به بهانه هفته شهید شرارت نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۴    ۱۳۹۶/۶/۱۶ کد خبر: 138366 منبع: پرینت

چرا نامگذاری یک هفته بنام هفته شهید؟
چرا تجلیل از سالگرد شهادت احمدشاه مسعود؟
چرا تعطیلی؟
چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ ...
احمد ولی مسعود رییس بنیاد احمد شاه مسعود در نشست خبری در رابطه با هفته شهید گفت: برنامه ما مشخص است و اگر کسی بخواهد جایی را تخریب کند و یا تشویش ایجاد کند مسوولیت اش با حکومت است که نظم را حاکم کند.
در همین حال وزارت کار و امور اجتماعی روز شنبه 18 سنبله 96 که مصادف است با سالروز شهادت قهرمان ملی را رخصتی عمومی اعلام کرد.

بگذریم که در سال های گذشته چه اتفاقات گوار و ناگواری در این هفته بانام شهید خیلی ها را خوشحال کرد و بسیاری را بر سر گلیم عزا و غصه نشاند، امسال مجری اصلی برگزاری هفته شهید که بنیاد احمدشاه مسعود و مسوول آن احمد ولی مسعود است، چه برنامه هایی برای تجلیل از مقام شامخ شهدا درنظر گرفته اند؟

بازهم مانند سال های گذشته محفل بزرگ و سخنرانی های متعدد سران جهادی و حکومتی بدون هیچ ابتکار و پیشرفتی و متعاقبا مزاحمت های خیابانی و فیرهای هوایی و نمایش هایی با آزار و اذیت مردم ...؟

بگذریم !
ما دیگر حرفی نمی زنیم و منتظر حرف های ناگفته شما خوانندگان این سایت هستیم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفته شهید
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   برای تجلیل از روز شهید امسال چند بی گناه را می کشند؟؟

>>>   احمدشاه مسعود مردبزرگواری بود بخاطر مردم کشور جان خودرا فدا کرد ما این قدر پوده نباید باشیم که درمورد آن بزرگوار تاریخ سکوت کنیم از شاهکاری های این بزرگ مرد باید نسل جوان بداند احمد شاه مسعود کدام خیانت را مرتکب نشده کشور مارا از چنگ اجنبی نجات داده باید قدر شود، جان ما فدای آرمان های مسعود.
احمدعلی(شیوا)
شهرکابل

>>>   مسعود قهرمان ملی نیست بلکه جنایتکار و منفور در بین مردم افغانستان شناخته می شود. با گذشت دو دهه از توحش و چپاول در افشار! قاتلان منحوس این فاجعه هولناک ازاد میخرامند و پست های مهم دولت پوشالی را در اختیار دارند . دو عامل اصلی این نسل کشی به پاس جنایات شان لقب «قهرمان ملی» و «قهرمان صلح» را کمایی کردند! این سخن من نیست بلکه این سخن تاریخ است که ان را در صفحه های خود حک کرده است .
حبیب الله یوسف زی

>>>   هنوز اززیرباران فرار نکرده وبه زیرناودان ننشسته ایم که دچارسیلاب شدیم. هنوز مردم ما ازشرقوم پرستی غنی وحواریون شان خلاص نشده اند که برادران تاجیک ما قومگرایی راشروع کرد، اولا چرایک هفته؟ چرایکروز نباشد؟ اینجاست که افراط واحساسات بر برنامه ریزان غالب شده است، قطعا این کنش واکنشی دارد، پس باید ازاینگونه رفتارهای احساساتی که کاملا بوی قومگرایی میدهد پرهیزشود. مگرهمان عنوان قهرمان ملی برای احمدشاه مسعود شهید کافی نیست؟ این رفتارها یعنی همان قومگرایی که همه ازآن بیزار وفرارمیکنیم.
جوان

>>>   Wakili
به نقل از آمر صاحب شهید براى دوستانى كه پس فردا هژده سنبله را در بيرون از محافل رسمى تجليل ميكنند:
متوجه باشید که می‌روید، در اخلاقِ تان، در رفتار تان، در ششتنِ (نشستن) تان، در گشتنِ تان، در همه چیز.
دگه خدای ناخواسته نشه که شما کاری بکنین که باز بدنامی ایجاد شوه.
فهمیده شد!

