کمک فنلاند به احیای جنگل های کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138955 منبع: پرینت

با استفاده از تجارت فنلاند جنگل های کشور مجدا احیا خواهد شد.

ساولی نینیستو، رییس جمهور فنلاند در گفتگو با رییس جمهور غنی در مقر سازمان ملل در نیویورک از همکاری کشورش با حکومت و مردم افغانستان در بخش های مختلف اطمینان داد.

در این دیدار محمد اشرف غنی با توجه به تجارت کافی فنلاند بویژه در جنگلداری و احیای آن از این کشور خواست تا با استفاده از تجارت خود جنگل های کشور را احیا کند.

رییس جمهور فنلاند بیان کرد که کشورش آماده هرنوع همکاری تکنیکی جهت احیای جنگل های افغانستان می باشد و تیم های دو کشور بگونه مشترک این مورد را ترتیب می دهند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سازمان ملل
فنلاند
نظرات بینندگان:

>>>   این کوه های افغانستان را که میبینید،در زمانهای سابق قبل از آن که مردم درین مناطق مسکن گزین شوند،همه پر از جنگل بود.
اما چون مردم در طول تاریخ پنج هزار ساله شان برای پخت و پز و بخاری و خانه ساختن و غیره از چوب استفاده میکردند،بنأ همه جنگلات قطع شده و از بین رفت و یک اندازه هم به پاکستان فروخته شد.
در کشور های اروپایی برای روشنایی از برق و برای مرکز گرمی از گاز و یا آب گرم که باز هم توسط برق و با گاز و یا ذغال سنگ و یا استیشن برق اتمی و آبی و بادی و سولار و غیره استفاده میکنند،بنأ جنگلات شان سالم مانده است.
بنأ سیستم حرارتی و تسخین منازل و پخت و پز وغیره افغانستان تا زمانی که از منابع چوب استفاده کنند و از منابع دیگر استفاده نکنند،اگر جنگل ها هم احیأ شوند،بعد از مدتی نظر به ضرورت مردم دوباره قطع خواهند شد و از بین خواهند رفت.

>>>   یک افغان از هلمند در سویدن پناهنده شده است و حالا در سوبدن چوپانی میکند.
او بز ها را در جنگل میبرد و برگ های درخت را با چوب می تکاند و برای بز ها میدهد.
من به نفر همراهش که بک سویدنی است گفتم که ابن با اینکار خود به درخت ها صدمه میزند.در افغانستان هیچ درخت نمانده است،حالا ده جان درخت های سویدن شروع کرده است.
او در جواب گفت: خبر است. بگذارش،خفه میشود. شابد در افغانستان از همین میتود کار گرفته است.
ابن افغان خبر ندارد که در اروپا برای گاو ها و گوسفند ها،انواع و اقسام مواد پروتینی و وبتامینی مخصوص که در فابریکات تهیه میشوند،برایشان میدهند و پستان هرگاو به اندازه یک تابر موتر است و هرگاو روزانه پنجاه لیتر شیر میدهد.
این کار این افغان را که آدم می بیند،هم قهر میشود و هم نزدیک میشود که آدم از خنده گرده کفک شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است