فیرهای هواداران مسعود نظم پایتخت را برهم زد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۶/۶/۱۹ کد خبر: 138434 منبع: پرینت

هوادارن احمد شاه مسعود در سالروز ترور وی در برخی از جاده ها دست به شلیک زدند و نظم بخش هایی از پایتخت را برهم زدند.

به نقل از طلوع، شماری از هواداران قهرمان ملی مسلحانه در پایتخت گشت زنی کرده اند و با تغییر رنگ موترهایشان چهره شهر را عوض کرده و به تیراندازی پرداختند.

باشندگان پایتخت در خصوص گشت زنی ها و شلیک های هوادارن قهرمان ملی می گویند که امنیت کشور خوب نیست و مردم با دیدن فیر ها و موترهای رنجر می ترسند و حکومت یا ضعیف است که نمی تواند جلوی این حرکات را بگیرد یا خودش در این امور دست دارد.

فرمانده گارنیزیون کابل از شناسایی شماری از این افراد خبر می‎دهد و تاکید می‎کند که در روزهای آینده آنان بازداشت خواهند شد.

این تحرکات درحالی صورت گرفته است که در سوی دیگر پایتخت شماری با پختن غذا و ختم قرآن از این روز یادبود کردند و تصویر احمدشاه مسعود را روی یکی از دیوارهای شهر نقاشی کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هواداران مسعود
تیراندازی
هفته شهید
نظرات بینندگان:

>>>   تاکه سلاح دردست است این جنایت ادامه دارد

>>>   هرچند حرکت هواداران به اصطلاح قهرمان ملی کشور خیلی خسته کن و دلگیر بود اما با اینکه از منزلم هیچ بیرون نشدم تعجب هم نکردم! از منزلم برای این بیرون نشدم که قلدری و رذالت این اوباشان را از قبل میدانستم، میدانستم که از دست این قلدران همه چیز ساخته است است بناءٌ از آنان باید دور نشست!
تعجب برای این نکردم که همین بود و همین است تربیت مکتب فکری مسعود! او در زمانش قلدرانی را در اطراف و اکنافش داشت که اینک این قلداران به میراث از وی بجا مانده اند، راستی خرسنم که طرفداران مسعود چنین حرکت را انجام میدهند زیار چهره اصلی این قهرمان خود ساخته را تنها همین ها میتوانند به ملت افغانستان و جهانیان معرفی نمایند! بلی مسعود کسی بود که با قلدری به مقام قهرمانی رسید و اینک اوباشانش میخواهند مقامش در قلدری و رذالت را حفظ نمایند.
میهن زرغون

>>>   بی پرده بگویم که برادران تاجیک کارهای میکنند وآنرا به حساب تمام مردم وکشور میگذارند، درحالیکه واضح است این برنامه یک مانورسیاسی است، مردم افغانستان تافته جدابافته ازسایر مردم جهان نیست، باید ببینند ویادیده باشند که هیج جای دنیا اینگونه ازشهید ومفاخرملی شان تجلیل نکرده ونمیکنند، تجلیلی که این برادران ازشهدا وقهرمان ملی کردند، نه تنها تجلیل نبود بلکه اهانت وتنزل مقام قهرمان ملی وسایرشهدا نیزبود. تجلیل ازمقام شهید وقهرمان ملی یک مسٲله فرهنگی است وباید باکارها وفعالیت های فرهنگی متناسب باآن تجلیل کرد، نه کاروان وفیرهای هوایی که ضد فرهنگ است.باید کمی فکرکنند که این رفتارها مانند راه اندازی کاروان وفیرهای هوایی وایجاد وحشت درمیان مردم پایتخت تجلیل ازشهید است یا ارتکاب جرم؟ این برادران بصورت واضح ضعف فرهنگی خودشان را نشان دادند، پس لطفا اگربه قهرمان ملی ارادت دارید، بارفتارهای تحریک آمیز وخشونت وقانون شکنی تان قهرمان ملی را ازچشم مردم نیندازید. بلکه بارفتارها وکردارهای نیک ومثبت تان قهرمان ملی را دردلهای مردم جای دهید.
جویا

>>>   نوشته ی این سایت هم همانند نوشته ای که در سایت بی بی سی فارسی منتشر شده برای سرکوب و سیاه نمایی از طرفداران روان شاد احمد شاه مسعود است.
همانطور که بزرگ استعمارگر جهان انگلیس خبیث از یادآوری احمدشاه مسعود در عذاب است گروهی نیز همینجا از یادآوری شخصیت احمد شاه مسعود و اعلام حضور هواداران او در عذاب اند.
مگر کابل چه امنیتی دارد که ادعا میکنید هواداران مرحوم احمد شاه مسعود امنیت کابل را بر هم زده اند؟
امنیت مربوط به زمانی بود که ارتش سرخ شوروی خارج شده بود طالبان سرکوب شده بود و هیچ سرباز خارجی وجود نداشت.
به کار بردن امنیت برای کابل که داعش و طالب و امریکایی در ان حضور دارند خنده آور است.

>>>   این افراد شرور ربطی به تجلیل شهداندارند، زیرا قبلا ازسوی مسولین کشور بارها تذکر داده اند که نظم ونزاکت رعایت شود، باتوجه به این گوشزدها وابلاغیه ها ، این افراد اقدام به فیر اسلحه وگرفتن کاردها وخنجر در خیابانهای پایتخت کرده اند، بدون تردید اینها قانون شکن ومجرم هستند وباید قانون بالای آنها تطبیق شود تاکشور دوباره شاهد اینگونه اعمال سرخودانه ازسوی افراد شرور وسرخود نباشد.
زلمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است