اقدام مخفیانه رهبران طالبان برای فرار از پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138692 منبع: پرینت

شماری از رهبران طالبان تلاش دارند تا در کشورهای قطر، چین و ترکیه پناهندگی سیاسی بدست آورند.

یک منبع حکومتی که نخواسته نامش فاش شود گفته است که شماری از رهبران طالبان به شکل انفرادی و گروهی برای بدست آوردن پناهندگی سیاسی اقدام کرده‌اند.

بگفته منبع این رهبران طالبان برای آن که سازمان استخباراتی پاکستان مانع آنان نشود به صورت مخفیانه وارد عمل شده و با شماری از کشورها در تماس شده‌اند و این روند پس از آن که شماری از رهبران طالبان که خواهان صلح با افغانستان بودند توسط استخبارات پاکستان کشته شدند، شدت گرفته است.

منبع افزوده است که ملا یعقوب به شکل پنهانی در قطر خواستار پناهندگی سیاسی شده و همچنان ملا صدر ابراهیم از چین و ترکیه پناهندگی سیاسی خواسته است و از همین رو پاکستان به دیپلمات های خود در چین، ترکیه، قزاقستان، قطر و شماری دیگر از کشورها هدایت داده تا در مورد نامه هایی که طالبان بخاطر پناهندگی سیاسی به این کشورها می‌فرستند، تحقیقات جدی نمایند.

این منبع حکومتی همچنان ادعا کرده است که حکومت افغانستان پس از آنکه شماری از رهبران طالبان که با شورای صلح تماس گرفتند و توسط پاکستان ترور شدند، تلاش کرده تا زمینه خارج شدن رهبران طالبان از پاکستان را مساعد سازد.

بگفته وی، محمداشرف غنی در سفری که به کشور قزاقستان داشته نیز این مساله را با مقام‌های قزاقستانی و ترکی مطرح کرده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که دو هفته قبل، جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس ولایت قندهار نیز گفته بود که 15 فرمانده برجسته گروه طالبان از پاکستان خارج و به افغانستان آمده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران طالبان
پناهندگی سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   دیروز رادیو آزادی که اصلا برای فریب افغان ها واشغال کشور ما ایجاد شده وپریکونسی آن نیز بوسیله طیاره بی ۵۲ امریکایی ها توزیع گردیده، راپور نادرستی را به نشر سپرد که گویا بعض از بزرگان امارت اسلامی تلاش مینمایند تا در کشورهای مختلف پناهنده شوند ودراین راستا از معاون امارت اسلامی محترم مولوی محمد یعقوب مجاهد ومحترم صدر محمد ابراهیم نام گرفته اند.

ما این ادعای دروغین دشمن را قاطعانه رد مینمایم، امارت اسلامی اکثربخش های کشور را در کنترول دارد،خورد وبزرگ اعضای امارت اسلامی برای اعاده استقلال ونظام اسلامی طی ۱۶ سال گذشته با مال وجان فدایی کاری نمودند نباید چنین تصوری را بخود راه دهید که این مجاهدین از جهاد دست میکشند وبه کدام کشوری پناه میگرند.

این یکنیم دهه است که امریکایی ها در مقابل ملت مجاهد پرور افغانستان دست وپنجه نرمیکنند که دراین راستا نی کدام استراتیژِی شان موفق بود ونی رسانه ها وپروپاگند های استخباراتی شان جهاد ومقاومت جاری را متأثرساخت بلکه بیشتر رسوا شدند ودرهر میدان شکستخوردند.

ما باورمند هستیم که این تلاش های اخیر شان نیز بی نتیجه خواهد ماند، ملت مجاهد پرور ما  خورد وبزرگ اعضای  امارت اسلامی را درشرائط مختلف امتحان وتجربه کرده اند وآنان را بهتر میشناسند وچنین افواهات دشمن هیچ نوع تشویشی را به ملت ما ایجاد کرده نمیتواند.

