سه هزار جسد از زیر آوار موصل بیرون آورده شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۶/۶/۲۲ کد خبر: 138579 منبع: پرینت

یک افسر دفاع شهروندمحور (مدنی) در ولایت نینوا اعلام کرد پروسه جستجوی اجساد در زیر آوار ساختمان ها در موصل هنوز ادامه دارد و تاکنون حدود 3 هزار جسد بیرون آورده شده است.

جواد ناظم با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: پروسه آوار برداری و جستجو دستکم 5 ماه طول می کشد و براساس پیش بینی ها هنوز بالغ بر پانصد جسد زیر آوار باقی مانده است.

وی افزود: از زمانی که سمت راست موصل آزاد شده است پروسه جستجو اجساد زیر آوارها ادامه دارد و اجساد یافت شده زیر خروارها آوار باقی مانده بودند.

در خصوص مشکلات تیم های دفاع مدنی این مسوول عراق اظهار داشت: گروه های ما نیاز مبرم به تجهیزات پیشرفته دارند تا زیرزمین ها و مخفیگاه هایی که داعش ایجاد کرده و ویران شده بود مورد جستجو قرار گیرند.

جواد ناظم ‌تاکید کرد هنوز این بیم وجود دارد که داعش زیر خروارها آوار مواد منفجره کار گذاشته باشد.

وی در ادامه گفت: بدلیل کمبود امکانات جستجو، گاهی تا چندین روز سرگرم آواربرداری‌ از یک نقطه می شویم اما نهایتا چیزی دستگیرمان نمی شود.

در خصوص داعشی های باقی مانده نیز نامبرده اعلام کرد هنوز در برخی تونل ها شماری از داعشی ها باقی مانده اند و عموما هم زخمی هستند که گاهی اوقات به سوی نیروهای ما تیراندازی می کنند.

براساس آنچه مسوولین عراقی اعلام کرده اند بیش از 75 درصد شهر موصل در سایه حاکمیت داعش ویران شد و هزاران تن زیر آوار جان داده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جسد
موصل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است