این جنگ و صلح ناتمام...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۶/۶/۲۵ کد خبر: 138743 منبع: پرینت

در حالی بیش از سه دهه ی تمام از آشفتگی مرز دیورند، ناامنی ولایات جنوب شرقی، بی خانمانی و بیجا شدن مردم ملکی کنر و نورستان و نیز مداخلات مستقیم استخبارات و شورای کویته در حمایت و هدایت طالبان و تروریسم منطقه ای نالیده ایم که...

که کاملا راه را اشتباه رفته ایم! و باید در کمال سرخوردگی و شرم و ننگ اذعان کرد که آنچه از درون، لایه های امنیت و آزادی و اتحاد و استقلال این ملت و این دولت را می خورد و می پوساند؛ به مراتب مخرب تر و ویرانگر تر از مداخلات بیگانگان و همسایگان است.

از این رو، تا جلوی این حرکت ظاهرا رو به جلو ولی در واقع درجا زدن را نگیریم و به مضحکه و تمسخر جهانی ناکارامدی شورای عالی صلح و رایزنی با سران طالبان و سران پاکستان واقف نشویم؛ به عقب باز نگردیم و پایه های اصلی این ناآرامی و وطن فروشی و خیانت ملی را از دندان ارگ نکنیم و به دور نیاندازیم؛ راه به جایی نخواهیم برد.

متاسفانه در عین حال که ارگ نشینان، نمایندگان ملت در شورای ملی، نهاد های مدنی و اکثریت قریب به اتفاق مردم ملکی افغانستان واقف بوده اند و علم و آگاهی کامل داشته اند که از دست پاکستان مزدور کاری ساخته نیست و این کشور همواره دوست و همسایه و برادر خطاب شده هرگز منافع پایدار و دوامدار خود را فدای مطالبات ارگ نخواهد کرد.

در همین راستا، دست بستگی و انفعال استخبارات و حکومت مرکزی اسلام آباد در قبال مطالبات ناحق و زورگویی و زیاده خواهی های کاخ سفید، به حدی است که حتی اگر بر فرض محال بخواهد هم نمی تواند کمکی در جهت تامین امنیت و ثبات کابل و مرز دیورند نماید.

با این همه، نباید از نظر دور داشت که اگر مساله صرفا قدرت بی چون و چرای امریکا از قاره ای دیگر و کیلومترها آنسوتر از کابل و اسلام آباد می بود، می شد به اتحاد متزلزل و انسجام ساختگی و ظاهری دو سوی دیورند دل خوش کرد؛ اما مساله اینجاست که نوکران و خاینان ملی در لایه های امنیتی و حکومتی چنان نفوذ کرده اند که قدرت تخریبی به مراتب بیشتر و بالاتری نسبت به موشک های قاره پیمای غربی دارند.

به عبارت دیگر از ماست که بر ماست! که برای مصداق آوردن بر این مدعا باید گفت همواره غلامان حلقه به گوش افغانی الاصل با ذهنیت شستشو داده شده ی امریکایی و منش غربی هستند که ابتکار عمل را در قصه ی ناتمام جنگ و صلح افغانستان و منطقه در دست گرفته اند... هیهات!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   سوال اینجاست که تا بکی ما مردم به خود کشی و بیگانه پروری پیش میرویم؟ بهترین جهاد ایستاد شدن در برابر سازماندهنده گان انتحاری ها در و طن خود ما میباشد

>>>   ما در شرایط قرار داریم که از هر لحاظ بگونه ای وابسته به کمک و همکاری کشور های خارجی هستیم . بنا گزینه که میتواند بصورت نسبی به موفقیت برای رسیدن به صلح همکاری خارجی ها است البته بدون اراده دولتمردان افغانستان این پروسه به کندی مواجه میشود .
طالبان درین پروسه نقش حاشیه ای دارند در میان چندین عوامل میتوانند یکی از آن باشد به اصطلاح هام خار زیر پای هستند.
احمدی

>>>   وقتیکه ما این طور استادان ..... مانند لطیف نظری داشته باشیم از شاګردان انها چی ګله کنیم مدت. یک سال میشود که به دور همین یک مطلب سخن میګوید و صدا دارد که صلح. در دست خارجی است وقتیکه خودت صلح نمیخواهی. و خود را مانند مولی سفید فکر میکنی باید ریسمان صلح را خارجی به دست بګیرد چون برای انها ثابت شده که از دست شما استادان بیسواد چیزی ساخته نمیشود

>>>   ما میزنیم درگیل،اوغان میزند دردل". بدبختانه تاجیکان غرق خوشگزرانی وبیتفاوتی هستند.

>>>   نه ربانی به اساس لیاقت و استعداد به این جا و مقام رسیده و نه هم عبد الله، چون اهل کار و سیاست نیستند، نتیجه هم همین ذلت و رسوایی خود شان و هم یک قوم و ملیت بزرگ و دارای تاریخ و فرهنگ. این ها خوب میدانند که بازی را باخته اند و در این مدت کمی که از زمان ننگین و شرم آور حکومت شان باقی مانده مصروف پر کردن جیب های خود هستند.

