پاسخ‌ غیرسایبری آمریکا به حمله های سایبری
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۵    ۱۳۹۶/۶/۱۸ کد خبر: 138375 منبع: پرینت

دولت آمریکا در حال تدوین یک دکترین جدید سایبری است که در آن حمله های سایبری، با اقداماتی فراتر از حمله های تلافی‌جویانه صرف پاسخ داده خواهند شد.

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده‌اند حملات سایبری به این کشور با اقداماتی فراتر از حمله های تلافی‌جویانه در زمینه سایبری پاسخ داده خواهد شد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند در دکترین سایبری جدیدی که دولت ترامپ در حال تدوین آن است کشورها یا گروه‌هایی که با هر انگیزه‌ای اعم از مداخله در انتخابات یا دسترسی به اطلاعات کارمندان فدرال، رایانه‌های آمریکا را هدف حمله های سایبری قرار دهند، با تبعات «واقعی و این‌جهانی» روبرو خواهند شد.

وبگاه صدای آمریکا به نقل از «تام باسرت»، مشاور امنیت داخلی رییس‌جمهور آمریکا نوشته است: «فکر می‌کنم کاری که ما از حیث بازداری انجام خواهیم داد، در نهایت رسیدن به نقطه‌ای است که در آن از عناصر قدرت ملی‌مان در خارج از عرصه سایبری برای تنبیه رفتارهای بد استفاده شود.»

وی اضافه کرد: «شواهد اندکی در تایید این وجود دارند که تهاحم سایبری بتواند اثری بازدارنده روی یک دشمن سایبری اعمال کند. در واقع، چنین اقدامی آنها را ترغیب خواهد کرد که زودتر بجنبند و به هکرهای بهتری تبدیل شده و دفاع‌های بهتری تدارک ببینند.»

وبگاه صدای آمریکا نوشته به همین دلیل است که دولت آمریکا اعتقادی به اینکه پاسخ‌های سایبری بتواند تاثیر چندانی برای تغییر رفتار مهاجمان سایبری بگذارد، ندارد.

«جاشوا ساکول»، از مقام‌های اف‌بی‌آی روسیه و چین به عنوان کنشگران سطح دولتی که تهدید سایبری علیه آمریکا به شمار می‌روند نام برده است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر هشدار داده‌اند که شبکه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی در برابر حمله های سایبری آسیب‌پذیر هستند و انتظار می‌رود این روال تا سال‌ها ادامه داشته باشد.

«دیوید گلاو»، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا در امور اطلاعاتی می‌گوید: «تهدیدهای سایبری علیه کشور افزایش محسوسی داشته‌اند.»

دولت ترامپ مدعی شده در حال انجام اقداماتی برای رفع این آسیب‌پذیری است.

ترامپ ماه گذشته مجوز تشکیل یک واحد فرماندهی مستقل سایبری با هدف ارتقاء عملیات سایبری آمریکا علیه طیف گسترده‌ای از گروه‌های اصطلاحا متخاصم را صادر کرد.

واحد فرماندهی سایبری آمریکا تا کنون بخشی از آژانس امنیت ملی این کشور بوده؛ ماموریت اصلی آژانس امنیت ملی آمریکا گردآوری داده‌های تلفنی، اینترنتی و سایر انواع اطلاعات از سراسر جهان است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
سایبری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است