>>>   Saboor Raheel
در شانزدهمین سالگرد شهادت اسطورۀ آزادگی، بر دو ماتم باید مویید: ماتم نبود خودش و ماتم جای خالی اش در فضای سیاسی کشور- جایی که هیچکسش پر ننمود!

>>>   آمرصاحب برای ما، مایه آبروست؛
در زمانه‌ای که همه در برابر افیون سرخ و سیاه، سر فرود آوردند، او راه ایستادگی و سربلند را پیمود.
یادت گرامی و راهت پر رهرو باد

>>>   Abdul Hai Khurasani
گربمانيم زنده، بر دوزيم
جامه اي کز فراق چاک شده
ور نمانيم، عذر ما بپذير
اي بسا آرزو که خاک شده
شيخ بهايى
تاريخ هميشه روايتگر حوادث و اتفاقاتى مى باشد كه واقع و حادث گرديده است ، اما هرگز ظرفيت و جرئت آن را نداشته است تا از آرزوى هاى بگويد؛ كه مقدر نبوده است اتفاق بيافتد و فرصت ظهور و وقوع نيافتند!
يكى از اين آرزو ها كه شايد مى توانست مسير تاريخ سياسى افغانستان را بطور كلى دگرگون نمايد؛ تصميم سياسى و راهبردى آمر صاحب در ماههاى آخر حيات او بود.
او بعد از سفر به اروپا بدرستى دريافته بود كه برخلاف تصورش، جهان او را نه تنها به عنوان يك فرمانده پر نبوغ جنگ هاى گوريلايى مى شناسد، بلكه در سپهر سياسى افغانستان كسى را همطراز و هماورد او نمى داند و لهذا همه يى شرايط براى ورود او به بازى بزرگ سياسى آماده است .
بر همين اساس بود كه تصميم گرفت شخصاً وارد ميدان سياست شود و نخستين قدم استراتيژيك او برگزارى يك مجلس ملى با اشتراك تمام پوتانسيل هاى سياسى از تمام نقاط جهان در يكى از كشور هاى تاجيكستان ، تركيه يا ايران بود.
كم كم داشت پيش نويس ها اماده مى شد ....
تغيير بزرگ در سياست داخلي و خارجى در راه بود و هرچند اين استراتيژى سنت گرايان عصر جهاد و مرثيه خوانان حاشيه نشين جغرافياى مقاومت را گوارا نبود، اما امرصاحب تصميم خود را گرفته بود.
در شرايطى كه بسيارى از دوستان اميدوار و مصمم بودند، جغد بد آهنگ اجل جام شوكران دردست در سپهر خواجه بهاءوالدين مى چرخيد و آيه يأس مى خواند.
ناگهان خورشيد خراسان در خواجه بهاء والدين غروب كرد، آروزها برباد رفت و مردى جهان مارا ترك كرد كه نيايد به صد سال ديگر ...
پرونده شهادت رمز آلودش بسته شد، مردان باز ماندهء كاروان، تقدير را بر تحقيق ترجيح دادند و عدالت را قربانى منفعت نمودند و زود است كه راز شهادت او به تاريخ بپيوندد و افسانه شود.
آيا او وارد خط قرمزى شده بود كه نبايد مى شد؟ بلى؛ به نظر من معادلات سياسى بين المللى و منطقه يى ظرفيت پذيرش او را در رأس سياست افغانستان نداشت ، زيرا حضور او در رأس قدرت معادلات را برهم مى زِد و حتى تحول جغرافياى سياسى منطقه را بدنبال داشت .
امرصاحب ؛ يك استثناء بود، منحصر بفرد باقى خواهد ماند، هيچكس همطراز او نبود، نيست و نخواهد بود.
او نماد اخلاق ، مظهر هويت ، سپهسالار دين ، حافظ فرهنگ ، پاسدار كشور ، مؤمن ، مجاهد و فرزند صديق امام اعظم ابوحنيفه بود و وارث امپراطورى سامانيان بعد از هزار سال ....
براى من هيچ واژه يى به اندازه (آمر صاحب) زيبا، دلپذير و مهرانگيز نيست.
سلام ما و درود خداوند براو باد .