>>>   آیا افعان بودن ویا خود را افغان نامیدن واقعآ افتخار بز رگی است؟

>>>   نخبه يى تاجيك فقط عاشق مزدورى قبيله گرايان است و قبله اش را در كوته ى اينها مى بيند ؛
به ياد دارم وقتى اتمر يك سازمان سياسى ساخت تا خود را مطرح كند، با هشيارى تمام عده يى از نخبگان تاجيك و هزاره و ازبيك را فريب داد و اينها بى درنگ خود را به او چسپاندند و اتمر هم بعد از اين كه به هدف رسيد ، اين بى كله ها را دربست در توالت ريخت ، اين قلم عده يى از اينها را در همان زمان هشدار داده بود كه ساده نشوند و ابزار نگردند، اما اين حرف را جدى نگرفتند تا اين كه فرايندش را ديدند.
حال عده يى ديگرى از سران قبيله آمده اند و تشكلى به نام «محور »را كه اسپنتا ، نبيل ، جنرال وردك در راس آن قرار دارند و يكى از پروژه هاى كرزى است ، عده يى از نخبگان بدخشى و پنجشيرى و ديگران از جنس هميشگى را در حلقه يى خود گير آورده اند تا روزى باز غذاى توالت شان سازند. واقعن بايد تعجب كرد كه اين درس خوانده هاى ما چرا نمى آموزند و پوياى ندارند و فقط دنبال چرب كردن شكم اند ، كسانى كه يك خشت را براى بقاى فاشيزم مى گذارند نتنها نخبه نيستند،.... هاى اند كه از بيدارى مى ترسند و جرئت برخاستن را ندارند.
Najib Salam

>>>   خودشرح وپاسخ این معما را دریابید....!
من ازعزیزان همتبارم صادقانه پرسان میکنم که چرا وچگونه این حاکمیت فاشیستی از حامدکرزی گرفته الی اشرف غنی احمدزی چند سال است که یک مبلغ گزاف وبی حساب را روزانه بالای قبر مارشال قسیم فهیم ازبودجه دولتی به مصرف میرساند ، ولی حاضرنیست یک روپیه ویادالرهم به ترمیم نیمه کارمقبره قهرمان ملی افغانستان احمدشاه مسعود , جنرال داود داود ویاهم جنرال مولانای سیدخیلی تخصیص بدهد.؟؟ اینکه چه رسد به اعمار مقبره شاه حبیب الله کلکانی ...لذاکدام سخاوتمندی ویا چه عملکرد فراموش ناشدنی مارشال اینها را مجبور ساخته است که این مصرف گزاف را متقبل شوند ؟؟

>>>   در پیوند به پست قبلی‌ام مبنی‌بر کنترول و حصارکشی بر مرز میان افغانستان و پاکستان معروف به مرز دیورند تعدادی از دوستان هنوز هم برطبل مالکیت نیمی از پاکستان تاکید داشتند و از حق افغانستان برپاکستان سخن راندند.
اینکه مرز دیورند از طرف عبدالرحمن خان با وزیر خارجه هند بریتانوی «دیروند» در بدل پرداخت مبلغی مشخص سال‌وار، واگذار گردید و قراردادی نیز به امضا رسید و بعد از آن حاکمان بعدی به نوبه‌ی خویش رسماً به تائید آن پرداختند، به یک طرف. حالا من توجه شما را به مقاله‌ی تحقیقی پروفیسور لعل‌زاد زیر نام «شكل گيري مرزها و إيجاد كشور افغانستان» که کاملاً بحث حقوقی می‌باشد جلب می‌کنم. استاد لعل‌زاد درین نوشته‌ی تحقیقی نشان‌ داده است که تمامی مرزهای افغانستان علی‌السویه به اساس نتیجه‌ی مذاکرات روسیه‌ی تزار و هندبریتانوی و موافقه‌ی جانب دولت افغانستان مطابق معیارهای مدرن تثبیت و سپس علامت‌گذاری گردیده است که میان مرزهای شمال و جنوب و شرق و غرب کشور هیچ تفاوتی وجود ندارد و اگر قرارباشد یکی ازین مرزها پذیرفته نشود موجودیت سایر مرزهای کشور نیز زیر سوال می‌رود. ایشان درین نوشته‌ی تحقیقی علاوه می‌کند که دلایلی و اسناد کافی وجود دارد شماری از حاکمان افغانستان برخلاف تعهدات شان صرفاً بربنیاد منافع قومی، قبیله‌یی و حتی شخصی با بهانه‌تراشی‌های ناموجه مرز موسوم به دیورند را نپذیرفته اند.
باید اضافه کرد که روسیه‌ی تزار و هند بریتانوی که هردو از نفوذ یکدیگر در ساحه‌ی تحت تسلط شان نگرانی داشتند، ابتداء افغانستان را منحیث نقطه‌ی حایل و یا خط فاصل میان همدیگر پذیرفتند اما بعدها روسیه‌ی تزار نفوذ بریتانیا را به شرط اینکه بریتانیایی‌ها در آسیای میانه مداخله نمی‌کند، در افغانستان به رسمیت شناخت.
Abdul Lalzad

