فرصت ها برای جذب پولیس زن باید فراهم شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۶/۲۲ کد خبر: 138600 منبع: پرینت

برای تکمیل شدن کادر نیروی زن پولیس امتیازات و تشویقی های خاص برای آنان در نظر گرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله امروز چهارشنبه 22 سنبله 96 در محفل افتتاحیه مجتمع همبستگی پولیس زنان گفت: در ماده 22 قانون اساسی تساوی حقوق زن و مرد واضح است و حق هر دو مساوی گفته شده است براساس این قانون زن و مرد در صفوف پولیس نیز حق و حقوق مساوی دارند.

برمک به ضرورت کشور به وجود پولیس زن اشاره کرد و بیان کرد: فرهنگ و سنت های حاکم هنوز مانع تحقق این فرصت شده است اما نیاز است که زنان و دخترانی که قصد جذب به نیروی پولیس را دارند فرصت برایشان فراهم شود و برای این امر علما، روحانیون و سیاسیون مسوولیت بزرگی دارند.

وی تصریح کرد: موجودیت 3 هزار نیروی زن برای جمعیت 30 میلیون نفری در کشور که تقریبا نیمی از آن را زنان تشکیل می دهند بسنده نیست و باید تشویقی ها و امتیازاتی خاص قایل شد تا نیروی لازم تکمیل شود؛ این یک تبعیض مثبت است که باید انجام بپذیرد.

سرپرست وزارت داخله به زنان پولیسی که توانایی ها و ظرفیت های خود را بکار بگیرند وعده داد آنان را در پست های مدیریتی و رهبری جابجا کند و نیز با هر عامل و فاعلی که باعث آزار و اذیت روانی نیروی پولیس زن شود برخورد عاجل صورت بگیرد.

این مقام ارشد وزارت داخله، بدون اشاره مستقیم به اظهار رییس جمهور درخصوص قلب فساد خواندن وزارت داخله گفت: باید برداشت هایی که از سطوح مختلف وزارت در جامعه بوجود آمده برچیده شود و این وزارت به قلب اعتماد، شفافیت و پاکی تبدیل شود. جنرالان و صاحب منسبان وزارت اگر این تعهد را داشته باشند می توان ذهنیت را درمورد وزارت داخله تغییر داد.

برمک بیان کرد: غیر از جنرال صاحبان و صاحب منسبان کسی نمی تواند این وطن را بسازد همانطور که کسی غیر از آنها نمی تواند وطن را خراب کند و اینطور نیست که کسی از بیرون تبر بدست شما بدهد تا کشورتان را خراب کنید. اگر در هر گوشه انفجار، انتحار و مصیبتی می آید همه از دست خود ما است. در این شرایط تعهد می دهم که منسوبین پولیس بعد از این از کابل تا آخرین پوسته سرحدی با قاطعیت در برابر فساد مبارزه می کند و هیچ فاسدی در کاروانی که به راه افتاده جای ندارد.

وی افزود: در بخش آوردن اصلاحات ابتدا ریاست دفتر را تغییر می دهم و از نیروی پولیس زن در دفتر وزارت استفاده می کنم. جامعه مردسالار را تغییر و برای یک جامعه با تساوی جنسیتی که در آن زن و مرد مساوی و با روحیه کار می کنند تلاش می کنم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت داخله
ویس احمد برمک
نظرات بینندگان:

>>>   پولیس مرد چه کرده است که پولیس زن تشکیل می دهید؟ در اوضاع کنونی ورود زن در سازمان پولیس جز ترویج فساد چیزی دیگری نیست. برمک جان از خانواده خود شروع کنید و از اطرافیان خود نیز جذب کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است