>>>   این شــــــــــرارت پیشه ها تاحال سه کودک را خیرخانه زیر تایرموتر کرده اند

>>>   چون در سالی صرف یک روز فرصت اوباشگری پُک گری برای پنشیری هاست باشد هرچه می خواهند بکُشند سروصداکنند خودنمائی کنند مردم را اذیت کنند ، اشرار درسال 360 روز شرارت میکنند جنایت میکنند برای اینها یک روز فرصت داده نمیشود ؟ این چگونه وحدت ملی است؟
ر

>>>   بسيار نوشته ...، مكر دور إز حقيقت، افسانوى و مبالغه أميز! برادر اكر مسعود اينقدر بود كه خودت برايش تراشيدى بس جرا نتواست كه دل مردم كابل را تسخير كند ديكر ولايت ها را بكذار بجايش؟ إز خواب بيدار شو حالا مردم همه را مى شناسد!! من منحيث يك افغان دعا مى كنم كه خداوند با مسعود و أمثال هم حساب كند!! مسعود شهيد نشد مكر بسيار را شهيد كرد!!!

>>>   شهید احمدشاه مسعود :
اگر آزادي ما زير سؤال برود، اگر غرور ملي ما درهم شكسته شود، اگر استقلال ما نابود گردد، زندگي براي ما كوچكترين لذت و ارزشي ندارد.
شانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی افغانستان " احمد شاه مسعود " تسلیت باد

>>>   روز شهید یا روز پلید
اګر این روز پلید نمی بود ، قهرمان ملی (مسعود) را درین روز ازدست نمیدادیم ، اګر این روز پلید نمیبود ، همه ساله درهمین یوم لشکراوابش (اوباش ها) سراسر جاده های کابل رااشغال وعکس قهرمان ملی را چون فوتوی اشباح به تمسخر نمیګرفتند .
پلیدی این روزمطابق حروف ابجد به حرف (خ) برابراست یعنی خراب – خدعه – خنضیر وغیره وبه حساب نجوم هم روز نعث تلقی میشود.
حدود چهارسال قبل درهمین روزاوابش دوګروه بین پل سوخته ومیرویس میدان باهم درګیرشدند که خون هژده نفرازهموطنان شریف مارا به ناحق بزمین ریختاندند وهم ساله درهمین روز خون هموطنان مابه زمین میریزد ، دکانها چور ، مریضان نسبت راه بندان ونبود اطباء تلف میشوند، چنانچه دیروزهم سه طفلک معصومرایکی از موتر های همین اوابش زیر تیر ګرفتند وسرک عمومی رابخون شان آبیاری نمودند – این اطفال که راهی مرګ ومعیوبیت شدند ، والدین شان دیوانه ودچار تکلیف روانی هستند.
باوجودیکه مجری ها ( لیدرهای) همین روز در ظاهر ازپیروان شان به ظاهر تقاضا مینمایند که از خشونت کار نګیرند – ولی درباطن آنها رابه شورش ـ بلوا وفیرهای هوایی تشویق میدارند ویا اصلاٌ رهبران شان درنزدپیروان بی حیثیت وفاقداوتوریته اند که به سخنان شان وقعی ګذاشته نمیشود.
پس بیایید این روز رابه روز دیګریعنی روزعاشوراانتقال دهیم ، تا باسایرشهدای اسلام یکجا تجلیل شود. با تقدیم درودوصلوات به همه شهداء.
مصطفی (حیدری)