>>>   خطاب به ارگ وفاشیزم بخصوص غنی کرزی عبدالله یون وطاقت واحدی
قبل ازینکه بدنبال تحمیل گرای وتکگرایی وقبیله گرایی باشید این رواج نو که تحفه عربستان وامریکاه است یعنی برده گیری جنسی اززنان را قطع نماید
هشدار به شما که این فرهنگ را تحمیل نکنید بالای مردم
در گذارش تازه رسانه ها داعش یعنی طالب دیروز بیشتراز صد زن را بنام برده جنسی از شهرستانهای ننگرهار باخود برده اند وهشدار داده اند که هرکه دختر جوان دارند باید بالای خانه خود بیرق نصب نماید اخر این بانوان ناموس شما اند غیرت تان کجاست قبل ازا فغان سازی به غیرت افغانی ارج گذارید باز امر به دیگران تحمیل نماید
این فرهنگ را مانند انتحاری رواج ندهید که تحمل ناپیر است امروز نه فردا مردم متوجه اینوضعیت ننگین شده وروز تان را به شب های خونین مبدل خواهند نمود تا دیر نشده اینوضعیت شرم اور راکنترول نماید

>>>   من فقط یک شرط به این شعار می افزایم:
تا زمانی که فاشیزم قومی در افغانستان حاکم است، ......تاجیک همان است که با پاکستان دشمنی می کند. زمانی می شود علیه پاکستان ایستاد که همه متحد شده باشیم و دولتی که می سازیم در آن حقوق مساوی داشته باشیم.

>>>   به این فرمایش موافق هستم با این تفاوت که درینجا حکومتی وجود ندارد تا اراده داشته باشد این تشکیل نماینده ای منتصب از سوی خارجی هادر کشور تحت اشغال ومورد تجا وز است کشوری که حکومتش در بیرون از مرز ها تهیه وترتیب گردیده ومجلس دست نشانده وانتصابی به ان صحه گذاشته وانتخابات تقلبی وتصنعی وگوسفندان چاق ولاغر امر خیل به ان قانونی بخشیده از همچو یک تشکیل توقعی بیش ازین نیست { شو اپم شو جیزم}همین خواهر وهمین یزنه واین شاه شجاع ها یکی دیگرش را می شرمانند شاه شجاع اولی ابرومند تر از ببرک کارمل وداکتر نجیب بود وباز کرزی نسبت به این دو خدابیامرز گردیده ودر هر دو نیز عبدالله بازی را به اتمام رسانیده که تیپ مو هایش را نیز مانند ترامپ ساخته است ودر برابر هدایات واومر ارباب ها همه دار وندار خودرا به گرو گذاشته است
زیدالله بیگ از رخه ای شریف

>>>   کدام صلح و امنیت جهانی؟
از سال ۱۹۹۲ تا حال جنگ هایی که صورت گرفته است قرار ذیل است:
جنگ خود افغانستان.
جنگ افریقای مرکزی.
دو مرتبه جنگ در عراق.
حمله عراق به کویت.
حمله جورج بوش اول به عراق.
جنگ یوگوسلاویا.
یازدهم سپتامبر.
حمله امریکا و ناتو به افغانستان.
حمله امریکا به عراق.
جنگ اوکراین.
جنگ الجزایر.
بهار عربی که منتج به جنگ تونس و مصر و لیبیا و سوریه شد.
جنگ ایتیو پیا و سودان و یمن.
جنگ نایجریا.
پیدایش گروپ های القاعده و طالبان و بوکو حرام و ابوسیاف و داعش و دیگر گروپ های تروریستی.
دست یافتن پاکستان و کوریای شمالی و اسراییل و هندوستان به سلاح اتمی و ایران نیز در شرف بدست یافتن آن است.
آیا همین است دنیای آرام شما به مردم جهان؟
یکدفعه محاسبه کن که قبل از جهاد شما در دنیا چقدر جنگ وجود داشت و فعلاً چقدر جنگ وجود دارد؟
تهدید جنگ اتمی نیز نه تنها کم نشده است،بلکه با بدست آوردن کشور های زیادتر به سلاح اتمی،خطر آن نیز زیاد شده است.
قبلا جهان به دوقطب تقسیم شده بود و درین میان یک تعداد کشور ها بیطرف بودند و کشور ها نه توان اقتصادی بدست آوردن سلاح اتمی را داشتند و نه هم تلاش آن را،زیرا کشور های مربوط پیمان های نظامی خود را تحت چتر امنیتی ابر قدرت ها میدیدند و کشور های بیطرف خود را خارج از رقابت های جنگی و تسلیحاتی میدیدند،اما حالا همه کشور ها بخاطر حفظ امنیت خویش در راه بدست آوردن سلاح اتمی هستند.پس از کدام امنیت جهانی حرف میزنید؟

>>>   خودکشهای بیگانه پرور!!!!!!

>>>   اتحاد جماهیرشوروی را شکست دادیدن یا خودش خارج شد. مگر متاسفانه و بد بختانه که پنجابیحا باهمکاری زعمای مزدور افغانی شان و خائنین بی فرهنگ قبیله بنام طالب طوری همه شما را به زانو درآورده که توسط عمال افغانی فاشیزم هویت تان را محوه و راه نجات را، از مردم آزاده افغانستان را گرفته از الف الی یاء شما را به برده گی خود کشانیده است . لاف زدن کار مردانه گی نیست چزیکه عیان است چه حاجت بیان است .

