سند قوم‌گرایی، فکر ‌مخکش نه برنامه غنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138964 منبع: پرینت

سند منتشر شده از نشانی کارمندان با صلاحیت‌ اداره امور ریاست جمهوری، به خودی خود جای تعجب ندارد؛ چون تمایلات رادیکال قومی‌سازی حکومت و حذف غیر تبار خودی در نزد اشرف غنی احمدزی و همفکرانش به شدت وجود دارد و در برنامه‌ها و اظهار نظرهای مختلف بسیار لچ و بی‌پرده بیان شده است که حالا عملی می‌شود.

اگر دقت کنید رییس اداره‌ی امور آقای مخ‌کش را به جرم تبعیض علیه شهروندان کشور وادار به کناره گیری از وظیفه نمی‌کند، بلکه جرم مخکش این است که نفهمی کرده و طرح جمعی و رسمی این اداره را همگانی کرده است. یعنی این طرح تنها ایده کسی به نام مخکش نیست؛ بلکه طرح قابل اجرای دم و دستگاه اداره‌ی امور ریاست جمهوری است که از شخص غنی دستور می‌گیرد.

آیا از خود پرسیده اید که چطور اشرف غنی که از الف تا ی حکومت را در انحصار گرفته است، اجازه بدهد در زیر ریشش برنامه‌ی خلاف باور او چیده شده و عملی شود؟
با اندک دقت به عملکرد اشرف غنی، واضح می‌شود که نگاه و فکر وی تبعیض‌روادار و دیگرستیز است.

حرف‌های حمیدالله فاروقی را به خاطر دارید که شهروندان را به درجه اول، درجه دوم و درجه چندم تقسیم کرده بود؟ حالا بر اساس همین تفکر، غنی او را رییس دانشگاه کابل ساخت. غنی از برنامه‌های قومی‌سازی به قوت پشتیبانی می‌کند و فاسدترین های هم‌فکر خودش را به جای مجازات مقام می‌دهد که نمونه‌های روشنش را همه می‌دانیم.
برای غنی، کسانی خوب اند که برنامه‌های برتری جویی او را عملی کنند. چنانچه در این سند آمده، همفکران او شامل پشتون‌های فاشیست و دیگر ستیز، تاجیک‌ها و ازبک‌های منفعل و هزاره‌های حرف‌شنو اند.

همین طور پشتونی که خلاف این برنامه باشد و به برابری فکر کند، تاجیک و ازبک و هزاره ای که در برابر برنامه‌های برتری جویی او بایستد، خائن هستند و باید در نظام نباشد.
با یک دوست عزیز پشتون صحبت می‌کردم، او از این برنامه اظهار تاسف می‌کرد و از آینده کشور نگران بود. نگرانی آن عزیز پشتون، نگرانی همه‌ شهروندان است.
هر کسی که به آینده این خاک بیندیشد، با دیدن یک چنین برنامه‌های مخرب در قلب اداری افغانستان، باید نگران باشد.
اما فاجعه وقتی رقت‌انگیز می‌شود که اشرف غنی پوپولیست‌پسندی مردم را به خوبی تمام درک کرده و دارد همین کار را می‌کند. تاجایی که نکات‌نامه‌خوانی او را در هواپیما، سخنگویان وجدان خفته اش به مردم مطالعه معرفی می‌کنند و مردم هی کف می‌زنند که رییس حکومت‌شان در زمین و هوا کتاب می‌خواند.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره امور
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی غنی و باند حاکم پلان های بسیار بزرگ را به سر دارند این یک موضوع بسیار کوجک است از نظر برنامه های باند کرزی غنی و اتمر
نور پنجشیر کابل

>>>   مخکش را زمانی ما در یک برنامه ملل متحد به نام میخکش گنده بغل میشناختیم چونکه همیش از بوی بد زیر بغلش لحظه یی نمیشد در پهلویش ایستاده شد یا نشست. در ضمن همان وقت که زیاد جوان بود هیچ و فارسی صحبت نمیکرد با آنکه خوب فارسی بلد بود. همیش به موضوعات قومی دامن میزد و عضو افغان ملت و دارای یک شخصیت منفی و ضعیف بود.

