طرح جدید قانون امور ذاتی افسران به مجلس می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۶/۶/۲۱ کد خبر: 138556 منبع: پرینت

طرح جدید قانون امور ذاتی افسران که در سال 88 توشیح شد پس از نهایی شدن به مجلس ارایه می شود.

دولت وزیری، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که درحال حاضر کمیسیونی روی طرح جدید امور ذاتی افسران کار می کنند و این طرح پس از نهایی شدن به شورای ملی برای تصویب ارایه خواهد شد.

وزیری درخصوص اینکه کدام ماده های قانون ذاتی افسران تعدیل می شود، جزییاتی نمی دهد اما مطابق گزارش های رسانه ها افسران بالای 55 سال بازنشسته خواهند شد، این درحالی است که در قانون ذاتی افسران سن تقاعد 65 سال درنظر گرفته شده است.

بسیاری از آگاهان نظامی و اعضای مجلس نمایندگان بازنشستگی افسران با تجربه را در شرایط کنونی کشور مشکل ساز می دانند و معتقدند ورود افسران جدید و کم تجربه در ارتش سبب افزایش ناامنی ها و تلفات نیروهای امنیتی می شود.

گفته می شود براساس طرح جدید 50 درصد کادرهای نظامی به تقاعد سوق داده می شوند و ارتش کشور 11 درصد جوان خواهد شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امورذاتی افسران
طرح جدید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار کار خوب است زیرا چنین کار باعث کاهش فساد میشود افسران جوان بسیار به ندرت دست به فساد میزنند بخاطریکه آنان بلدیت (جمع وتقسیم ) را ندارند ...

>>>   محمد اسلم سلیم

مکث کوتاهی درمورد به بازنشسته نمودن ( 65000)تن
افسران نظامی از نهاد های امنیتی کشور!
بدون شک نهاد های امنیتی کشور به بازسازی ونوسازی هم از نظر کادری وهم از نظر تکنالوژی نظامی و کادرمتخصص و جوان گرایی نیاز مبرم دارد.
اما!
این برنامه چگونه وتوسط کی ها تحقق می یابد سوال برانگیز است !
اگر این برنامه در راستای تقویت نهاد های امنیتی در مبارزه علیه تروریزم ودهشت افگنی و بخصوص علیه طالبان وداعش صورت بگیرد که مشکلی نیست .

ولی !
اگر پیوسته به گذشته بر اساس تیوری توطئه کانون توطئه ارگ و بخصوص غنی واتمر واستانکزی و بهرام شاه باشد در آن صورت از تحقق یک توطئه دیگر علیه نیروهای ضد تروریزم در داخل نهاد امنیتی باید سخن گفت.
نشود آن افرادیکه درپاکستان از طریق شمشتو "گلبدین" درنظام پاکستان وپاکستانی تربیت شده اند جایگزین نیروهای وفادار به کشور و مبارزه بر ضد تروریزم شوند!
ایا کادر های جدید با کدام معیار ها در نهاد های امنیتی جابجا می شود؟
اگر معیار همان معیار های که توسط کانون توطئه تنظیم شده است ،این برنامه پیوسته به گذشته یک تصفیه دیگر قومی از نظر کادر ی در نهاد های امنیتی کشور خواهد بود.
درین صورت باید در برابر این توطئه ایستاد و یا اینکه این برنامه به صورت شفاف با تشکیل یک کمیسیون مشترک متخصص از نظامیان که شامل همه مردم واقوام کشور باشند و مطابق معیار های که از جانب همین کمیسیون مطرح می شود تطبیق شود.

>>>   اگر رویتا جوان و ذهننا مرده باشد به چنین شخصی جوان گفته نمیتوانیم هستند اشخاصیکهرویتاپیر و سننا پیشرفته اما عقلا وعلما و ذهننا جوان و مزید بران از تجارب خوب و کافی در وطیفه اش برخوردار است تعویض چنین اشخاص بنظر من کار درست نیست خصوصا در چنین شرایطی که ترورست داخلی وخارجی عضو گروه طالبان و شبکه حقانی و طالبان داعش نما نوکران ای اس ای پاکستان در صدد ضرر رسانی و بر اندازی حکومت و دولت هستند و بجای ان امارت خود ساخته پاکستان را جاگزین این حکومت کنند فکر میشود که پلان طرح قانون جدید افسران توسط جاسوسان پاکستان طرفداران طالبان که بعضی ها انها را ستون پینجم یاد میکنند بخاطر ضعیف ساختن اردوی ملی اماده کرده باشد چون ترورستان طالبان ضربات محکمی را توسط همین افسران با تجربه متحمل میگردند و نابود میشوند و پلان پاکستان عملی شده نمیتواند دادن رتبه دگر جنرالی به سرپرست وزارت دفاع از جانب ریس جمهور طور فوق العاده بخاطر همین کار بوده که برایش داده شده بود .

>>>   این بک برنامه است که محوریت قرارگاهی را اضملا ل نمود نیروهای امنیتی دفاعی مخواهند عمدوقصدی ضعیف گردد مانند پروسه دی دی ار نسل جوان نظامی درقدمهای تکتیک مصروف نبرد بود ولی مدبرت ورهبری جنگ را همین افسران که سالیان متمادی از تجربه جنگ را آموخته اند پیش میبرد روند تغلیمی برای تربیه نسل حوان کاستی ها جدی همراه با نواقص تحقق یافته رپروسه تحصیل مستحل نظامی بی پیشینه بود مثلا بعد ازمدت ششما ه دورآموزش افسری کورسها مستعجل افسران به رتبه دوهم بریدمن نشت گردیده ویا اکثرا کسانیکه کورسها(18 ماهه ویکساله را در خارج بنام ارکانحرب خواندانده آنها ا دوره تحصیل شان صرف فراگیری لسان خارجی بود ومدت کوتاه به فراگیری امورات نظامی براشان زمان قید شده بود دراصول طوری است که بعد ازداشتن مدرک درجه تحصیلی لیسانس باید تحصیل ماستری را تکمیل گردد وبعدا به تحصیلات ارکانحرب ادمه داده هشود وفغلا تعداد با سپری کردن یکسال فراگرفتن لسان خارجی و 6 ما اموزش نظامی ارکانحرب مغرف یشده جنین پروسه مستجل وناقص بود
برنامه تقاعد اجباری و سپردن رهبری نیروهای امنیتی بااین اشخاص که بعضا دراملا وانشا زبان مادر ی خودنیز مشکل داشته خود پروگرام تضیف نیروهای امنیتی بوده که نقش استخبارت منطقه حتما دراین روند دخیل است مانند گذشته میخواهد که اردومستجل ووفاقد مدیریت رهبردی جانبشن نیروی امنیتی ودفاعی فعلی که گردد
نجرابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است