حکمتیار به آثار تاریخی هرات صدمه زد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138974 منبع: پرینت

حکمتیار از هرات رفت ولی به آثار تاریخی هرات صدمه وارد کرد.

به بخشی از دیوارمسجد جامع هرات صدمه رسید.
برای برگزاری سخنرانی حکمتیار در مسجد جامع بزرگ هرات و ساختن محل سخنرانی به نصب داربست در صحن مسجد جامع آسیب شدید به دیوار مسجد جامع صورت گرفته است.

برای تهیه محل سخنرانی میخ های بزرگی به دیوار کاشی کاری مسجد جامع کوبیده شده است که آثار صدمه آن به خوبی معلوم می شود.

بی خردانی که این میخ ها را برقلب مردم با دانش هرات می کوبیدند مخالف با ارزش های فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم بوده اند، حالا باید مشخص شود که مجوز کوبیدن میخ بر دیوار بزرگترین و با ارزش ترین مسجد در هرات را چه کسی صادر کرده است؟

این درحالی است که انتقاد تند مسوولان اداره اطلاعات و فرهنگ به نصب داربست در صحن مسجد جامع بزرگ هرات ابراز شده است.

حکمتیار رفت ولی آثار تخریب مسجد جامعه هرات را از خود بیادگار گذاشت.

منجم زاده


مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

مسجد جامع-هرات-حکمتیار

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد جامع
هرات
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   یک مثل مشهوراست : میگویند مشت بعد ازجنگ به سر باید کوبید،قبلاًباید فکر میکردند.

>>>   در داربست بالا شده خاسته کاشی کاری کند
ابراهیمی جاغوری

>>>   واضح دیده نمیشود بهتر است که فرهنگیان عزیز مستند سازی کنند و رسمن داد خواهی صورت بگیرد و هرکه غفلت وضیفوی کرده همراه با آنهایکه احتمالن جرمی مرتکب شده اند جابگو باشند.

>>>   حکمتیار و قومش از فرهنگ و تمدن چه می دانند. آنان به علت بی فرهنگی باعث تخریب کشور و آثار باستانی آنها شده اند زیرا این تمدن و فرهنگ باستانی که در سراسر افغانستان وجود دارد حکایت از تمدن و فرهنگ دری و فارسی دارند که آنان هرگز نمی توانند این تمدن را تحمل کنند.

>>>   جلب الدین نکبت یار به یک خشت مسجد تاریخی هرات ارزش ندارد .
والی چاپلوس مسوول این بی احترامی و خسارت است
عباس شیندند

