عبدالله: بیش از گذشته به قهرمانان ملی ضرورت داریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۹    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138415 منبع: پرینت

مراسم شانزدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود با حضور داکتر عبدالله، حامد کرزی، یونس قانونی، محمد کریم خلیلی، سیاف، صلاح الدین ربانی، محمد محقق، اعضای کابینه و شورای ملی و شخصیت ها و فرماندهان دوران جهاد و مقاومت در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسم سالروز ترور احمدشاه مسعود امروز شنبه 18 سنبله 96 در خیمه لوی جرگه گفت: سال های از زمان ترور قهرمان ملی گذشته است اما هنوز هم روزهای سختی بر مردم این سرزمین می گذرد و کودکان در سوگ پدر و مادر و مادران در سوگ فرزندان می سوزند.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بیان کرد: جای قهرمان ملی نه تنها میان دوستان و همسنگران که میان ملک و کشور خالی است و امروز بیش از پیش به اینطور قهرمانان درکشور ضرورت داریم که در راه تحقق هدف عمر خود را وقف کنند و برای آزادی این ملک بکوشند. نتیجه این وقف یک زندگی با عزت با هم و با دیگران است.

وی، با اشاره به اینکه در گذشته در عرض نصف روز ولایت های کاپیسا، پروان و شمال کابل آزاد می شد اما امروز مناطق بدست دشمن باقی می ماند اظهار کرد: این سوال همیشه مطرح است باید سیاستمدار، عالم، نظامی، فرمانده و رهبر آن را در نظر داشته باشند. یک جواب مختصر این است که از نیروی عظیم مردمی که در جمع مجاهدین تمثیل می شود آنطور که باید استفاده خوب صورت نمی گیرد و این یک واقعیت است.

داکتر عبدالله افزود: این امر به معنای کرسی و مقام نیست بلکه بکار بردن یک نیرویی که هم انگیزه، تجربه و توانایی دارد اما از آن خوب استفاده نمی شود است.

این مقام کشور، درخصوص پروسه صلح و دعوت مخالفین به صلح عزتمندانه اظهار کرد: همواره مخالفین از سوی بزرگان صلح به صلح دعوت می شوند. آنها بیگانه نیستند وقتیکه در خدمت بیگانه نباشند و می توانند در کنار این مردم در صلح و ساختن کشور سهم بگیرند و نه در تخریب آن.

رییس اجرایی حکومت، بدون اشاره به فرد یا گروهی خاصی افزود: امروز در شرایط متفاوتی بسر می بریم، امیدواری است که به هر نتیجه، جمع بندی و تصمیمی که می رسیم مصالح و منافع کشور در آن باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سالگرد مسعود
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:

>>>   برای این ضرورت داریم تا از نام شان بتوانیم خوب سو استفاده کنیم صاحب چوکی شویم امتیاز بگیریم غصب کنیم ،
به نظر ع مصطفی مستور هم از جمله قرمانان است چون هر گاه چوکی خالی یافت شد کاندید ع تنها مستور است

>>>   بله جناب داکتر صاحب واقعا به قهرمان ملی بیشتری نیاز داریم اما لطف نموده اول این فرعون های اطراف تان از خود دور کنید کسانیکه خودرا فروعون و قارون ساخته اند و خود صاحب اختیار ولایتی میدانند و میگیند که هیچ کس نمیتواند من را از سمتم برکنار کنار کند. و خود را فروعون ساخته اند . جناب داکتر صاحب نزد مردم تا اندازه ئی محبوبیت دارید ان شاءالله که محبوبیت بیشتر خواهد شد در صورتیکه شما از حمایت های تان در قابل انسان های فرعون صفت تجدید نظر کنید.
شاه حسین عرفان

>>>   Raheel

اگر ما آرمان مسعود را باز می شناختیم و بر اهداف آن پافشاری می کردیم، امروز بازاری برای شیادان نمی ماند. شیادان معامله گر و مفتخوار که سنگر مسعود را فروختند، تنهادر غبار همین ابهام استت که توان فریب دادن مردم را دارند.

مسعود همیشه مرکز اقتدار بود. هرجا او می بود، دیگران به دربارش می رفتند. از روم و از لندن و از واشنگتن یا به پنجشیر سر می کشیدند یا به خواجه بهاءالدین. اما بادرد و دریغ امروز آنهایی که خود را میراثخوار مسعود ساخته اند، همه گدایان بیعزتی اند که گاه به دروازۀ یک دلال قدرت ایستاده اند و گاه به دروازۀ دیگری.

بلی، "هندوکش" اقتدارش را باخته است. اقتدار هندوکش را حذف کردند و ابهت آن اقتدار را در تجلیل های سالانۀ تجارتی خلاصه کرده اند. در راههایی که مسعود رفته بود، سبزه دمیده است. دیگر آن راهها راهرو ندارد. راه مسعود در شعارهایی که در تالار روی جرگه سردادد می شود، محدود مانده است. آغاز و انجام سیاست برای آنهایی که از مسعود مانده اند هژدهم سنبله است. باقی همه سال در ذلت و خواری و حقارت به دروازۀ بیگانگان سرگردان اند. گرد چرکین حقارت یک ساله را به جمع شدن در هژدهم سنبله و در شکوه نام شهدا می خواهند از خود بشویند. اما دیگر گندگی اینها به حدیست که حتی قدسیت و شکوه یاد شهدا را مکدر ساخته اند.

