مسوولان اداره امور باید مجازات شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138951 منبع: پرینت

مردم افغانستان جز پذیرفتن همدیگر راهی ندارند و باید به حقوق همدیگر احترام قایل شوند.

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا در نشست روز سه شنبه 28 سنبله 96 این مجلس درخصوص افشای اسناد استخدام های قومگرایانه در اداره امور گفته است که "افغانستان برای تمامی کسانی است که در این خاک زندگی می‌کنند و همه افراد کشور حق دارند در ادارات دولتی وظیفه اجرا کنند؛ هرکسی که مسایل تاجیک، ازبیک، هزاره، پشه ای و نورستانی را دامن می زنند، افغانستانی نیست".

محمد علم ایزدیار پالیسی مقام‌های اداره امور را برای افغانستان خطرناک خواند و گفت که در شرایط کنونی کشور مطرح کردن مسایل قومی در ادارات به ضرر کشور بوده و پذیرفتن حقوق تمامی اتباع کشور از سوی مقام‌های دولتی یک نیاز است.

بگفته ایزدیار رییس جمهور باید افرادی که چنین تصامیم پنهانی را گرفته اند به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کرده و مجازات کند تا مردم افغانستان بفهمند که این واقعاً سیاست دولت نیست.

از سوی دیگر شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به نشر این اسناد بیان کرد که مبنای عمل حکومت و رییس جمهور قانون است و افراد متعصب از رییس جمهور نمایندگی نمی کنند.

گفته می‌شود که پس از نشر این اسناد، عبدالسلام رحیمی رییس اداره امور از مخکش، معاون این اداره خواست تا از وظیفه خود استعفا دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قومگرایی اداره امور
سنا
نظرات بینندگان:

>>>   اگر واقعا دولت در این ماجرا دست ندارد چرا مخکش استعفاء بدهد باید منفک و به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شود حتمن تمام اداره امور الخصوص ریس و اراکین بلند رتبه درین قضیه دخیل اند.
سلیم

>>>   اين قدر مخكش مخكش ميگويد كه گويا اين شخص اولين و اخرين مخكش بوده و است بيشتر از 200 سال ميشود كه افغانستان به دست مخكش ها افتاده و صدها خاين و جنايت كار ديگر همه مخكش بوده و هستن پس اين شخص را به ناحق گرفتن در حال كه در افغانستان هر شخص كه قدرت به دست دَارد يك مخكش ميباشد

>>>   تنها به استعفا دادن هیچ دردی علاج نمیکند به دادگاه معرفی و اقلا به ده سال زندان و کار شاقه محکوم شود تا غنی ثابت کند واقعا شریک قضیه نیست. گفتار ایزدیار این{ تره } بینمک هم چندان قطعانه بیان نشده فقط مسلم یار حرف جدی تر زده است.

>>>   مخکش را زمانی ما در یک برنامه ملل متحد به نام میخکش گنده بغل میشناختیم چونکه همیش از بوی بد زیر بغلش لحظه یی نمیشد در پهلویش ایستاده شد یا نشست. در ضمن همان وقت که زیاد جوان بود هیچ و فارسی صحبت نمیکرد با آنکه خوب فارسی بلد بود. همیش به موضوعات قومی دامن میزد و عضو افغان ملت و دارای یک شخصیت منفی و ضعیف بود.

>>>   اساس و بنیاد ارگ و اداره امور بر قبیله گرایی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است