>>>   احساسات را کنار بگذارید!
سیاست کادری غنی احمدزی در نوشته 12 فقره ای مخکش معاون اداره امور یعنی دست راست غنی بالاخره علنی اعلام شده ، این سیاست از آغاز وارد شدن کرزی به ارگ آغاز شده توءام با ترور های هدفمند شخصیت های موثر تاجیک ، ازبک ، هزاره وحتی پشتونهای که از سیاست توطئه وترور ارگ حمایت نمی کردند.
حالا گذشته از واکنش های احساساتی !
رهبران و رهبر نماها !
برنامه ای شما در برابر این سیاست کادری فاشیستی حذف و کنار زدن غیر پشتون ها از حکومت و اداره ای کشور چیست ؟
مردانه با صراحت وصداقت حرف تانرا بگوئید ، وحدت ملی هم خدشه دار نمی شود!
این میدان عمل میخواهد نه واکنش های احساساتی !

>>>   مشاور پيشين، رييس پيشين اش را به چالش مى كشد؟
'قلب فساد، وزارت داخله نيست؛ قلب فساد جاييست كه تبعيض به پيمانه وسيع آن در حال "مخكش" است. قلب فساد جاييست كه مقامات آن، همه "مخكش" اند.'
#مسلم_شيرزاد

>>>   دکتر لطیف پدرام
به هر حال. فرض کنیم این سند افشا نشده بود عقل ما نمیرسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟
حالا هم که، شوونیزم چهار نعل اسپ خود را میتازد وقصد و نیت خود را آفتابی کرده است باز با وقاحت تمام دستگاه ریاست جمهوری را میخواهید نصیحت کنید. فکر میکنید آنها بچه های کم سن و سالی هستند که اشتباها این متن ها را نوشته اند، انگار مشق خط میکردند. مگر امر سیاسی با نصیحت درست میشود یا قانون و میکانیزم برای تحقق عدالت نیاز است؟. هنوز هم راست نمیگویبد باز میخواهید فریب بدهید.

>>>   همه طرفداران غني اگر پشتون اند يا هزاره، مشخصات ميخكش و گل بيدين و خلقي ها را دارند، و هدف شان إيجاد فتنه و تفرقه بين أقشار ملت اند، خداوند ملت را از شر اين حلقه خبيثه نجات دهد.

>>>   مانفیست فاشیزم رونمایی شد و پیشروان وظایف خود را به درستی انجام دادند و تطبیقش با دیگران است.
میماند موضوع استعفا، از نظر من فعلن جناب شان مصروف وظایف انتخاباتی میشوند و بعر از انتخبات به احتمال زیاد سفیر خواهند شد. دیده شود چه میشود.

>>>   مشاور پيشين، رييس پيشين اش را به چالش مى كشد؟
'قلب فساد، وزارت داخله نيست؛ قلب فساد جاييست كه تبعيض به پيمانه وسيع آن در حال "مخكش" است. قلب فساد جاييست كه مقامات آن، همه "مخكش" اند.'
#مسلم_شيرزاد

>>>   شما خود قضاوت کنید.
ترکیب ملیتی در رهبری وزارت تحصیلات عالی !

>>>   غنی خود میداندکه درهرجاوهر مکان باشد تصویرش منتشر خواهد شد این دفعه بسیار با هوشیاری ادای کتابخوانی را دراورده بود بین طیاره //تا مردم هم باور کند که این شخص چقدرعلاقه مند به کتاب است درحال که تعصب خشک غنی با کتاب وکتاب خوانی کا ملا مغایرت دارد ..
اوراه

>>>   بالاخره با افشای این سند که درنوع خود فوق العاده خطرناک وفوق العاده محرمانه میباشد ازسوی اداده امور، بعید است که بدون دستورغنی باشد، یعنی این پلان های شوم بدون دستور وموافقت یک مقام بالا ممکن نیست، پس، غنی درطرح این پلان شریک وبلکه طرح مستقیم او می باشد. ایشان باید دربرابر ملت پاسخگو باشد.
جویا

>>>   اگرازیک ولسوالی تمام حکومت تشکیل شود درآنصورت باز خیر وخیریت است واگر این سهم به دیگران تقسیم شود بازآنراقومگرائی نام میگزاریم به نظرم این قضاوت باید چند سال پیش میشد خوب بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است