تظاهرات مردم کاتالونیا در اعتراض به تهدید دولت اسپانیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۶/۲۷ کد خبر: 138833 منبع: پرینت

هزاران نفر از مردم بخش کاتالونیا اسپانیا با حضور در یک راهپیمایی گسترده، از 700 شهرداری که به علت موافقت با برگزاری رفراندوم استقلال، از سوی دولت اسپانیا تهدید شده‌اند، حمایت کردند.

به گزارش بی بی سی، دلیل این اعتراضات آن است که دولت اسپانیا که مقر ان در مادرید، پایتخت است، شهرداران کاتالونیا را تهدید کرده که اگر امکانات شهرداری را در اختیار برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه قرار دهند، ضمن توبیخ و احضار، اختیارات آنها در مصرف بودجه های دولتی سلب خواهد شد.

حدود 700 نفر از شهرداران این منطقه پس از اعلام آمادگی برای برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا، از سوی بازپرسان احضار شده اند و در صورت عدم حضور، ممکن است حکم بازداشت برای آنها صادر شود.

با وجود قسم خوردن مادرید برای متوقف کردن این همه پرسی که از نظر دولت اسپانیا غیرقانونی است، دولت محلی کاتالونیا گفته رفراندوم مطابق برنامه از پیش اعلام شده و با وجود شدت گرفتن سرکوب دولت مرکزی، برگزار خواهد شد.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا که بالاترین نهاد قضایی این کشور هم هست، هفته گذشته رای پارلمان کاتالونیا برای برگزاری همه پرسی را غیرقانونی دانست و به پولیس و دولت اجازه داد همه پوسترها، صندوق ها و حتی تعرفه‌های همه پرسی را ضبط کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاتالونیا
اسپانیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است