>>>   Ayendagan
گلبدین حکمتیار چه کاره است که دم از عفو مخالفان خود می زند
من که نفهمیدم و اگر دوستان چیزی میدانند ، لطفا در مورد توضیحات ارایه بدارند . به این گزارش توجه فرمایید
حکمتیار در هرات: مخالفان خود را عفو میکنم
گلبدین حکمتیار مسئول حزب اسلامی در سفرش به ولایت هرات گفت که تمامی مخالفانش در چهار دهه گذشته را عفو می‌کند و می‌بخشد. او در سخنرانی‌اش در مسجد جامع هرات بیان کرد که نمی‌خواهد تا دوباره بجنگد و می‌خواهد که با رقبای خود رقابت سالم را داشته باشد. مسئول حزب اسلامی در میان برخی از مردم هرات در حالی از بخشیدن دیگر رقبای خود سخن گفت که خودش چندی پیش به برنامه صلح پیوست و دولت هم تمامی پیوستگان به برنامه صلح را شامل عفو می‌کند.
حکمتیار در سخنانش این را بیان کرد که جنگ در افغانستان نمی‌تواند فاتحی را داشته باشد و باید همه به صلح روی بیاورند.
او گفت می‌خواهد که پیام پایان جنگ را به تمام مردم برساند.
این گفته‌ها پیرامون ختم جنگ در حالی مطرح می‌شود که گلب‌الدین حکمتیار یکی از متهمان درجه یک در ویران سازی و کشتار مردم کابل است.
وی در ادامه صحبت‌هایش همچنین اشاره به مقابله با تعصبات کرد و گفت که هرگونه تعصب حرام است و دامن زدن به آن مانند خوردن شراب و گوشت خوک می‌باشد.
او گفته که باید به تمامی تعصبات پایان داده شود و اجازه ندهیم که این گونه رفتارها باعث از بین بردن وحدت مردم شود.
مسئول حزب اسلامی همچنین در صحبت‌های خود گفت که باید به نام و یاد شهدا پارکی در هرات ساخته شود و این پارک باید در حضور بعدی او در ولایت هرات افتتاح گردد.
حکمتیار در ادامه صحبت‌هایش اشاره به این کرد که مردم هرات باید رهبرانی مانند میرویس هوتک، احمدشاه ابدالی و محمود غزنوی داشته باشند.
این فرد در ادامه گفته هایش افزود که نباید تمامی طالبان را به یک چشم دید و باید آنان را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرد.
او همچنین خواست که یک حکومت مقتدر در افغانستان تشکیل شود و طالبان خوب را به کنار خود بیاورد.
با این وجود شماری از مردم ولایت هرات منتقد سفر گلب‌الدین حکمتیار به این منطقه از کشور هستند.
شماری از کسانی که همزمان با سخنرانی وی در مقابل استادیوم ورزشی هرات جمع شده بودند، می‌گفتند که مسئول حزب اسلامی در خونریزی‌های زیادی دست داشته و به فرهنگ و زبان مردم افغانستان هم توهین کرده است.
سیدجمیل فقیری، یکی از این معترضان، آقای حکمتیار را "قصاب کابل" خواند و گفت که این فرد به جز تفرقه‌افکنی و دسیسه اندازی در میان ملت افغانستان، راه دیگری را نپیموده است.
به بیان وی، مردم هرات به خوبی از گذشته این فرد مطلع هستند و نخواهند گذاشت که دوباره آنان را فریب دهد.
با این همه این دومین سفر ولایتی حکمتیار پس از پیوستن به برنامه صلح افغانستان است.
او نخستین حضور خود را در ولایت لغمان به هم رساند.
پس از آن وارد کابل شد و حالا هم در هرات در مورد صلح، جنگ، مبارزه با تعصب و تشکیل حکومت جدید شعار داد.
جمهور

>>>   هرات

بازهم قوم گرایی وقوم پرستی از سخنان امروز حکمتیار درهرات
در حالیکه حکومت، جامعه جهانی و مردم، جنگ جاری در کشور را نبرد در برابر تروریستان داخلی و خارجی میدانند، آقای حکمتیار امروز در هرات این جنگ را قومی و بر علیه پشتون ها دانست.

>>>   وقتیکه الله متعال کسی را بخواهد بد نام ورسوای عام وخاص کند مانند گلبیدین حکمتیار انرا بد نام و شرمسار میکند چون والی هرات از جمله طرفداران حکمتیار میباشد جوابگوی تخریب کاشی های تاریخی مسجد جامع هرات که بواسط ساخت ستیژ برای گلبیدین شدیدا صدمه دیده پاسخگو میباشد .

>>>   Amirzada
ترامپ رییس جمهور کوریای شمالی را از تریبون ملل متحد" راکتیار" Rocket Man خطاب کرد. این در حالیست که افغانستان به لطف امریکا و پاکستان بیش از نیم سده است که راکتیار معروف خود را دارد. حالا راکتیار افغان در دارالامان کابل سنگر نفرت پراگنی گرفته و در جستجوی راکت هستوی است.

>>>   محمود منجم زاده‎
اظهار قدردانی از شهروندان با دانش و با عزت هرات که به استقبال حکمتیار نرفتند
پس ازآنکه آقای اسماعیل خان عدم حضور خود را در مراسم حکمتیار اعلام کرد ولی هرات به تشویش افتاد و به تمامی ادارت دولتی هرات تلفونی اطلاع داد تا برای استقبال حکمتیار بیایند ، طوریکه گزارش شده و در عکس ها دیده میشود ، کسی ازافراد سرشناس هرات ، جامعه مدنی ،دکتران ، علما ، فرهنگیان ، اساتید دانشگاهای دولتی و خصوصی ، دانشگاهیان ، تجار ملی ، خبرنگاران ، مدیران اصناف و اهل کسبه بانوان درمراسم استقبال و سخنرانی خمکتیار شرکت نکردند . تنها والی هرات درمسجد جامع شریف در کنارش نشته بود و دراطراف او هراتیان شناخته شده حضور نداشتند حکمتیار به خوبی درک کرد ، که شهروندان هرات به او اعتماد ندارند و نسبت به او شک و تردید دارند ، او شانس خود را در هرات آزامیش کرد و نتیجه مطلوب نگرفت . فهمید ، که شهروندان هرات از توهین و اهانیکه به زبان ، تاریخ و فرهنک این مرز وبوم کرده به شدت خشمگین اند و او در هرات جایگاهی ندارد