ما بشمول رسانه های مربوط به تمام جهت های دشمن اعلام میداریم که چنین جعل وتزویر، پروپاگند واکاذیب شما نی درانگیزه جهادی کدام عضو امارت اسلامی تغیر ایجا میتواند ونی چنین افواهات دروغین شما، ملت مجاهد ما را فریب داده میتواند ونی شما بوسیله این حرکات طفلانه وشیطانی  میتوانید به اهداف شوم تان برسید. ان شاءالله !
حبیب الله یوسف زی

>>>   رهبران طالبان بخوبی درک کرده اند که از راه نظامی با حمایت پاکستان هرگز به پیروزی رسیده نمیتوانند و اگر در جنگ اسرار کنند از جانب ظیارات بی پیلوت امریکا در هر جای که خودرا پنهان کرده باشند بقتل میرسند و اگر در مقابل ای اس ای و نظامیان پاکستان که در این چند سال انها را تغذیه کرده و پول بیشمار بدسترس شان قرار داده از امر شان سرپیچی کنند مانند دیگران شان از جانب پاکستان دستگیر و بقتل میرسند بهمین اساس خپ و چپ با کشور های مختلف در مورد پناهندگی شان در تماس شده اند و این را هم درک کرده اند که اگر به افغانستان فرار کنند توسط جاسوسان پاکستان در افغانستان محل بودوباش شان شناسایی و در اینجا هم توسط ترورستان پاکستان کشته میشوند از ممالکی دیگر که از دسترسی استخبارات و نظامیان پاکستان بدور است تقاضای پناهندگی را کرده اند .

>>>   آنها بخاطر پناهندگی به این کشور ها نمیروند،بلکه نظر به پلان امریکا به این کشور ها فرستاده میشوند تا بنیاد ترور و تروریزم را درین کشور ها بنیاد گذاری کنند.
در مجموع امریکا میخواهد تمام قاره آسیا و اروپا و افریقا را به اسلام گرایی و تروریزم تبدیل کند.
اگر باور ندارید به اوقات نماز و روزه و افطار در تلویزیون مدینه عربستان تماشا کنید که نام تمام کشور های آسیایی و اروپایی و افریقایی است ،به جز امریکا.
آیا در امریکا مسلمان وجود ندارد؟ آیا در امریکا مسلمانان روزه نمیگیرند و نماز نمیخوانند؟
حالا باز یک جنگ جدید دیگر را در میانمار لین مسلمان ها و بودایی ها در میدهند.
کشور های مسلمان به مسلمان ها سلاح میغرستند و هندوستان به میانمار.باز بازار فروش سلاح در یک منطقه جدید بمیان می آید.

>>>   وطن خودرا گذاشته وبه کشور بودائی پناه میبرند ،چرابه عربستان نمیروید؟
همه شاید پاکستان( اسرائیلستان) را ترک کنند بجز حقانی های وطنفروش پاکستانی الاصل ،
ر

>>>   پاکستانزی !
روزی آی لاس آی ترا هم دربوجی مابین سرک خواهد انداخت ، آنها هیچکس را دایمی نمیخواهند فقط چند سالی برای شان مزدوری وخدمت کنند بعد سرش را زیر بالش میکنند

>>>   مسلمانان افراطی آله دست قرار گرفته

>>>   این شیادان تاریخ ، همه مردم این سرزمین را در تاریکی نگاه داشته اند، به دور از دانستن چگونگی خود و فرهنگ راستین خود، چه هزاره بوده است و چه اوزبیک یا تاجیک ویا دیگر باشندگان این سرزمین، برای شان یک نام ساختگی و دروغین و ننگین را بیشرمانه و به زور تحمیل کرده اند و یک تاریخ دروغ را بافته و تاپه کرده اند و گفته اند چون امروز در کشوری زندگی میکنید که اوغانستان نام دارد، از این روی همه اوغان هستید و همه مسلمان هستید،. و زمان که یک دسته از مردم برمیخیزند در برابر این دروغ و فریب و در کوشش آزاد ساختن راستی ها میشوند، آن ها را دشمنان همبستگی (وحدت ملی) مینامند و یا هزار و یک تاپه دروغین خود را بر آن ها میچسپانند تا نشود که فرزند این سرزمین از چگونگی راستی های خود آگاه شود،