یاد شهدا و قهرمانان زیر سایۀ مشتی مزدور و حقیر و خودفروخته هرگز مباد!
به امید روزی که سالگرد شهیدان را وارثین با افتخار و باعزتی برگزار کنند که اقتدار سیاسی ارمان شهدا را به دست آورده باشند!

>>>   انگليس‌ها بي بي سي دارند، هسپانيايي‌ها فوتبال، هندي‌ها گاندي، مردم افریقای جنوبي نلسون مانديلا، كساني چگوارا، هركشوري شخصيتي/چيزي.
ما مسعود داريم، مسعود بِرَندِ كشور ماست. مسعود هم‌قطار بزرگ‌ترين مبارزان جهان است. مسعود را در هركجاي جهان مي‌شناسند، مسعود در همه‌جا محبوب است .
حتا آنهايي‌كه به دلايل سياسي، در ظاهر خود را مخالف قهرمان ملي افغانستان جلوه مي‌دهند، به خلوت كه مي‌روند به بزرگي او اعتراف مي‌كنند، در دل او را دوست دارند.
مسعود متعلق به همه مردم افغانستان است.
مسعود به هركجاي جهان كه تعلق مي‌داشت دوستش مي‌داشتيم. مسعود متعلق به بشريت است زيرا در برابر تروريزم بين المللي كه خطري عالم‌گير بود و است سخت رزميد و بسيار قرباني داد.
شفيق شرق

>>>   ای وطنفروشان باز توسط قهرمان مولی وطن را خراب میکنید!!!!!!

>>>   ع وغ از این به بعد سا عت تا ن تیر است زیرا دیگر نه انتحار و نه انفجار در کابل صورت می گرد زیرا همه انها توسط امرکیا صورت می گرفت و حا ل دیگر قطع شد

>>>   وتیکه ریس اجرایه می گو ید که من بادی گارد مسعود بو دم پس حا لا جو انان باید دیگر درس نخو اند زیرا وتیکه درس بخو اند و اینده شا ن یک با دی گارد ریس شو د پس به درس خو اندن ضرورت نیست

>>>   عبدالله جان تا زمانيكه دوباره تجديد إيمان نكنيم حالت ما بدتر از اين خواهد شد، چون فعلاً خود را بازي داده و همكار شيطان شده ايم، ولي بازهم داد از اسلام ميزنيم، و از همين خاطر با سپري شدن زمان زليل تر شديم، ترس از روز قيامت درك ندارد، كفار را به باداري قبول نموديم، حرام را حلال و حلال را حرام شمرديم، حق مظلوم را به ظالم داديم، با دزد شريك شديم، ديانت أصلاً در ما ديده نميشود، و هنوذ هم خداوند مهربان به ما وقت و فرصت ميدهد تا توبه نمائيم، و دوباره به راه اسلام واقعي برگرديم، ولي متأسفانه كور، كَر و گنگ شده ايم. راه نجات همانا توبه كردن و باز گشت و تسليم شدن به أوامر خداوند است.

>>>   آقاى عبداله تو برايش ضرورت دارى ملت افغانستان به دزد ها ووطن فروشان كه كابل را رها و به تخار فرار كرده بودند ودروازه حكومت را سر شانه كرده از دست طالبان فرار كرد ه. هيچ ضرورت نيست و در روز حسابدهى بدانيد كه حتما از تك تك شما حساب گرفته خواهد شد. نميدانم كه به كدام روى شما شهيد ميگويد كابلي ها را شهيد بگويد كه از دست همين شما ها بى عفعت وكشته شده اند كپ ها زياد است

>>>   Abdul Hai Khurasani
زنده باد؛ جوانان غيور، متهور و سربداران كابل!
هرچند شايد منظم نبود، فير هاى نموده اند كه طبعيت جوانى است و اقتضاى زمان ، اما نماد اقتداراست و شكوه آزادى!
قدرت سياسى ما در نيروى جوان ما متبلور است نه در سخنرانى هاى بى رو و رمق و تكرارى و خسته كننده!
ايكاش بنياد بصورت رسمى و منظم به اين رژه مقاومت سر و سامان مى داد و اميدوارم در سال آينده به اين امر مهم بپردازند.
در ميان اين همه بى نظمى ها و فروپاشيدگى هاى سياسى از اين كاروان بوى عشق و طنين شهامت مى آيد و اين خود نظم قدرت است.
شنيدم جاده دارالامان را بسته اند تا جوانان ما خواب از چشم قصاب كابل نبرند!
زنده و پاينده باد جوانان سر بكف ما !

>>>   ګلمرجان هر کدو و کریله قهرمان شده نمیتواند در غار مانند موش پنهان شدن راه قهرمانی نیست

>>>   چه شد گل مرجان ، به این ترفند ها دیگر نمیتوانی خودرا در جان مردم بزنی و از نام قهرمان ملی سو استفاده کنی ، اگر این مردم و ملت بی حیا نباشند به تو و امثالت فریب نمی خورند ،،،،،،
رها

>>>   اصلا طا لع خوب است شما فکر کنید عبدالله یک بادی گارد بو د و حا لا ریس اجرایه یک کشور است مردم ما چقدر تحصل کرده اند مگر انها را کس در یک بست مدیرت هم نمی گرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است