دانشگاه را بستند تا از میانمار دفاع کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۶/۶/۲۲ کد خبر: 138609 منبع: پرینت

عده ای جان برکف و فداکار، دروازه دانشگاه کابل را بسته اند تا از مردم میانمار دفاع کنند.

دوران ماستری یک دختر مسلمان از میانمار هم صنفی ما بود، وقتی از اوضاع شنیدم برایش پیام گذاشتم و ضمن اروزی سلامتی برای او خانواده و دوستانش اوضاع را پرسیدم.
خیلی خونسرد و عادی گفت: خوب هستم، همه خوب هستند. در دفتر هستم، چیز خاصی به گفتن ندارد، صفحه فیس بوکش هر روز با تصاویر زیبا از سفرها و گشت و گذارهایش اپدیت می شود.

صفحات کاربران افغانستانی پر است از تصاویر وحشتناک مجهول که منبع و صحت و سقم ان مشخص نیست.
خوش و خرم به صورت عادی زندگی اش رامی کند، اما عده ای با سواد و بینش محدود که نمی توانند از خودشان دفاع کنند سنگ دفاع از میانمار را می زنند.

اولا با این همه اتفاقات و انفجارها که در مساجد و امکان مقدس در افغانستان رخ داد، کدام کشور به خاطر ما تظاهرات کرد که امروز شما چنین می کنید؟
دوما: شما اگر قدرت دفاع دارید و از انسانیت و مسلمانیت دفاع می کنید، اول از هم وطنان خودتان دفاع کنید. انها هم انسان و مسلمان هستند.
سوما: این وطن به فکر و ابادی و سازندگی ضرورت دارد، بروید سهمی در ابادی داشته باشید.هر روز مظاهره راه چاره نیست.

کبری رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشگاه
میانمار
نظرات بینندگان:

>>>   دانشگاه کابل بسته شد!
دانشجویان ما این گونه حمایت شان را از کشور های اسلامی می نمایند.
بسیار جای تاسف است در حضور پولیس دروازه دانشگاه مرکزی که بیش از 22 دانشکده، 96 دیپارتمنت در 66 رشته تحصیلی توسط 845 تن استادان برای 22133 تن دانشجو مصروف تدریس و تحقیق می باشد دارند اینگونه بسته می شوند.

>>>   خود را فراموش کرده اند چشم بسته برای دیگران عدالت میخواهد ملت بخواب رفته یعنی اینها

>>>   سن آقا شجاع فياضي
در عجبم از این محصلین.!
در کشور خودمان وقتی طالبان دشمنان قسم خورده ی مردم مظلوم ما را هر روز از بین می برد اینها چرا چنین تظاهرات را بر گزاری نمی نمایند. آیا اینها مسلمان نیستند.؟؟
درست باید حس انسان دوستی خودرا فراموش نکرد و همرای همه همدردی کرد و صدای مظلومان را به گوش جهانیان رساند.
اما مردم بی دفاع ما باید در اولویت باشد.!
و تظاهرات را بر پا نمود و از دولت خواست که یک سیاست آشکارا در قبال آنها در پیش گرفت..!
و دیگر به آنها اجازه نباید داد آرامش مردم مارا به هم زد. ..
محصلین باید با نوشتن مقاله های علمی افکار مردم به طرف همدیگر پذیری سوق بدهد با چنین تظاهرات ها افکار های افراطی خودرا بیشتر به نمایش می گذارد..!

>>>   تو برضد بودايي ها صدا بلند ميكني اما برضد طالبان و ارگ خاموش استي

>>>   Bayatt
جان خواهر اینها همه لولایف کوچه بازاری استن اینها با این کار شان میخواهند چی را درست کند قواره و لباس پوشیدن همین شخص که لکچر می دهد به ادم باسواد می ماند نخیر مثلکه از کاری پاروکشی خود امده

>>>   اکنون در سرتاسر جهان اسلام آوای جهاد در برابر کفار بودایی شنیده می شود. دیده شود چین در برابر دامی که عمو سام بر سر راهش به سوی اقیانوس هند پهن کرده است، چه گام هایی خواهد برداشت.
اما یک چیز روشن است. مانند همیشه مردم بینوای مسلمان میانمار به عنوان گوشت دم توپ قربانی خواهند شد و دو کشور خرپول عربستان و قطر هزینه های میلیارد ی جهاد را خواهند پردخت و دو کشور پیمانکار ترکیه و پاکستان کیسه خود را پر خواهند کرد و جوانان چند کشور بی عقل (پیشاپیش همه ملک خداداد) گوشت دم توپ خواهند شد.
در این میان حلقاتی تلاش دارند، جوانان شمال افغانستان را هم به جهاد میانمار تشویق کنند تا راه پیشروی داعش و طالب در شمال صاف شود