>>>   روزگارغریبی است، چگونه جنایتکاران به تاریخ نویسی رو آورده اند که خود هم متهم اند و هم داور وهم تاریخ نویس ؟
تاریخ واقعی ما در میان لجن پراگنی ها و شستشوی مغزی تاریخ نویسان جعلی ُگم است. این تاریخ نویسان کودتای هفت ثور که با وقاحت مردم را به میدان جنگ کشانیدند و خود شان به کشورهای امپریالستی که چهل سال علیه شان شعار های تند و نفرین باد می دادند با سر افگندگی فرار کردند، و حال در آرامش فضای غرب با خوشی و ذوق زدگی عجیبی، از آب گل آلود دوران سیاه مجاهدین و طالبان و داعش ماهی می گیرند و از بدبختی های امروز مردم برأت نامه جنایات خود را می نویسند، بدون آن که درک کنند مجاهدین و طالب و داعش و کرزی و غنی پیامد همان کودتای ننگین هفت ثور است، که آغازگر این دور تسلسل شما بودید، نظم و مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه را برهم زدید، با نخبه کشی و شکنجه و فرار گل های سر سبد جامعه آن روز، یک نسل جنگ زده و ویران گر و بیمار را به جا گذاشتید و کشور را در چهارده سال حکومت دست نشانده خود چنان تضعیف کردید که پاکستان توانست به آسانی آنرا ببلعد. باز در این لجنزار تاریخ، رهبران خاین حزب دموکراتیک از زیر چتر امپریالیسم با تاریخ نگاری های دورغین و جعلی می خواهند جنایات خود را برأت دهند. در واقع اینها هم متهم به خیانت اند و هم خود داور و همپتاریخ نویس . من ندیده ام که یکی از این تاریخ نویسان اشتباهات و گناهان خود و رهبران مزدور خود را نقد کند تا درسی برای نسل های آینده باشد، ندیدم بنویسند که به برمردم و کشور خود چه ها روا داشتند و حقایق درون حزب شان و شبکه های جاسوسی شان به نفع کشور بیگانه و کا جی بی چگونه بوده است؟ من ندیدیم و نخواندم که نادم و پشیمان از جنایات گذشته خویشتن خویش باشند و درد غربت را از زیر چتر امپریالیسم بازتاب دهند، بلکه با وجدان راحت در پشت دفتر سوسیال اروپا کله را زیر برف نموده تاریخ نویسی می کنند و یا در رسانه ها بر حکومت مزدور امروز انتقاد وارد می کنند، اما رهبران جلاد و خاین خود را وطنپرست، قهرمان و شهید جا می زنند، تاریخ واقعی در میان این همه لجن پراگنی ها ُگم است و نسل امروز ما در میان بهشت دروغین کمونیستان و جهنم راستین مسلمانان، بی هدف و بی ریشه، در برزخ تاریخ سر گردان اند ! و این سرگشتگی یک ملت است.
Soraya Baha

>>>   در سال 1367 "رهبران مجاهدین" در پاکستان "دال" میزدند، دکتور نجیب الله روسها را از افغانستان اخراج کرد و 26 دلو را در پیش روی سفیر روس روز نجات ملی یاد کردند.

>>>   ...جنگ طلبان و دشمنان صلح در افغانستان.
یگانه راه نجات از ظلم ظالمان در کشور اتحاد و اتفاق مستحکم و صادققانه تمام اقوام ساکن در افغانستان است آن هم بدو ن شرکت این رهبر های فریبکار جهادی و غیر جهادی که تا به حال صرف از احساسات مردم شریف افغانستان استفاده سو کرده اند و تنها از راه فریب ری مردم را گرفتند و به قدرت های دولتی و پارلمانی رسیده اند .مردم باید خیزش عمومی و سراسری دو ر از تبعیض خشونت چورو چپاول به پا خیزند. و این بار به دروازه های ادارات ملل متحد و سفارت امریکا و ادارات جامعه اروپا با مظاهرات گسترده و همه جانبه به رهبری نهاد های حقوق بشر و جامعه مدنی به حرکات مدنی و صلح جویانه فریاد کنند . زیرا تمام کلید حل معضلات سیاسی افغانستان در دست همین نهاد های که دنیا را ظاهراً رهبری میکنند است همین ها هستند که یک کشور را به بحران میبرند و همین ها هستند که یک کشور را از بحران نجات میدهند.
کابلی افسرده

>>>   سلام هیچ کس دلش ب حال این مردم نمی سوزد تغییر ار فقط با اتحاد می توانیم انجام بدیم

>>>   خلیلزاد به جرم فساد، تحت تحقیق
پولیس آمریکا قرار دارد.
ایشان به همه چنین وانمود کرده بودند که در حکومت ترامپ وزیر خارجه پیشنهاد مبشوند۵.
انگار که ریاست و حیله و نیرنگ در در خون اینها جا داده شده است

>>>   پیام حزب همبستگي ملي در مورد صلح با حكمتيار
این بار نیز سازمان ملل متحد با حذف نام یکی از پلیدترین جنایت‌کاران افغانستان از لست سیاه، نشان داد که جز ابزاری در خدمت سیاست‌های استعمارگرانه امریکا و کشورهای قدرتمند چیز دیگری نیست.

>>>   این لست سیاه ملل متحد هم بیخی ریشخند بوده بخدا.

>>>   امروز نماينده حكمتيار به روشنى اعتراف مى كند؛ كه شبكه نظامى و تروريستى حزب اسلامى بدون اينكه خلع سلاح شوند، وارد كابل مى گردند !
اين يعنى زير پا نهادن قانون اساسى و سؤ استفاده از توافق صلح جهت اهداف نظامى معين حزب در كشور.

