قیمت تیل به 55 دالر نزدیک شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۶/۶/۱۹ کد خبر: 138422 منبع: پرینت

قیمت تیل با توجه به کاهش تولید تیل آمریکا بر اثر خسارات تندباد هاروی افزایش یافت و هر بشکه تیل 54.70 دالر فروخته شد.

به گزارش رویترز، قیمت تیل با کاهش تولید تیل آمریکا که از تندباد هاروی بسیار خسارت دید، افزایش یافت.

هر بشکه تیل خام آمریکا 49.05 دالر و هر بشکه تیل برنت دریای شمال با 21 سنت افزایش 54.70 دالر معامله شد. تیل تا 54.79 دالر نیز بالا رفته که بالاترین رقم از ماه آوریل به شمار می‌رود.

به گفته «فوآد رزاق زاده» تحلیلگر بازار، «احتمالا قیمت تیل خام آمریکا با محدود شدن فرآیند پالایش تیل خام در اثر طوفان بالاتر رود. تاسیسات تولید تیل آمریکا هنوز به طور کامل از خسارات تندباد هاروی رها نشده‌اند.

تندباد هاروی 2 هفته گذشته سواحل خلیج مکزیک را در آمریکا درنوردید و قیمت تیل در ابتدا به علت از کار افتادن تقریبا یک چهارم صنعت پالایش آمریکا و به تبع آن کاهش تقاضا برای تیل خام، کاهش یافت، اما با بازگشت تدریجی بخش پالایش به فعالیت، اکنون تیل خام در حال پالایش است.

بانک سرمایه‌گذاری جفری اعلام کرد: «بیشتر پالایشگاه ها فعالیت خود را ازسرگرفته اند و ما انتظار داریم همه تا پایان ماه کار خود را شروع کنند.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، دیگر اثر هاروی این بود که تولید تیل آمریکا تقریبا 8 درصد کاهش یافت و از 9.5 میلیون بشکه در روز به 8.8 میلیون بشکه در روز رسید.

بانک ای ان زد (ENZ) نیز اعلام کرد: «واردات تیل به سواحل خلیج آمریکا به سطحی رسیده که از دهه 1990 تاکنون سابقه نداشته است.»

تاجران معتقدند که هفته‌ها طول می کشد تا صنعت تیل آمریکا به طور کامل به ظرفیت خود بازگردد و در چنین شرایطی تشخیص عوامل موثر بر روند بازار دشوار است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیل
دالر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است