>>>   أصلاً ضرورت به اين چوكاتها نبود، ميتوانستند از منبر مسجد جهت ايراد بيانات گلبدين استفاده نمايند، و چند شيشه تلويزيون را در صحن بيرون مسجد براي نمايش صورت عالي جناب استفاده ميكردند.

>>>   اگر مردم بافرهنگ وباغیرت هرات از ....با سنگ باران کردن از استقبال میکردن به معنی میبود که گویا در تاریخ افغانستان شهامت بیاد ماندی را در خاطره مجازات جنایتکاران تاریخ ثبت میکردن افسوس که چانس برای شان میسر نشد چون همه امور را طرفداران و قوم همین جنایتکار و مجرم ناریخ تحت وکنترول و ترتیب نموده بودند.

>>>   از زمان طفلیت در باره این طایفه کوچک و ناچیز و ضد تمدن به یاد دارم که مانند: سیک های هند یا(نجس ها) که از آنها در کتاب های درسی یاد میشد از این ها هم همان طور یاد میشد.

>>>   یکی از سخترین تندترین جواب هتلر این بوده کسانیکه به وطن خیانت کرده به مادرش خیلی راحت خیانت میکند وقعا راست گفته بود هتلر نازی
((( امانی فاریابی )))

>>>   قدیر جویا که ورزشکاران به زور از آمریت ورزشی هرات بخاطر تخطی هایش او را بیرون کردند متاسفانه حالا به نام روند سبز از جناب صالح پول می گرد روز نشان دادن قوت روند سبز بچه های بوت پاک، شاگردان مکتب و دیگر اطفال را برای تظاهرات جمع می کند آیا این عملش پیگرد قانونی ندارد، استفاده از اطفال اگر برای طالب و داعش جرم است آیا برای قدیر جویا مسوول روند سبز در هرات جرم نیست؟ نباید ارگان های عدلی و قضایی از این نادان پرسان کنند؟.
اگر حکمتیار با هزاران نفر طرفدار در هرات جای ندارد، روند سبز با 10 الی 12 نفر چه قسم جای دارد؟به نظر من کسانیکه به رهبران احزاب مخالف خود بی احترامی می کنند، آتش فتنه و نفاق را بین ملت ما شعله ور می سازد، روزی که جناب صالح به هرات بی آید باز طرف داردان حکمتیار صاحب که به هزار ها برابر طرفداران صالح صاحب است به تظاهرات بیرون شوند فکر نکنم قدیر جویا و صالح صاحب حتی جای برای نشستن پیدا کنند. لذا این عمل قدیر جویا با چند بخاطر نفاق است و کسانیکه بین ملت مسلمان نفاق می اندازند نیرو های .... صفتان هستند.
هراتی بی طرف

>>>   این ...ل و ویرانگر افغانستان نه تنها به آثار تاریخی و مسجد جامع الان ضربه وخسارت وارد کرد بلکه در وجب ، وجب قریه وقصبه و ولایات افغانستان آثار تخریب و ویرانگری این ....موجود است.

>>>   بدون تحقیق قضاوت نکنید، حکمتیار روحش هم از این مسٲله خبرنداشته است، باید از مسئول مسجدجامع سوال شود که چرا درکارهای کارگرانی که جایگاه آماده کرده اند نظارت نکرده است؟
چرا تبلیغات وتهمت وافترا به حکمتایر میزنید؟ این نه کارحکمتیاراست، ونه ایشان راضی به ضربه زدن مسجد بوده است. این یک تبلیغات ناجوانمرداه علیه حکمتیاراست.
عبدالله

>>>   کسانیکه درخانه الله می آیند وبه مسجد بی احترامی میکنند وازدنیا وقوم پرستی صحبت می کنند ازجمله لعنت شده گان هستند وراکتیار درمسجد که بی احترامی کردمزد خودراهم بایک لنگ کفش گرفت اگرشرم وحیاداشته باشد دیگه به هرات نمی آید
محمدی ازولایت هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است