>>>   توافق با حكمتيار؛ صلح يا توطيه ؟
جوانان ما بايد مسلح به (شمشير و قلم ) و آماده دفاع مقدس از حريم هويت، فرهنگ ، آزادى ،عزت و عظمت ادوار درخشان جهاد و مقاومت ملى مردم افغانستان باشند.
من زمانيكه خواستم نيروهاى جوان ما كه در سالروز شهادت سپهسالار جهاد و زعيم مقاومت ملى به خيابانهاى كابل مى آيند؛ منظم ، آهنين و قدرتمند بدرخشند، عده اى بر اين قلم نقد بستند كه بى بندوبارى را توصيه مى كنم !
حالا هم صريح و شفاف خواهان تنظيم هدفمند جوانان ما براى بحران هاى پيش بينى نشده ى كابل هستم .
امروز نماينده حكمتيار به روشنى اعتراف مى كند؛ كه شبكه نظامى و تروريستى حزب اسلامى بدون اينكه خلع سلاح شوند، وارد كابل مى گردند !
اين يعنى زير پا نهادن قانون اساسى و سؤ استفاده از توافق صلح جهت اهداف نظامى معين حزب در كشور.
معلوم است كه حزب با يك توطيه اى جنايتكارانه در نظر دارد با استخدام عناصر قانون گريز و متخلف دست به مسلح نمودن مليشه هاى نظامى بزند، زيرا حزب اسلامى هم اكنون فاقد نيروهاى كارامد جنگى مى باشد و درماندگى و بيچارگى نيرو انسانى نظامى بود كه به طرح صلح روى آورد.
حكومت وحدت ملى بايد با تمام قوا بر ورود باند حزب اسلامى نظارت داشته باشد و تمام افراد وابسته به حزب را قبل از ورود به اجتماع خلع سلاح نمايد.
حكمتيار در نظر دارد با استفاده از موافقت نامهء صلح، باند هاى تروريستى و جوغه هاى اعدام حزب را بصورت رسمى وارد جامعه نمايد.
جوانان ما بايد بيدار و هوشيار باشند
Khurasani

>>>   امروز نماینده حکمتیار گفت که سلاح های خود را تسلیم نمی کنند. در ملل متحد برای هر عضو حق میدهد که تقاضا نماید تا شخصی شامل فهرست تعزیرات" تحریمات " شود و یا نامش حذف شود. دولت تقاضا کننده رفع یا حذف نام از فهرست تعزیرات باید معلومات و دلایل شامل ساختن و حذف نام یک فرد یا سازمان را ذکر نماید .
وزارت خارجه به مردم بگوید که برای حذف نام حکمتیار کدام دلایل را دولت ذکر کرده است ؟ . عدم توسل به خشونت و سلاح یکی از شرایط می باشد. باید وزارت خارجه و دولت افغانستان واضح سازند که آیا با فریب دادن کمیته تعزیرات معلومات نادرست داده اند ؟؟ و کمیته تعزیرات ملل متحد هم مسئول است ، در صورت عدم دادن این معلومات ، بدون دادن سلاح و عدم توسل به خشونت یک حزب و یا یک شخص را از فهرست خارج میسازد.
حکومت وحدت ملی به سلسله سطحی نگری های خود این بار هم با مو جودیت متفکر دوم جهان ؟؟؟ از جانب آی اس آی و مهره آن حکمتیار فریب داده شده است . حزب اسلامی با غرور و افتخار از داشتن و حفظ سلاح و توسل به زور یاد می نمایند. شرم به گروه مذاکره کننده و این حکومت و دستگاه جاهل بنام حکومت وحشت ملی

>>>   مردم کابل باید راکتیار کثیف و درنده های ....ی و قاتل اش را باسنگ .... نمایند!

>>>   وقتيكه سلاح هاي گلبديني ها جمع اوري نميشود
پس بايد كسانيكه مردم مارا خلع سلاح نمودند بيايند و جواب بدهند
سلاح هاى خود را تسلیم نمی کنیم حزب اسلامی !
کریم امین، نمایندۀ با صلاحیت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز (یکشنبه ۱۷ دلو) در کابل گفت که خلع سلاح افراد این گروه، مشمول توافق‌نامۀ صلح با حکومت افغانستان نیست !

>>>   گلبدین از لست سیاه بیرون شده اما از دست پروردگار کجا خلاص میشود و آه آن همه مظلومانه مردم که کشته و شهید دادند خلاص شدنی نیست ..... بر این قاتل

>>>   خوش آمدی"
به استقبال آمدن گلبدین حکمتیار
خوش امدی تو به شهری که از تو ویران شد
ز مکر و حیله تو غرق رنج و بحران شد
خوش امدی تو به شهری که بی گناه و خطا
به حکم تو به دم تیغ مرد و قربان شد
ببین به خسته تن شهر من و رنج دلش
هزار زخم کهن را که ماند و پنهان شد
به کوچه های که روزی بهشت مردم بود
ولی به همت تو جایگاه شیطان شد
ز حال شهر و غم مردمش چه میدانی
عزا عزا که در این خطه از تو بنیان شد
ز رنج مردم اگر هیچ، مکه یادت هست
اهانتی که ز سوگند تو به قران شد
نوشته لینا روزبه

>>>   ۸صبح در این مقاله نوشته است که‌ حکمتیار در جنگ دولت افغانستان با طالبان بی‌طرف اما در زد بندهای دولت با اعضای شورای پیشین نظار، طرفدار حکومت است.

