به صلح واقعی نمی رسیم.

وی افزود: توقع از کشورهای همسایه این است که زمینه را مساعد نکنند که کسان و قدرت هایی بخاطر دامن زدن جنگ افغانستان از آنها استفاده کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس اجرایی
روز جهانی صلح
نظرات بینندگان:

>>>   Ameni
اجداد این ها جهل کار وتعصب گراوخودخاوبلاخره قانون گریزبوده ،یک مثال است آب که از سرپرید چی یک نیضه ویابیشتر ازآن

>>>   Maihandost
بعضی اعمال شوم شیونیستآن قومی در کشور نتایجش بصورت آنی وبزودی محسوس نبوده ولی عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیر می داشته باشد که متاسفانه از طرف مسولین و شخصیت های دخیل در موضوع توجه صورت نمی گیرد .
مثلا:
تعین ونصب افراد دلخواه ارگ نشینان در عضویت کمیسیون انتخابات غرض بر پایی تقلب در انتخابات .
انتقال و جابجایی پشتون های قبایل دوطرف سرحد در شمال ، شمال شرقی ، شمال غربی ودر کل مناطق فارسی زبانان به بهانه های مختلف غرض افغانیزه سازی این سرزمین .

>>>   این شورای صلح تا از مسایل تشکیلاتی و بودجوی اش فراغغت حاصل میکند یا رهبری اش تغیر می کند و یا هم حکومت دچار تغیر میشود که در هر دو حالت باز روزاز نو وروزگار از نو.
یاد تان باشد شاید یک زمان سال ها از استقرارصلح در کشور بگذرد مگر شورای صلح هنوز هم مصروف انجام کار های خانگی اش باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است