>>>   خیلی ها مبالغه آمیز و بازی با کلمات ، جند کلمه زیبا به زنده و مرده آدم ها احساس آرامش میده ، هیچ کس با دست خالی و به میدان جنگ نمیره، جز اینکه سپورت مالی و پشتیبانی از یک کشور نداشته باشی ، هیچ کس با مشت و لگد در مقابل یک نیروی چند نفری مقابله نمی کند، و اینها تا دلت بخواهند سپورت مالی و تجهیزات کمکی شدند، از کجا و به چه طریقی این بماند ، اولين کاری که جنابعالی ها انجام دادند داخل کابل شدند، به کشور خودشان زیر پرچم خود شان به زن و بچه مردم کشود خودشون رحم نکرده چه زن ها فروخته شدند چه زن ها مورد تجاوز قرار گرفتند و چه ،،،، کشور داغون شد و بعدش زیر پرچم سیاه و سرخ ماست مالی کردند و ما هر سال فورمولتی انون خاطرات وحشتناک رو یاد آور می شویم نمک بر زخم های که تا امروز جز نمک که سوخت انون زیاد تر کنیم ، هیچ دردی ؟؟

>>>   Raheel

اگر ما آرمان مسعود را باز می شناختیم و بر اهداف آن پافشاری می کردیم، امروز بازاری برای شیادان نمی ماند. شیادان معامله گر و مفتخوار که سنگر مسعود را فروختند، تنهادر غبار همین ابهام استت که توان فریب دادن مردم را دارند.

مسعود همیشه مرکز اقتدار بود. هرجا او می بود، دیگران به دربارش می رفتند. از روم و از لندن و از واشنگتن یا به پنجشیر سر می کشیدند یا به خواجه بهاءالدین. اما بادرد و دریغ امروز آنهایی که خود را میراثخوار مسعود ساخته اند، همه گدایان بیعزتی اند که گاه به دروازۀ یک دلال قدرت ایستاده اند و گاه به دروازۀ دیگری.

بلی، "هندوکش" اقتدارش را باخته است. اقتدار هندوکش را حذف کردند و ابهت آن اقتدار را در تجلیل های سالانۀ تجارتی خلاصه کرده اند. در راههایی که مسعود رفته بود، سبزه دمیده است. دیگر آن راهها راهرو ندارد. راه مسعود در شعارهایی که در تالار روی جرگه سردادد می شود، محدود مانده است. آغاز و انجام سیاست برای آنهایی که از مسعود مانده اند هژدهم سنبله است. باقی همه سال در ذلت و خواری و حقارت به دروازۀ بیگانگان سرگردان اند. گرد چرکین حقارت یک ساله را به جمع شدن در هژدهم سنبله و در شکوه نام شهدا می خواهند از خود بشویند. اما دیگر گندگی اینها به حدیست که حتی قدسیت و شکوه یاد شهدا را مکدر ساخته اند.

یاد شهدا و قهرمانان زیر سایۀ مشتی مزدور و حقیر و خودفروخته هرگز مباد!
به امید روزی که سالگرد شهیدان را وارثین با افتخار و باعزتی برگزار کنند که اقتدار سیاسی ارمان شهدا را به دست آورده باشند!

