کشور به اینگونه احزاب نیازمند است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۶/۶/۱۶ کد خبر: 138337 منبع: پرینت

چیزی که کاملا محسوس است عدم فعالیت جریان های سیاسی میان مردم می باشد.

تا زمانی که احزاب بگونه واقعی بین اجتماع عامه حضور پیدا نکند نمی توان به داشتن دولت کارا انتظار داشت. آن احزابی که مشکلات و نیازمندی های مردم را از تمام لایه های اجتماعی جمع آوری و روی آن بر اساس علم روز برنامه ریزی و برای برآورده شدن آن مبارزه کند، آن حزبی که در آن شخصیت پرستی نباشد، آن حزبی که در آن افکار طالبانی_داعشی و افراط گرایی نباشد، آن احزابی که ریاست های آن مطابق قانون جهانی از دو دوره چهار ساله بیشتر نباشد، آن حزبی که دوامدار یک شخص را به نامزدی انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراها معرفی نکند و به دنبال استعدادها بخاطر دریافت نتیجه باشد، آن احزابی که درآمد مالی اعضای خود را زیر نظر داشته باشد و به هر سوال در این مورد پاسخگویی شفاف داشته باشد، آن احزابی که نتیجه تصمیم گیری جمعی باشد نه فردی و آن احزابی که افراد آن ترحم و و انسانیت را در اندیشه و اولویت داشته باشند.

سمرقندی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب افغانستان
حزب
نظرات بینندگان:

>>>   نوشته جناب سمرقندي واقعيت است ، كاش اولين قدم را اعضاي حزب اسلامي حكمتيار به پيش نهند
نظر واقع بينانه از يك هموطن

اگر حزب اسلامى مى خواهد زنده و پويا بماند و نقش خوب و مفيدى را در روند تحولات سياسى جامعه بازى كند، شوراى اجرايي آن باييستى سازوكار كنار زدن حكمتيار و انتخاب يك فرد شايسته را در راس آن به سنجش گيرد. خيلى ها معتقد اند، سلب حكمتيار از رهبرى حزب و گماشتن شخص ديگرى به جاى آن، حداقل به شش دليل ذيل الزامى است:
1. حكمتيار مربوط به پارادايم گذشته است و هيچ گونه نسبتى با گفتمان مدرن و مفهوم سازندگى و پيشرفت و توسعه ندارد.
2. او ذاتا آدم شرور و فتنه انگيز است و از او جزو تعصب، تبعيض، نفرت، خشونت و... فعل ديگرى كه معطوف به اخلاقيات و ساير ارزش هاى انسانى باشد، صادر نمى شود.
3. وى عامل اصلى از دست رفتن فرصت ها و پديد آمدن بدبختى هاى جامعه به شمار مى رود.
4. او يك شوونيست و يك عنصر تماميت خواه است اما حزب اسلامى يك جريان فراقومى. لذا اين دو در تعارض اند و با يكديگر قابل جمع نيستند.
5. وى از عوامل مهم سازمان اطلاعاتى پاكستان و سعودى مى باشد و براى تحقق پروژه آنها در افغانستان، سياست تفرقه قومى و مذهبى را دنبال مى كند.
6. حكمتيار به علت مواضع به شدت قومى اش، پايگاهاى اجتماعى حزب اسلامى در مناطق غير پشتون را به نفع رقباى سياسى اش در حال مصادره كردن است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است