>>>   foto van Zahir Ariaie.
در این میان حلقاتی تلاش دارند، جوانان شمال افغانستان را هم به جهاد میانمار تشویق کنند تا راه پیشروی داعش و طالب در شمال صاف شود

>>>   ملا گری هم خوب کسب است کاشکی تحصیل نمی کردم و ملا میشدم

>>>   يك واقعيت عيني
اگر ملا است ويا عامي به گونه از طالب وداعيش كه از كافر بدتر عمل ميكنند دهان به شكوه باز نمي نمايند واكنون از مسلمانان ميانمار كه انهم عليه نظام قيام مسلحانه نمودبودنذ پشتيباني ميكند

>>>   آقا شجاع فياضي
بلی.!
اینها آن روز کجا هستند که در مسجد ها داخل خود کابل مسلمانان و مردم بی دفاع و بیگناه را از بین می برند و هزاران خانواده را به عزیزان شان می نشانند و داغدار می نمایند.!
آیا اینها مسلمان نیستند؟؟
روزی که داعشیان و طالبان مردم مارا بی رحمانه از بین می برند اینها کجایند؟؟!

>>>   Khaliqi
اى جوان نارنين اين قدر كه نعره ميزنى اول از حق خود دفاع كن بعداً از مردم دنيا هر روز در وطن خود ما هموطنان ما از دست خودى مسلمان كشته ميشه چپ هستى حال ميخواهى چى كنى دوازه دانشگاه را بسته كردن فكر ميكنى كدام مشكل را حل ميسازد
گفته ميرى كه ما از حق مسلمان دفاع ميكنم ميشه بگويد جطور ؟؟

>>>   Hazara
کلی تان لوده هستید شما اگر غیرت داشتید اول وطن خودت جور میکدین ، در مدت این همه سال ها که در افغانستان جنگ است آیا از دیگر کشور های اسلامی داوطلب شده بری جهاد کدن علیه دشمنان مردم افغانستان؟ کوسش بورین کلی تان نادان هستید...

>>>   Khalilzad
ما مردم آنقدر بدبخت هستیم که تاحالا هم نمی فهمیم چیطور و از کجا حمایت کنیم.
تویی که امروز بخاطر برما تظاهرات کردی، دروازه دانشگاه را مسدود ساختی، تا حالا چیکاری مفیدی برای کشورت انجام دادی. جز بسته کردن دروازه دانشگاه و مکاتب دیگر کار هم بلد هستی؟؟؟؟

>>>   اما یک چیز روشن است. مانند همیشه مردم بینوای مسلمان میانمار به عنوان گوشت دم توپ قربانی خواهند شد و دو کشور خرپول عربستان و قطر هزینه های میلیارد ی جهاد را خواهند پردخت و دو کشور پیمانکار ترکیه و پاکستان کیسه خود را پر خواهند کرد و جوانان چند کشور بی عقل (پیشاپیش همه ملک خداداد) گوشت دم توپ خواهند شد.
در این میان حلقاتی تلاش دارند، جوانان شمال افغانستان را هم به جهاد میانمار تشویق کنند تا راه پیشروی داعش و طالب در شمال صاف شود

>>>   تحلیل کوتاه ، از آقای آریانفر پیرامون میانمار . جهاد عمو سام در برابر رهبران بودایی چین!
امریکا در دهه هشتاد سده بیستم میلادی بسیار ماهرانه و زیرکانه توانست با هزینه شیوخ عرب هیولای وهابیسم و اخوانیسم را با شعار اعلای کلمه الله و برافراشتن درفش سبز اسلام بر فراز کاخ کرملن به جان شوروی بیندازد و یک دهه آن غول عظیم را در دره های پیچ در پیچ و دور از تمدن افغانستان سرگردان سازد و از پا درآورد.
اکنون نوبت چین است که راه آن از طریق میانمار به اقیانوس هند بسته سد شود و جلو دستیابی آن به گنجینه های نفت و گاز میانمار گرفته شود. از قدیم ها گفته اند که سگ را بزن که صاحبش بترسد.عمو سام در گام نخست میانمار را هدف قرار داده است تا چین را بترساند.
در این میان روسیه و هند هم چندان بدشان نمی آید که چین در میانمار درگیر نیرد با جهادیون گردد.
اما نخستین واکنش بودایی ها در برابر ترفند جهاد بسیار خشن و سخت بود. چنین بر می آید که چین با کسی سر شوخی ندارد. مسلما چنین فیصله کرده اند که پیش از آغاز تمام عیار جهاد، بستر آن را بخشکانند. این است که مسلمانان میانمار را وادار به ترک میانمار کرده اند. اما احتمال ادامه جهاد از خاک بنگله دیش در برابر میانمار بسیار بالا است. بنگله دیش یک کشور نادار است. اما پتنسایل عظیم جهادی دارد و با سرازیر شدن سیل دالرهای باد آورده نفتی سعودی بسیار زود رام می شود. روشن است می توان بخشی از داعشیون و النصره و احرار شام را هم از سوریه به این جا آورد. از قرار معلوم هزاران جنگجوی پشتون نوار مرزی پاکستانی و افغانستانی که اکنون در سوریه می جنگند، هم بالقوه می توانند از طریق ترکیه به بنگله دیش آورده شوند.
اکنون در سرتاسر جهان اسلام آوای جهاد در برابر کفار بودایی شنیده می شود. دیده شود چین در برابر دامی که عمو سام بر سر راهش به سوی اقیانوس هند پهن کرده است، چه گام هایی خواهد برداشت.
اما یک چیز روشن است. مانند همیشه مردم بینوای مسلمان میانمار به عنوان گوشت دم توپ قربانی خواهند شد و دو کشور خرپول عربستان و قطر هزینه های میلیارد ی جهاد را خواهند پردخت و دو کشور پیمانکار ترکیه و پاکستان کیسه خود را پر خواهند کرد و جوانان چند کشور بی عقل (پیشاپیش همه ملک خداداد) گوشت دم توپ خواهند شد.
در این میان حلقاتی تلاش دارند، جوانان شمال افغانستان را هم به جهاد میانمار تشویق کنند تا راه پیشروی داعش و طالب در شمال صاف شود