>>>   آنچه قابل پرسش است :
در پرچم طالبان کلمه توحید نوشته شده است اما از نام و زیر این پرچم :
قتل عام صورت میگیرد.
تعصب و تصفیه قومی صورت میگیرد.
زن ستیزی صورت میگیرد.
مکاتب به آتش کشیده میشوند.
بیچاره ترین ها به جرم بودن در فهرست دولتی ها گردن زده میشوند.
بمب گذاری های شهری که در آن صد ها تن جان میدهند صورت میگیرد.
بیرق ملی افغانستان به آتش کشیده میشود.
میراث تاریخی و تاریخ افغانستان با باروت منفجر میشود.
با تمام نماد های مدرنیزم ستیزه میشود.
کثرت گرایی تکذیب و رد میشود.
تلاشی های ناگهانی طالبان جوانان را به جرم تعلق به یک بخش افغانستان سر می برند.
با دشمنان تاریخی افغانستان معامله علنی صورت میگیرد.
طرح ها و پروژه های عام المنفعه تخریب میشوند.
پول رسمی افغانستان یعنی افغانی ناچل اعلان شده و بجای آن کلدار چلش می یابد.
مبارزه برای تغییر موقعیت پایتخت افغانستان از کابل به جای دیگر صورت میگیرد.
قوانین ترافیک افغانستان را از دست راست به چپ تغییر میدهند.
در کشتار بزرگان اقوام و ملیت های چهار گوشه افغانستان دست دارند.
... این فهرست دراز است. اما این شورا های جاهل و غافل چرا دست به تظاهرات نمیزنند. همان ستون پنجم که شما دنبال اش استید همین هایی اند که غیر مستقیم به نفع طالب یا تبلیغ میکنند یا تظاهرات. اگر میخواهید مملکت آسوده و صفا باشد اقلیم و محله ای خود را از وجود طالب و دیگر جراثیم پاک نگهدارید

>>>   طالب وداعش نوکران واقعی امریکا وانگلیس هستند برای پیاده ساختند پلان های امریکاکارمیکنند

>>>   کجا شد غیرت پشتون ولی که اکنون مانند روباه فرار میکنند
اریامهر ازکابل

>>>   دیگر حرف ها و سخنان دروغین حبیب الله یوسزی پاکستانی فرد فعال ای اس ای پاکستان و ریس رسانه ای به گروه ترورستان طالبان نزد مردم کشور ما ارزش و اعتبار نداشته وندارد چون همه مردم حبیب الله یوسفزی پاکستانی را با دروغ های عوام فریبانه این فرد ای اس ای پاکستانی با دشمنی هایش با این کشور بکلی واضح واشکار است .

>>>   برادران اگربه همین روال پیش برویم همهازمسلمانی بی زارمیشود ودیگر مسلمانی وجود نخواهد داشت بیایم ازاینتفکرغلط خشونت انتحار وانفجار دست برداریم تا دیر نشده وگرنه روزی رسدیک مسلمانهم پیدا نخواهید گرد

>>>   وقتی طالبان درکشورخود جایگاه وپایگاه ونیم کشوررا دراختیارداشته باشد چرا درپاکستان بمانند ؟ طالبان ازپاکستان فرارنمیکنند، بلکه با اختیار صلاحدید حزبی ونظامی شان ازپاکستان به افغانستان منتقل می شوند. طالبان مانند شکارچی ماهر منتظر فرصت مناسبی برای شکارخود یعنی سقوط دولت نیمه جان ونیم بند است. طالبان نظم وبرنامه دارند، مانند مجاهدین وکرواتیهای غرب آمده، بی برنامه وبی هدف نیستند که شانزده سال است هنوز یک تشناب ازهرات تاکابل برای ملت درست نکرده اند. بروید سایت فارسی بی بی سی رابخوانید، خبرنگارشان به هیلمند رفته وعدالت واجرای قوی وعادلانه ومساوات وساده زیستی والی وشهردار شان را ببینید لذت خواهید برد، قوانین درنظام دولت رسمی ما چنان بی اعتبار وفراموش شده است که رشوت ودزدی علنی وحتی وزیران پیشنهادی دولت برای جلب رٲی اعتماد ازمجلس مبلغ های کلان دالر رشوت میدهند ورٲی نمایندگان رامیخرند. ملت ازاینگونه دولت فاسد متنفر وروزی به سمت امارت طالبان خواند رفت. عدم اجرای عدالت وقانون درکشورما ظلم بزرگیست که به قول حضرت علی کرم الله وجهه، حکومت باکفر باقی وپابرجا میماند ولی باکفر نه.
جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است