خیانت فاروق وردک به معارف تاکنون بی پاسخ است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138654 منبع: پرینت

خیانت فاروق وردک در مورد صدها مکتب معلم و دانش آموز خیالی در افغانستان.

جناب وردک پول معاش چهل هزار معلم خیالی و پول ساخت بیش از یک هزار مکتب خیالی که پول آن بیشتر از صدها میلیون دالر می باشد که در واقع چنین مکاتبی وجود خارجی ندارند را کجا کرده اید؟ آیا این ثروت ملی که تعلق به مردم افغانستان دارد و در زمانیکه شما مسوولیت وزارت معارف را به عهده داشتید بین چه افرادی تقسیم شده است؟

بدون شک حامد کرزی در اول لیست گرفتن این پول ها بوده است. درمورد مسموم شده دختران دانش آموز در افغانستان فاروق وردک وزیر معارف وقت گفته است آن دانش آموزان دختر را که می گویند مسموم شده اند و مسمومیت شان از نظر طبی ثابت نشود، مجازات می کند یعنی جناب وردک تصور می کند مسموم شده دختران دورغ بوده و حقیقت نداشته است.

یک مرکز خبرنگاری تحقیقی در افغانستان مدعی است که در گزارش درز کرده یک هیات دولتی آمده است که در سال‌های 1390 تا 1393 خورشیدی میلیون‌ها دالر در وزارت معارف افغانستان حیف‌ و میل شده است. مرکز خبرنگاری تحقیقی "پیک" ادعا می‌کند که به این گزارش دست یافته که نشان می‌دهد در این سال‌ها میلیون‌ها دالر خرج پرداخت حقوق بیش از 40 هزار معلم، ساخت بیش از یک هزار مکتب و اجرای حدود 400 طرح ساختمانی غیر واقعی شده است.

اسدالله حنیف بلخی که اخیرا منحیث وزیر معارف منسوب شده است به تاریخ 6 جوزای 94 در مجلس نمایندگان از حقایقی پرده برداشت که رسانه‌های افغانستان کمتر به آن توجه کردند. او از فساد گسترده و ارقام دروغینی که در دوران وزارت فاروق وردک در مورد معارف ارایه می‌شد سخن گفت: «من در این روزهایی که در وزارت معارف رفته‌ ام به این باورم که این ارقام دقیق نیست.

حقیقتا در بعضی ولایات ناامن مکتب وجود ندارد اما امکانات اش، پولش، چوب، میز و چوکی مکتب‌، پول معاش معلم‌ و... آن گرفته شده و تاحال جناب وردک به این حساب ها پاسخ نداده است. چیزی که مردم در مورد معارف می‌گویند حقیقت دارد، یعنی در معارف گذشته با تاسف که ارقام دقیق ارایه نشده اگر ارقامی ارایه شده به خاطر کشورهای کمک کننده بوده که کمک شان ادامه پیدا کند. فعلا کشورهایی که به معارف افغانستان کمک می‌کردند نسبت به معارف افغانستان بی‌اعتماد شده اند.

در گزارش دیگری آمده است که شماری از ولسوالی های ناامن هرات مکاتب و آموزگاران خیالی وجود دارند. وزیر معارف کشور می گوید که سال ها می شود که به نام معاش معلمین، پول های هنگفتی حیف و میل شده است. مسوولان وزارت معارف از رقم دقیق این مکاتب چیزی نمی گویند.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاروق وردک
مکاتب خیالی
وزارت معارف
نظرات بینندگان:

>>>   پاروک وردک جهاد کرده است

>>>   منجم بچيم، فاروق پولها را خانه بابه خود نبرده، همه را براي مكاتب و معلمين و معلمات حزب إسلامي و طالبان مصرف نموده، و همان پولها با عث شد، كه حكمتيار بنام صلح ظاهر شود، چون حكمتيار فكر كرد كه فاروق به تنهاي خود ميتواند مليونها دالر بكشد، اگر من و حزبم برويم أمريكا را قرضدار جهان ميسازيم. اما از نيت شوم حكمتيار چشمه پولهاي أمريكا رو به خشكي است، خصوصاً بعد از آفات سماوي أمريكا به مليارد ها دالر جهت باز سازي مناطق منكوبه خود ضرورت دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است