>>>   این مهره ی دستپرورده استخبارات کشورهای قدرتمند استعمارگر، و همچنان مهره‌های دیگر شان، هیچ اراده مستقل سیاسی و نظامی و حتی شخصی ندارند !
چنان گوش بفرمانند که هر آنچه که باداران گویند، همان کنند ؛
نه آنچه که وجدان سالم انسانی حکم کند !
موفق باشید

>>>   شورای امنیت ملل متحد یعنی شورای هماهنگی پنچ قدرت جهان بخصوص امریکاو انگلیس
ایا همین شورای امنیت ملل متحد ارامش مردمان عراق سوریه لیبیا یمن افغانستان را نگرفت واجازه داد تا استعمار جهان خوار به این کشور ها تجاوز نماید وکشتار مردم بیگناه کشور هارا حلال فتوا داد
ولستهای سیاه شان هم یک فریبی است برای دیگر کشور ها که مصارف این نهاد بزرگ را سهم دار بوده وتادیه می نمایند
اگر چنینن نیست
چرا دربازی های جهانی مداخله نمیکندو تروریزم سازی قدرت هارا نظاره گر است
خیلی مثال زنده وتازه در کشور ما رهبران جنایت کار طالب را همه از زندان های بین المللی رها کرد حال هم در اخرین اقدامش گلبدین حکمت یار را بدون محکمه از لست بیرون نمودین خودش شاهدی است بر جنایات این سازمان عوام فریب بین المللی

>>>   بزرگوار این شورا شورای معاملات و منافع ۱. امریکا، ۲ ، انگلیس،۳، کشورهای کاملا وابسته به غرب ۴، روسیه و تا حدی چین میباشد.. این شورا هرگز از حقوق بشر، دولت ها و گروه های عدالت خواه، ٱزادی خواه دفاع نکرده بلکه این چنین دولت ها، احزاب و گروها را بدنام و یا سرنگون ساختند و میدان را برای منافع خویش هموار نمودند.. ما می توانیم مثال های زنده داشته باشیم..
ولی جهان و جوامع ملل هنوز ه هنورزز فریب این شورا را خورده و یا در بند حلقه مافیایی این شورا گیر

>>>   ازين نوده پيوند كنيد؛ آلِ سعود در خدمت آلِ يهود؟
افشا شده در سند هاى پاناما: شاه سلمان آل سعود در مارچ ٢٠١٥ مبلغ هشتاد ميليون دالر به كمپاين انتخاباتى بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كمك نموده است.
عجب دوستى، هم با القاعده و هم با الفايده!
#مسلم_شيرزاد

>>>   عین خدمت که شما کردید او هم خواهد کرد.
شما بی شرم ها قبل از اینکه انگشت انتقاد را به خود بگیرید به جانب مقابل میگیرید.
اگر این سوال ها از شما شود چه جواب دارید؟شما کدام شمشیر را در ....فیل زده اید شما باید خوش باشید که یک.... دیگر در قطار شما خا.... اضافه شد.

>>>   نویسنده عزیز و هموطنان
گرامی گلبدین حکمتیار را همه مردم افغانستان میشناسند. او هیچ اعتقادی به صلح ندارد و برای صلح کردن آفریده نشده است. شما میدانید که در گذشته هم در کعبه شریف تعهد کرده است که جنگ نمی کنیم اما وقتیکه بر گشت گفت ما در فلان جا تعهد کردیم نه در اینجا. او به هیچ معاهده پابند نیست.
او قلب افغانی ندارد. فریب نخورید.
او سلاح خودرا تسلیم نمی کند چی معنا دارد به این معنا که صلح نمی خواهد.و بس
کابلی بیچاره

>>>   آقای نویسنده پریانی انطوریکه از مغز مخشوش ات تحلیل وتجزیه کردی هم نیست حزب اسلامی جایگاه بخوص خود. را در بین توده های افغانستان دارد وهیچگاهی پاکستان ها نتوانسته آنطوریکه شما اظهار داشته اید به این حزب تاثیر استغبارتی اشته باشد ،در افغانستان معمول است که هر حزبی را وهر قومی را بنامهای مختلف که نزدیکیت با دیگر کشور های جهان داشته باشد ،آنحزب را ویا آن مردم دست نشانده به آن میدانند. مگر ملت افغانستان شرافت وعزت خود. را نگهداشته و اینکه برادرا هزاره را به ایران وابسته بدانیم وازبک ها را به ترکیه و فارسی زبانان را ایران ویا روسیه ومردم پشتون خود را به پاکستان وابسته دانیم پس به این ملت بیچاره دیگر چیزی باقی نماند وهمه خایین اند نه برادر همه احزاب اسلامی وغیره دارای شرافت وعزت نفس اند وفروخته شده نمی باشند وقوی با عزم اند ودر راه خدا مقاوم ودر راه وطن از همه چیز میگزرند شهامت وغیرت ارند واما اینکه شرایط بالای این ملت سخت امده وهمه میکوشند به نوعی خود. را ازای هلاکت نجات دهند بگزارید ایم مردم را واین ملت که با وصف نابسامانی های زیاد در فضای صلح وصفا زندکی کند. وصلح دایمی به این ملت بیاید تا دشمنان این ملت نتواند. در امور ما مداخله کنند.
عبدالله ریحان

>>>   بصورت کوتاه و مختصر! نه اراده ای برای صلح در حکمتیار وجود دارد و نه هم در سایر تنظیم های جهادی! اینان از میلۀ تفنگ نان خورده اند و تا آخرین بقایای شان از همان میله تغذیه خواهند شد!اگر در مجاهدین ارادۀ صلح وجود میداشت، این صلح در دوران حکومت نجیب میآمد اما نه، حالا اگر به صلح هم سر خم کنند، بنا به هدایت بادار شان است نه صادقانه.
کمین

>>>   ملتی هستیم که مهره های استخبارات پاکستان بر ما حکومت می کنند و میلیون ها شهروند در برابر یک مشت مزدور سکوت کرده ایم. اگر رهبرانی می داشتیم که لااقل مزدور مزدور نمی بودند شاید می توانستیم با امتیازگیری سیاسی از این وضعیت می رهیدیم.

