اعتراض مردم کوریای جنوبی بر سامانه موشکی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۶/۶/۲۳ کد خبر: 138637 منبع: پرینت

معترضان استقرار سامانه موشکی آمریکا (تاد) در کوریای جنوبی بار دیگر در نقاط مختلف این کشور از جمله سیول و همچنین روستای محل استقرار این سامانه تجمع کرده و خواستار برچیده شدن آن شدند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کوریای جنوبی، ادامه این اعتراضات در شرایطی است که چندی قبل صدها نفر از مردم معترض در اطراف محل استقرار سامانه ضد موشکی آمریکایی تاد در روستای 'سیونگجو' کوریای جنوبی چادر زده بودند.

این در شرایطی است که بر اساس دستور وزارت دفاع و با هماهنگی وزارت محیط زیست کوریای جنوبی در نهایت همه شش واحد موشک انداز تاد با 48 سامانه رهگیر و 2 سامانه رادارهای 'آ.ان.تی.پی.وای ـ 2 ' به همراه واحدهای کنترل و آتش در این روستا استقرار یافته است.

با این وصف معترضان که با دادن شعارهایی با پولیس روبرو شده اند و صف های بزرگی تشکیل داده اند گفته اند که اجازه نمی دهند تا این سامانه به طور کامل عملیاتی شود.

دولت های آمریکا و کوریا می گویند این سامانه اکنون از لحاظ آرایش واحدهای موشک انداز تکمیل شده است اما درباره عملیاتی شدن آن اطلاعی در دسترس نیست.

بعضی از مردم در خیابان های این روستا و در نزدیکی زمین گلف 'اسکای هیل' محل استقرار این سامانه پلاکارت در دست شعارهایی ضد دولت های کوریای جنوبی و آمریکا سر می دهند.

در سوی دیگر بسیاری خیمه هایشان را برپا کرده اند و در خیابان های منتهی به این منطقه اعتراضات بسیار پر شور و حرارت است.

این در شرایطی است که با گذشت چندین روز از استقرار این سامانه و عملیاتی شدن آن هنوز اعتراضات مردم منطقه فروکش نکرده است.

قبل از این بارها معترضان با نیروهای امنیتی و پولیس که زمین گلف را در احاطه گرفته اند درگیر شده اند و برخی نیز زخمی شده اند.

لحن شعارها تندتر شده است و گزارش های رسانه ای حاکی است که مردم از اینکه آمریکا را امپریالیست بخوانند ابایی ندارند.

حوادث در شرایطی رخ می دهد که سامانه پیشرفته موشکی تاد با اسکورت، پشتیبانی و حراست 8 هزار نیروی نظامی و پولیس کوریای جنوبی وارد کشور شده و آرایش یافته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
استقرار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است