افغانستان را میدان رقابت نکنید
ملت افغانستان با همدیگر متفق هستند، نخبه هایش باید متفق شوند چراکه ملت مطلقا با هم و پشت هم هستند. نگذارید خارجی ها تفرقه بیاندازند چرا که برنامه آنها تفرقه اندازی است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138407 منبع: پرینت

مراسم شانزدهمین سالروز ترور احمد شاه مسعود با حضور داکتر عبدالله، حامد کرزی، یونس قانونی، محمد کریم خلیلی، سیاف، صلاح الدین ربانی، محمد محقق، اعضای کابینه و شورای ملی و شخصیت ها و فرماندهان دوران جهاد و مقاومت امروز شنبه 18 سنبله 96 در خیمه لوی جرگه در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در مراسم تجلیل از سالروز ترور احمدشاه مسعود در لوی جرگه گفت: وجه مشترک میان من و احمدشاه مسعود وطن دوستی و احساس مشترکی بود که برای نگهبانی از این خاک داشتیم.

کرزی بیان کرد: کشورهایی که مثل ما غریب و بیچاره هستند بدلیل ضعف ها، موقعیت و دلایل دیگر هدف کشورهای خارجی قرار می گیرند؛ بجایی می رسیم که وطن دوستی جرم می شود و قیمت از ما می گیرد.

رییس جمهور پیشین، با اشاره به اهمیت تفاهم بین الافغانی اظهار کرد: در زمان طالبان با صاحب قانونی و داکتر عبدالله بخاطر این پروسه به سراسر جهان سفر می کردیم و بالاخره این پروسه در همان جایی که کنفرانس بن درست شد به انجام رسید و دوره نوین افغانستان آغاز شد.

این مقام کشور، درخصوص اهمیت اتحاد و اتفاق بزرگان کشور بیان کرد: ملت افغانستان متفق است، نخبه هایش متفق شوند چراکه ملت مطلقا با هم هستند و نگذاریم خارجی ها هر کسی که هستند میان ما تفرقه بیاندازند چرا که آنها تفرقه انداز هستند و ما مردم دلپاکی هستیم که آسان فریب می خوریم و دراین شرایط باید هشیار بود.

وی، در اخیر صحبت هایش به استراتژی جدید آمریکا اشاره کرد و آن را یک مساله بسیار بزرگ برای کشور خواند که پیامدهای بزرگی را نیز بدنبال خواهد آورد.

کرزی بیان کرد: استراتژی ترامپ برای افغانستان پیامدهایی دارد چرا که مملکت های بزرگ همسایه با آن مخالفت کردها ند و باید کوشش کنیم تا کشورمان جای رقابت های بیرونی نشود و از اینرو از تمام کشورهای بزرگ مخصوصا آمریکا و نیز کشورهای همسایه می خواهیم که افغانستان را میدان رقابت های خود نسازند.

پاکستان کشوری است که همواره انگشت ناامنی های کشور بسمت آن دراز است؛ چنانچه در استراتژی جدید آمریکا نیز آمده که این کشور برای رشد هراس افکنی در منطقه و جهان تلاش کرده و به پناهگاه امن برای تروریستان مبدل شده است و از سویی هم کمک هایی که برای نابودی هراس افکنی خرج این کشور شده به هدر رفته است.

کرزی در این خصوص به پاکستان می گوید: ما هرگز مخالف پاکستان نیستیم و دوستی با آن کشور را می خواهیم و از اسلام آباد هم می خواهیم با ما دوستی بکند تا در این معامله خراب نشود چراکه اگر صحبت های ترامپ را شنیده باشد نوبت آن کشور هم می شود!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سالگرد مسعود
حامد کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel

اگر ما آرمان مسعود را باز می شناختیم و بر اهداف آن پافشاری می کردیم، امروز بازاری برای شیادان نمی ماند. شیادان معامله گر و مفتخوار که سنگر مسعود را فروختند، تنهادر غبار همین ابهام استت که توان فریب دادن مردم را دارند.

مسعود همیشه مرکز اقتدار بود. هرجا او می بود، دیگران به دربارش می رفتند. از روم و از لندن و از واشنگتن یا به پنجشیر سر می کشیدند یا به خواجه بهاءالدین. اما بادرد و دریغ امروز آنهایی که خود را میراثخوار مسعود ساخته اند، همه گدایان بیعزتی اند که گاه به دروازۀ یک دلال قدرت ایستاده اند و گاه به دروازۀ دیگری.

بلی، "هندوکش" اقتدارش را باخته است. اقتدار هندوکش را حذف کردند و ابهت آن اقتدار را در تجلیل های سالانۀ تجارتی خلاصه کرده اند. در راههایی که مسعود رفته بود، سبزه دمیده است. دیگر آن راهها راهرو ندارد. راه مسعود در شعارهایی که در تالار روی جرگه سردادد می شود، محدود مانده است. آغاز و انجام سیاست برای آنهایی که از مسعود مانده اند هژدهم سنبله است. باقی همه سال در ذلت و خواری و حقارت به دروازۀ بیگانگان سرگردان اند. گرد چرکین حقارت یک ساله را به جمع شدن در هژدهم سنبله و در شکوه نام شهدا می خواهند از خود بشویند. اما دیگر گندگی اینها به حدیست که حتی قدسیت و شکوه یاد شهدا را مکدر ساخته اند.

یاد شهدا و قهرمانان زیر سایۀ مشتی مزدور و حقیر و خودفروخته هرگز مباد!
به امید روزی که سالگرد شهیدان را وارثین با افتخار و باعزتی برگزار کنند که اقتدار سیاسی ارمان شهدا را به دست آورده باشند!

>>>   Mutaref

حامد كرزي با قصه هاي بي ربط و بي مزه اش يك بار ديگر نشان داد كه چقدر از جايگاه رهبري و علميت دور است. تحميل كردنِ او در ١٤ سال گذشته به عنوان فرد اول مملكت، حقا كه بزرگترين خطاي تاريخي بود. كرزي كه بزرگترين آرزويش، رسيدن به ولايت قندهار بود، نشاندنِ او بر كرسي رياست جمهوري خيانت بزرگ بود. او آدم نا شايست و يك فيگور تصادفي در معادلات سياسي افغانستان است. جلو او اگر حالا هم گرفته شود، به سود كشور است.

>>>   کرزی عامل اصلی عقب ماندگی و تحمیل اشرف غنی بالای مردم افغانستان است

>>>   Mutaref
يك كاربر فيسبوك نوشته بود كه انتحاري ها و گارنيزيون هردو امروز آنتن نمي داد

>>>   اگر کسی به جرم خیانت ملی محاکمه شود آن شخص باید آقای کرزی باشد چون تروریست ها وخائنین وطتن فروشهارا دوباره قدرت داد وانهارا مطره ساخت به طور مثال هزاران تروریست وقاطلین ملت افغانستان را به سال های اخیر قدرتش از زندانها رها کرد تا افغانستان دوباره به جنگ بدبختی کشانده شود این کار آقای کرزی را هیچ کس فراموش نخواهد کرد.

>>>   بازی کرزی را نخوریدبس است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است