>>>   حکمتیار عهدشکن سابق است نباید دولت افغانستان به این شخص عهدشکن اعتمادکند

>>>   به نطر من امدن راکتیار که کابل را تباه کرد و هزاران کابلی را به شهادت رسانید هیچ فایده ای ندارد.
این ادم کش و قاتل ملت دیر یا زود به زیر خاک میرود و جزای اعمال خود را میبیند.
مه به حکمتیار میگم که تو به جز از خدمت برای پاکستانی و نوکری ای اس ای آیا کدام کار خوبی کرده ای.
به جز کشتن معلم ها، کارگر ها، مامورین پایین رتبه در دوران روس ها آیا کدام کاری کرده ای که ما ان را یاد کنیم.
قطار های روس ها که میگذشت هیج کاری نمیکردید لاکن قطار های عساکر مظلوم افغان که میگذشت باز بالای آنها بزدلانه عملیات میکردید و بس.
..... منافقین که در صف مجاهدین داخل بوده و خود مجاهدین غیور را ضربه میزند. که افراد حکمتیار از حمله این منافقین بودند و هستند.
خداوند دیر یا زود وی را به غضب خود گرفتار کرده و میکند انشاالله. ما گفته های خداوند متعال کاملا عقیده داریم که میگوید کسی که یک شخص بی گناه را به ناحق به قتل برساند تا ابد به دوزخ باقی میماند.
گلبدین نه این دنیا را گرفت و نه هم آن دنیا را.
شاید بعضی ها بگویند که او در عیش و نوش زیر دست پاکستانی قرار دارد والله قسم نمیخورم شاید که در غذاب باشد.
عذاب وجدان حتمی است.
امید است که پیام من را به گلبدین و افراد وی برسایند.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   با امدن حکمتیار هیچگاهی صلح به کشور بر نخواهد گشت زیرا کلید جنگ نه نزد جناب ایشان است ونه در نزد طالبان ایشان مانند گذشته در اختیار پاکستان قرار دارند ودر نهایت هرچه چاکستان خواست همان خواهد شد مهمتر از آن اینست که حکمتیار نه به خاطر صلح بلکه به منظور تقویه موضع گیری های سیاسی عده ایی افزون طلب میاید وعواقب خوبی را به دنبال هخواهد داشت
س

>>>   جنایات تروریست های افغان همچنان ادامه دارد. تروریست های قبایلی امروز در شهر کابل 20 تن را کشته و 29 تن دیگر را زخمی کردند.این ها همان تروریست هایی هستند که به دلیل پشتون بودن دسته دسته با فرمان حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی از زندان های امنیتی آزاد شدند.

>>>   معلوم است که سال 2016 سال خونین است . چرا که شیطانهای امریکای غربی طالبان و داعش را مشل همیشه حمایت میکنند.

>>>   حقیقت است. جنگ در افغانستان برهبری امریکا و پاکستان پایان ندارد. تا این دو کشور باشند جنگ و ناامنی در افغانستان روز بروز بدتر میشود و افغانستان از سوریه و عراق تخریب تر میشود

>>>   حیف صد حیف که افغانهای ما هنوز هم هوشیار نشده اند بازهم مسئله پشتون را به زبان می اورند تا چه وقت در این جهالت. همه دنیا به این سخن پی برده اند که جنگ ترور و همه فاجعه یی که در کشور ما برپا میشود دست امریکا و پاکستان در آن دخیل است ولی هموطنان ما نا آگاهانه ویا آگاهانه از روی تعصبات زبانی یی که در درون سینه های شان نهفته است باز قوم پشتون را در نوشتار های خود یاد میکنند افسوس به حال شما اشخاص فریفته شده که همواره آتش نفاق وشرارت را دامن میزنید.

>>>   خارجی ها عده ای را متهم منی نمایند که جنگ سالار اند ولی خود جنگ سازان اند و در هر کجا اتش جنگ را می افروزند وملت ها را به قتا میرسانند وکور ها را تخریب مینمایند این گونتانامو زندان نیست جای پرورش تروریست ها وایادی واوباش است ببینید همه گردانندگان تروریزم ازان مدرسه سند فراغت بدست اورده اند ابوبکر بغدادی و... وبه شهادت اجینت معلوم الحالشان اقای کرزی انها طالب وداعش را از جنوب به شمال ذریعه ای هلیکوبتر ها انتقال میدهند ودرانجا تقویه وتمویل می نمایندفرار دسته جمعی زندانیان ورهای انها از زندان ها همه به دستور انها صورت میگیردوهمه میدانند که گردانندگان امور در ارگ بدون اجازه ای خارجی ها یک شرب اب هم نمیتوانندبنوشند پس اینها به عقل ملت ها میخندند وبرهمه جز خود مقام غیر ابسانی قائیل هستند اینها که علیه مردم ما اعلان جنگ نموده اندوقتی مستقیماشامل معرکه وکازار نمیشوندمردم را از طریق طالب وداعش و... میکشند این کشنار وسناریو ادامه دارد تا زورگوی مانند خودشان در جهان پیداشود وجلو ستم وزبر دستی هایطاقت فرسای انها رابگیرد ویا روزی کملتهای خودسان مطمئین شوند که حکومت هاشان بالای دنیا ستم روا میدارند وسیل خون روان کرده اند درغیر ان هیچ چراغ سبزی در راه نیست واین بیداد وظلمبهد قوت خود باقی است ویا این همه خون ها سیل عظیمی شود وبنیاد این ستم گران را ویران کند
لالی از ننگرهار

>>>   قابل تایید است .

