پشتون ها حق دارند كه ادعاى وطندوستى كنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۶/۶/۲۲ کد خبر: 138614 منبع: پرینت

خودتان بگویید که قصه مبارزه با فساد حکومت چقدر راست است؟

یک گزارش پژوهشی نشان می‌دهد که فاروق وردک، وزیر امور پارلمانی در زمان وزارت اش به حیث وزیر معارف، یکهزار مکتب خیالی، چهار هزار معلم و چهارصد پروژه ساختمان مکاتب خیالی داشته است که نتیجه‌ آن سرقت صدها میلیون دالر از پول مردم می‌شود.

این کار او در کنار دزدی و فساد، سبب بیسوادی و بسته‌بودن مکاتب جنوب، جنوب شرق و عمدتا پشتون نشین بوده است. این مثال واضح از خیانت مدعیان رهبری قوم عزیز پشتون‌ به این مردم شریف است.

حالا آقای وردک در سایه‌ مبارزه با فساد حکومت، بر کرسی نرم وزارت لمیده و به این نوشته های ما می‌خندد. از آنجایی که این خیانت بیشتر نسل نو قوم عزیز پشتون را آسیب زده، نیاز است نسل نو پشتون برای دادخواهی از پول حیف شده‌ مستحق ترین قشر (آموزگاران) علیه وی و همه خاینان و مفسدان اعتراض کنند.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
فاروق وردک
نظرات بینندگان:

>>>   باید به پنجشیریها نیز سهمیه داده شود بخاطریکه تنها بسم الله خان در دو قرارداد چندین برابر پول مکاتب را به جیب خود زد. یا دارایی های مارشال بیسواد را بپرسید که از کجا شد و به کجا به مصرف میرساند؟
پشتون-وردکی

>>>   ریس جمهور غنی احمدزی بعوض صادقین خاینین را در بغل میگیردبطور مثال .
مرکزی خبرنگاری تحقیقی (پیک) که در اخبار بی بی سی پخش شده بگذارشی دست یافته که نشان میدهد در سالهای ۱۳۹۰تا ۱۳۹۳ خورشیدی ملیون ها دالر در وزارت معارف (اموزش و پرورش)افغانستان حیف ومیل شده مرکز خبرنگاری تحقیقی (پیک )ادعا میکند که به این گذارش دست یافته که نشان میدهد درین سالها لیون ها دالر خرچ و پرداخت حقوق بیش از ۴۰ هزار معلم ‍ساخت بیش از ۱۰۰۰ مکتب و اجرای حدود ۴۰۰ ساختمان غیر واقغی شده است . در رسانه های افغانستان ازین اموزگاران ومکتب ها و طرح های ساختمانی نامبرده میشود چراکه در واقع وجود خارجی ندارد باساس همین مرکز خبرنگاری تحقیقی (پیک )نوشته که در گذارش هیت دولتی که یک نسخه انرا بدست دارد 40480 معلم و 1033 مکتب که اصلا وجود ندارد و بنام ان بودجه مصرف شده است به نوشته مرکز پیک در اجرای 1400 طرح ساختمانی حدود 20 ملیون دالر اختلاس شده ودر قرار داد چاپ کتاب های درسی نیز ملیون ها دالر حیف ومیل شده است و مرکز پیک در گذارش تحقیقی خود نوشته که شماری از مقام های ارشد پیشین وزارت معارف در تبانی با مسولان محلی این وزارتدر ولایتا ها در حیف ومیل این پول هادست داشته اند سخنگوی ریس جمهور غنی انرا تایید کرده و گفته که با تحقیقات دیگر تکمیل و بزودی نشر خواهد شد فاروق وردک وزیر سابق معارف که در زمان کار ان چنین اختلاس صورت گرفته قبلا مشاور ریس جمهور غنی و فعلا وزیر پارالمانی از جانب اشرف غنی تعین ومقرر گردیده و اقای ننگ معین فاروق وردک بحیث والی فراه تعین وتوظیف گردیه و این هردو مربوط بهحزب اسلامی کلبدین خان است .

>>>   اوغان که شد این حرف ها را نمیدانند و هنوز هم زیر نام همان پشتونولی فرهنگ قبیله از این خائن ها دفاع هم میکنند.

>>>   از فساد آقای زاخیلوال هیچ چیزی ننوشتید.
گلبهار نبی خیل

>>>   مهم این است که کسی وطن دوستی نمیکند، اگرهمه وطندوست بود دیگرما مشکلی نداشتیم، مگر کسی آنهارا ازوطن دوستی منع کرده که آنها وطندوستی راحق خود میداند. مشکل اساسی همین است که آنها پاکستان وعربستان را بیشتراز کشورشان دوست دارند. بلکه تمام حرف ملت ودولت این است که بجای کشورهای بیگانه کشورخود رادوست داشته باشید. استغفرالله، چه حرفهای که درست نمیکنید؟
جوان

>>>   وردکی است، گناهش نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است