>>>   انگليس‌ها بي بي سي دارند، هسپانيايي‌ها فوتبال، هندي‌ها گاندي، مردم افریقای جنوبي نلسون مانديلا، كساني چگوارا، هركشوري شخصيتي/چيزي.
ما مسعود داريم، مسعود بِرَندِ كشور ماست. مسعود هم‌قطار بزرگ‌ترين مبارزان جهان است. مسعود را در هركجاي جهان مي‌شناسند، مسعود در همه‌جا محبوب است .
حتا آنهايي‌كه به دلايل سياسي، در ظاهر خود را مخالف قهرمان ملي افغانستان جلوه مي‌دهند، به خلوت كه مي‌روند به بزرگي او اعتراف مي‌كنند، در دل او را دوست دارند.
مسعود متعلق به همه مردم افغانستان است.
مسعود به هركجاي جهان كه تعلق مي‌داشت دوستش مي‌داشتيم. مسعود متعلق به بشريت است زيرا در برابر تروريزم بين المللي كه خطري عالم‌گير بود و است سخت رزميد و بسيار قرباني داد.
شفيق شرق

>>>   آمر صاحب و وحدت شمالی بزرگ!
امروز حضور و برگزاری محفل ختم قرآن و اشتراک دیدگاه پروانیان، پنجشیریان، گاپیسایان و کوهدامنیان، مظهر وحدت شمالی بزرگی بود که آمر صاحب "احمد شاه مسعود" در زمان جهاد و مقاومت از آن کمک می جست و دشمنان این حوزه را تارومار می کرد. اما پس از "مسعود بزرگ" اقتدار این حوزه، دو چیز کم دارد. یکی تدبیر آمر بزرگ است و دیگری وحدت شمالی بزرگی است که نبود و کم بود این دو مورد باعث شده است تا شمالی بزرگ اقتدار کم داشته باشد و روز به روز از نقش تاثیر گزاری بالقوه اش به گونه ی بالفعل در اقتدار کاسته شود.
با این وجود، حضور پر قدرت ما با درک این دو مشکله به بهانه هژدهم سنبله عزم و اراده ما را برای پیروی مکتب "مسعود بزرگ" و "وحدت شمالی" به تصویر می کشاند.
با حرمت

>>>   Abdul Hai Khurasani
زنده باد؛ جوانان غيور، متهور و سربداران كابل!
هرچند شايد منظم نبود، فير هاى نموده اند كه طبعيت جوانى است و اقتضاى زمان ، اما نماد اقتداراست و شكوه آزادى!
قدرت سياسى ما در نيروى جوان ما متبلور است نه در سخنرانى هاى بى رو و رمق و تكرارى و خسته كننده!
ايكاش بنياد بصورت رسمى و منظم به اين رژه مقاومت سر و سامان مى داد و اميدوارم در سال آينده به اين امر مهم بپردازند.
در ميان اين همه بى نظمى ها و فروپاشيدگى هاى سياسى از اين كاروان بوى عشق و طنين شهامت مى آيد و اين خود نظم قدرت است.
شنيدم جاده دارالامان را بسته اند تا جوانان ما خواب از چشم قصاب كابل نبرند!
زنده و پاينده باد جوانان سر بكف ما !

>>>   کسیکه راه نیک را بنیان گذاشت تا روز قیامت کسانیکه به آنراه نیک میروند خداوند اجر مشابه را بدون آنکه از اجر عاملین چیزی کم شود برایش میدهد.
کسیکه راه بد را بنیان گذاشت تا روز قیامت کسانیکه به آنراه بد رفتار میکنند خداوند گناه مشابه را به بانی آن میدهد.
هدفم اینست که انشاالله احمدشاه مسعود در هر گناهیکه ازین اوباشان بیناموس انجام میشود، شامل و خداوند ازش پرسان خواهد کرد. روحش ناشاد و عذابش چندین برابر!!