>>>   سال 2016 سال خونین برای دولت افغانستان خواهد بود چرا که امریکایییها و غربیها دست از حمایت طالب داعش برنمیدارند. و با همکاری پاکستان به نا امنی کشور ما ادامه میدهند. پروزه میلیاردها دالری داعش سازی امریکاییها و غربیها در عراق و سوریه کاملا شکست خورد . و روسیه این پروزه میلیاردی غربی را از بین برد و غربیها را ناامید کرد . و حال غربیها میخواهند که افغانستان را به مرکز داعش سازی تبدیل کنند.

>>>   این پیام مورد تأیید بنده است بخاطریکه امریکا شیطان بزرگ است برای اینکه مدت زیادی برای دزدی از کشور ها داشته باشد هر سیاستی را دنبال میکند و برایشان مهم هم نیست که چقدر ادم میمیرد و اواره بیچاره بیکشور میشود

>>>   واقعا امریکا شیطان بزرگ است

>>>   فکر میکنم محمد زلاند صاحب بعد از چهل سال جنایات - قتل و کشتار تازه فهمیده اند که امریکا چی پلان های شومی برای منطقه دارد اجرا میکند و فکر میکردند که امریکا آمده تا اف.غانستان را گل و گلزار کند

>>>   امریکا عملن جنگ سوم جهانی را از کشور های سلامی شروع نموده است. کشور ما را بنام جهاد قی سبیل الله- اسلام ناب محمدی و اسلام کامل و یا هیج ما را به کشور ضعیف دارای اختلافات قومی شدید و سلاح های مارا یا توسط عمالش از بین برد و یا به پاکستان تحفه داد. کشور های فدرتمند اسلامی مانند عراق -سوریه - یمن و لیبیا را توسط عمالش در منتطقه مانندعربستان -ترکیه-اسراییل و پاکستان از هم پاشاند و به ویرانه ها مبدل کرد. حالا دیگرنوبت هند ایران و آسیای میانه و بعد قدرت های بززگ آسیا مانند چین و روسیه خواهد بود. از اوضاع چنین معلوم میشود که دیگر خاطر شان از اقعانستان جمع شده و کار های لازم را انجام داده و اکنون رو به هندکرده اند و در این روز هامسله آزادی کشمیر سر زبان پاکستان قرار کرفته و نا امتنی ها و تظاهرات دامنه پیدا میکند خدا خیر دنیا را پیش کند. ک ک از قندز
>>>   کرزی در نقش دیگر ظاهر می شود، قابل یاد آوری میدانم که :کرزی از درگاه امریکا رانده نشده درسناریوی فلم جدید درمورد کشور ما برایش سازمان سیاه نقش دیگر برای بازی کردن انتخاب کرده است .
نقش جدید کرزی بسیار مهم تر وخطرناک تر از نقش قبلی اش درسمت دست نشانده ای امریکا به کرسی قدرت است ، این نقش بسیار ویرانگرتر است نسبت و نقش پیشینش

>>>   Hamdard
کرزی محیل است از کجا معلوم که سی آی ای آمریکا آنرا در حلقوم روسیه پرتاب نکرده باشد. آیا کسی که آمریکا آنرا به کرسی چهارده سال حاکمیت رساند امنیت اش را تامین کرد چطور اجازه میدهد که عضو شبکه های جاسوسی اش یک دم به زاویه 180درجه ای چرخش به آغوش حریف روس اش می افتد. برای هیچکس قابل قبول نخواهد بود.

>>>   اي كاش همه استادان جوان مانند زلاند فكر وسيع اسلامي افغاني ميداشتند، و هميشه با نظريات خوبشان مردم را به همپذيري و اتحاد تشويق ميكند، و هميشه راه صلح با وقار را ترجيح ميدهد، نه مانند جناب يون و چند ستمي و سمتي ديگر كه هميشه در مطبوعات أفكار پشتون و تاجك و هزاره و ازبك را ترويج ميدهند.

>>>   این یک واقعیت است امریکابخاطر ویرانی کشور های اسلامی بعد از یازده سپتمبر دست های خود را بر زد نه ابادی انها . در ان زمان جورج بوش گفت بعد از این ما از کشور های اسلامی قصاص می گیریم .

>>>   شاعری گفته است:
جنگ تو صلح و صلح تو جنگ است.
من به قربانت این چه نیرنگ است؟

>>>   اگر ده بار قوم محترم اوغان را بشماری بیش از 25 درصد نفوس کشور را نمیتوانند تشکیل دهند، بنأ دروغ های شاخدار را گفتن اصلأ نه معنا دارد و نه فایده و نه درد فاشیستها دوا میشود
kandahari


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است