>>>   نشستن در درسخانه خسته کن است ازین بهتر بهانه یافت نمیشود که بنام اسلام خودرا از شنیدن درس برهانند

>>>   آنچه قابل پرسش است :
در پرچم طالبان کلمه توحید نوشته شده است اما از نام و زیر این پرچم :
قتل عام صورت میگیرد.
تعصب و تصفیه قومی صورت میگیرد.
زن ستیزی صورت میگیرد.
مکاتب به آتش کشیده میشوند.
بیچاره ترین ها به جرم بودن در فهرست دولتی ها گردن زده میشوند.
بمب گذاری های شهری که در آن صد ها تن جان میدهند صورت میگیرد.
بیرق ملی افغانستان به آتش کشیده میشود.
میراث تاریخی و تاریخ افغانستان با باروت منفجر میشود.
با تمام نماد های مدرنیزم ستیزه میشود.
کثرت گرایی تکذیب و رد میشود.
تلاشی های ناگهانی طالبان جوانان را به جرم تعلق به یک بخش افغانستان سر می برند.
با دشمنان تاریخی افغانستان معامله علنی صورت میگیرد.
طرح ها و پروژه های عام المنفعه تخریب میشوند.
پول رسمی افغانستان یعنی افغانی ناچل اعلان شده و بجای آن کلدار چلش می یابد.
مبارزه برای تغییر موقعیت پایتخت افغانستان از کابل به جای دیگر صورت میگیرد.
قوانین ترافیک افغانستان را از دست راست به چپ تغییر میدهند.
در کشتار بزرگان اقوام و ملیت های چهار گوشه افغانستان دست دارند.
...... این فهرست دراز است. اما این شورا های جاهل و غافل چرا دست به تظاهرات نمیزنند. همان ستون پنجم که شما دنبال اش استید همین هایی اند که غیر مستقیم به نفع طالب یا تبلیغ میکنند یا تظاهرات. اگر میخواهید مملکت آسوده و صفا باشد اقلیم و محله ای خود را از وجود طالب و دیگر جراثیم پاک نگهدارید.

>>>   همان وقت است که دانشگاه به داعشگاه تبدیل می شود!

>>>   دروازه بستن درست نیست. در گذشته ها هم اعتصابات و تظاهرات بود مگر کسبی در را نمی بست و هر که میخواست
به درس میرفت. اینجا مقصر ریاست دانشگاه است

>>>   سوال این است که مردم ما چه گناهی کرده که حمایت نمیشود؟ دانشجویان وظیفه اش تحصیل است، ومناسب با پیشه شان باید اعتراض کنند. باقلم خود وبانوشتن مقالات وفعالیت درفضای مجازی اعتراض میکردند. اگر یک یتیمی درمقابل دانشگاه از داشجویان سوال کند که من چه گناهی کردم که خونخواهی وداد خواهی من را نمیکنید؟ وجدانا اگروجدان وعقل دارید چه جوابی میدهید؟ دانشجویان اعتبار وشعور وآگاهی شان را زیرسوال برده وبی اعتبارساخت. بعید میدانم که این حرت کارتمام دانشویان بوده باشد، بلکه کاراقلیتی همانند افرادی درکاروان روز 18 سنبله هست.
جوان

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک

به خاطر انفجار چهاراهی زنبق ادروازه دانشگاه تان را بسته میکردید .در حادثه زنبق هزار نفر کشته و زخمی شد .ولی در حادثه برما حدودا چهارصد نفر .
در حادثه قول اردوی مزار دروازه دانشگاه تان را بسته میکرد که چند صد سرباز و یا نگهبان این وطن به قتل رسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است