معترضان مکاتب ولسوالی زرمت بستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138963 منبع: پرینت

تمامی مکاتب ولسوالی زرمت ولایت پکتیا تا محکوم شدن پولیس های محلی قاتل بسته می ماند.

باشندگان ولسوالی زرمت در یک حرکت اعتراضی پس از کشته شدن یک معلم بدست پولیس محلی مکاتب این ولسوالی را بستند و اعلام کردند تا زمانیکه قاتلان به پنجه قانون سپرده نشود اجازه باز شدن مکاتب را نخواهند داد.

گفتنی است که دو پولیس محلی در جریان هفته جاری به خانه معلم جان‌محمد در روستای اوریاخیل ولسوالی زرمت رفته و پس از مشاجره لفظی با این معلم ، وی را کشته و پسر و برادرزاده جان‌محمد را زخمی کردند.

عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا نیز کشته شدن یک معلم بدست دو پولیس محلی در ولسوالی زرمت این ولایت را تایید کرده بود و گفته بود تحقیقات از انان آغاز شده است.

قرار شده است که پس از ختم تحقیقات این دو پولیس محلی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس محلی
ولسوالی زرمت
نظرات بینندگان:

>>>   دکتر لطیف پدرام
به هر حال. فرض کنیم این سند افشا نشده بود عقل ما نمیرسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟
حالا هم که، شوونیزم چهار نعل اسپ خود را میتازد وقصد و نیت خود را آفتابی کرده است باز با وقاحت تمام دستگاه ریاست جمهوری را میخواهید نصیحت کنید. فکر میکنید آنها بچه های کم سن و سالی هستند که اشتباها این متن ها را نوشته اند، انگار مشق خط میکردند. مگر امر سیاسی با نصیحت درست میشود یا قانون و میکانیزم برای تحقق عدالت نیاز است؟. هنوز هم راست نمیگویبد باز میخواهید فریب بدهید.

>>>   وطنداران عزيز، مكاتب را نبنديد، دفتر والي، قوماندان أمنيه را بند نمائيد، تا مجبور به كار شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است