کوبا مواضع ترامپ را غیرقابل قبول و مداخله جویانه خواند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۶/۶/۲۹ کد خبر: 138934 منبع: پرینت

کوبا به تازه ترین اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا واکنش نشان داده و آن را «غیرقابل قبول و مداخله جویانه» خواند.

به گزارش رویترز، ترامپ در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، کوبا را «فاسد و بی ثبات کننده» نامید. وی همچنین تاکید کرد تا زمانی که «اصلاحات بنیادین» در کوبا انجام نشود تحریم تجاری علیه این کشور را رفع نخواهد کرد.

این اظهارات درحالی بود که هیات های آمریکایی و کوبایی در واشنگتن دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کردند. این نخستین بار در دولت ترامپ است که 2 کشور در سطوح بالا دیدار می کنند.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه ای گفت که «اعتراض شدید» خود را به اظهارات ترامپ و سیاست هایش در قبال هاوانا اعلام کرده است. ترامپ در ماه ژوین بخشی از طرح روند تشنج زدایی میان 2 کشور را لغو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است: به دنبال اظهارات غیرمحترمانه، غیرقابل قبول و مداخله جویانه دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، آن هم در زمانی که کمیسیون دوجانبه آمریکا و کوبا جلسه دارند، هیات کوبایی اعتراض شدید خود را اعلام کرد.

ماه گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پرسنل سفارت این کشور در کوبا به دلیل «اتفاقاتی» عوارضی فیزیکی را تجربه کرده اند. به دنبال آن روابط 2 طرف تیره شد.

این عوارض فیزیکی شامل از دست دادن شنوایی و جراحت اندک مغزی بوده و تعداد افراد مصدوم به 21 نفر رسیده است. سفارت کانادا هم موارد مشابهی را گزارش کرده بود.

کوبا هرگونه دخالت در این حوادث را رد کرده است. آمریکا کوبا را مقصر ندانسته با این حال رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته که شاید سفارت خود را در هاوانا در پاسخ به این مساله تعطیل کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است