>>>   تکریم شهید وشهدا به راه افتادن به خیابان وراه بندان کردن نیست، بلکه تجلیل وتکریم شهید به این است که دراماکن مقدسی مانند مساجد وسالن های اجتماعات جمع شوند وفاتحه وختم قرآن بگیرند وعلما ودانشمندان واشخاص سیاسی وعلمی درمقام شهید وشهادت ومشکلات جامعه سخنرانی کنند وهمسنگران ودوستان واقارب شهدا خاطراتی ازشهدا بازگونمایند ونویسندگان محترم نیز کتابها ومقالات خود مربوط به شهدارا ارائه واطفال کشور سرود ومقاله بخوانند، واقعا نمیدانم برنامه ریزان این برنامه درکجای سطح فرهنگی قراردارند؟ باید تفاوتی بین جشن عروسی وشادی با مراسم تجلیل شهید باشد. تجمع دریک مکان وسخنرانی درشٲن شهید تجلیل است نه کاروان با ... پس جزتٲسف خوردن برای برنامه ریزان کاری دیگری ساخته نیست، اگرحتی به حق اعتراض شود فورا مارک مخالف وضدشهید می چسپانند.
غوریانی

>>>   هفته شهید در واقع همان هفتۀ شرارت، رذالت و قلدر گری است! عناصری از نام هفتۀ شهید بر حکومت ریشخند میزنند و فکر میکنند چه قهرمانی ئی انجام داده اند کع حتی زور حکومت به آنان نمیرسد! بظاهر همینگونه معلوم میشود که آنچه این عناصر بدنام انجام میدهند حکومت در برابر شان خاموش است و تناب شانرا خیلی دراز مانده است که تا ملل دل بدوند! آنان بیخبر ازینند که دولت بر همه اعمال شان آگاهی دارد و آنان را برای این آزاد گزاشته است که هر اندازه ایکه آنان آزاد باشند میتوانند چهرۀ اصلی خویش را به نمایش بگزارند، بدا به حال شان که آنان این ترفند دولت را نمیدانند!
حرکت یوم جمعۀ شان نفرت ها نسبت به احمد شاه مسعود را در دلها کاشت و فکر میکنم اگر دعایی مستجاب گردد جایگاه مسعود به دوزخ خواهد رفت زیرا همه مردم گفته اند جایگاه ات در دوزخ با این قلدرهایت.
میهن زرغون

>>>   به عبدالحی خراسانی! عده ای از اراذل واوباش وقانون شکن ومردم آزار درخیابانهای کابل براه افتادند وفیرهوایی کردند وچاقو وکارد های کلان همچون شمشیر بدست ایجاد وحشت درمیان مردم کردند. آیا این عمل طبیعت جوانی شان است یاطبیعت جنونی شان؟ کسیکه این صحنه های زشت را دیدند وبازهم تٲیید شان کنند جنون او شدیدتر از آن آشوبگران است. بنیاد احمدشاه مسعود بارها ازبی نظمی ابراز بیزاری کرده ومردم را به نظم ورعایت قوانی کرده بود، آیاقدرت جوانان درسایه نظم وقانون بایدباشد یادرسایه توحش واوباشگری؟ گاو هم قدرت دارد اما چون طبیت حیوانی دارد قدرتش قانونمند نیست. پس تفاوت انسان وحیوان در قانون است. افراد شرور نه تنها درخیابانهای کابل بی نظمی کردند بلکه اینها مجرم هستند وباید طبق قانون محاکمه ومجازات شوند. پس طبیعت نظم حیوان دربی نظمی است.
جاغوری

>>>   درکجای جهان درکدام کشور دنیا برای سالگرد شهید جشن پای کوبی تیراندازی شبانه که نظم مردم شهررا بهم بزنه انجام گرفته اونم شهرپایتخت این مردم وحشی این وحشی گری را از اقای مسعود به ارث بردن؟ اینها بوی از انسانیت ونظم و..... نبردن ما افغانستانیها متأسفیم ازهمه جهانیان وکشورها بشترازاین خجالت ندهید
احمدضیارضای شولگره]

>>>   به شما مایه ابرو است که در و چباول همرایش شریک هستید به ما مایه شرم است که از دوزد تجلیل میکنم

>>>   نمی نویسم چیزی نمی نویسم !!!! تا کی د خواب غفلت خواب میباشین رها کنین پیشت این دزدها خاینین وطنفروشها را
تجلیل چی؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است