حماقت ها اغلب اینگونه آغاز می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138272 منبع: پرینت

تصور كنيد اگر در كشور ما يک اقليت بودايي وجود مي داشت، آيا امان الله پيمان به جاي ستايش از طالبان به خاطر تخريب بودا، فتواي كشتار بودايي ها را صادر نمي كرد؟ حماقت ها اغلب همين گونه آغاز مي شود!

يك وكيل پارلمان يا يک راهب بودايي يا يک رهبر ملي گرا دهن بوي آگين خود را باز مي كند و چند حرف متعصبانه بر زبان مي راند و مردم را عليه همديگر تحريک مي كنند بعد كشتار آغاز مي شود و كشتار...

در كشور ما اقليت هاي قومي و مذهبي داريم. اصلا افغانستان كشور اقليت ها است. از وضعيت ميانمار عبرت بگيريم و دهن بوي آگين اينگونه چرندگويان را ببنديم.


عبدالشهید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امان الله پیمان
طالبان
بامیان
بودایی
نظرات بینندگان:

>>>   پیمان صاحب میخواست به جان مردم بزند و طالبان را خرسند سازد که آنهم به رسوایی اش انجامید.

>>>   شما اگر اینقدر خود را اشخاص با احترام در مقابل ادیان دیگر میدانستید، این بت ها را که عبدالرحمن خان همراه توپ آنها را نیمه تخریب کرده بود، ترمیم میکردید و به جهانیان بت های نیمه تخریب شده را منحیث محل توریستی نشان نمی دادید.
یک مرتبه پیش خود فکر کنید که هندوستان تاج محل را چطور نگهداری کرده است و شما در مقابل بت های بامیان چه کردید؟
اگر همین حالا دولت هند نیم مسجد جامع دهلی را همراه توپ بپراند و منار و منبر آن را تخریب کند و نیم باقیمانده آن را منحیث محل توریستی به جهانیان نشان بدهد، شما چه خواهید کرد؟
شما بت های بامیان را نه بخاطر این که به دین بودایی احترام داشتید، نگاه کرده بودید، بلکه بخاطر این نگاه کرده بودید که به جهانیان نشان بدهید که دین بودایی غلط است و اگر واقعیت میبود، این بت ها از خود دفاع میکردند و روی و پای آنها تخریب نمیشد.
از همین خاطر بود که در فلم هندی( دهر ماتهما) که صحنه هایی از آن در افغانستان و بامیان ساخته شده بود، این بت ها هیچ نشان داده نشدند و در عوض در موتر دختر فلم همامالینی در صحنه فلم بمب گذاشتند و همامالینی در فلم کشته شد، همانطوری که عبدالرحمن خان بت ها را کشته بود.
امید وارم نشر شود.
جلندر سنگه از کابل.

>>>   فقط همان یک طبقه و همان یک گروه بیفرهنگ است که باعث تمام پسمانی، بد بختی، بد نامی، و تمام کشمکش ها در کشور ما شده اند و باعث درد سر برای همه متباقی شده اند۰
مانع سرشماری همین ها میشوند، انتخابات را همین ها گوسفندی ساختند، تقلب همین ها میکنند، انتحار همین ها میکنند، انفجار همین ها میکنند، زورگوئی همین ها میکنند، نوکری پاکستان را همین ها میکنند، دو دشنام و فحاشی همین ها میکنند۰
آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیراوغان متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید

>>>   تحلیل کوتاه ، از آقای آریانفر پیرامون میانمار . جهاد عمو سام در برابر رهبران بودایی چین!
امریکا در دهه هشتاد سده بیستم میلادی بسیار ماهرانه و زیرکانه توانست با هزینه شیوخ عرب هیولای وهابیسم و اخوانیسم را با شعار اعلای کلمه الله و برافراشتن درفش سبز اسلام بر فراز کاخ کرملن به جان شوروی بیندازد و یک دهه آن غول عظیم را در دره های پیچ در پیچ و دور از تمدن افغانستان سرگردان سازد و از پا درآورد.
اکنون نوبت چین است که راه آن از طریق میانمار به اقیانوس هند بسته سد شود و جلو دستیابی آن به گنجینه های نفت و گاز میانمار گرفته شود. از قدیم ها گفته اند که سگ را بزن که صاحبش بترسد.عمو سام در گام نخست میانمار را هدف قرار داده است تا چین را بترساند.
در این میان روسیه و هند هم چندان بدشان نمی آید که چین در میانمار درگیر نیرد با جهادیون گردد.
اما نخستین واکنش بودایی ها در برابر ترفند جهاد بسیار خشن و سخت بود. چنین بر می آید که چین با کسی سر شوخی ندارد. مسلما چنین فیصله کرده اند که پیش از آغاز تمام عیار جهاد، بستر آن را بخشکانند. این است که مسلمانان میانمار را وادار به ترک میانمار کرده اند. اما احتمال ادامه جهاد از خاک بنگله دیش در برابر میانمار بسیار بالا است. بنگله دیش یک کشور نادار است. اما پتنسایل عظیم جهادی دارد و با سرازیر شدن سیل دالرهای باد آورده نفتی سعودی بسیار زود رام می شود. روشن است می توان بخشی از داعشیون و النصره و احرار شام را هم از سوریه به این جا آورد. از قرار معلوم هزاران جنگجوی پشتون نوار مرزی پاکستانی و افغانستانی که اکنون در سوریه می جنگند، هم بالقوه می توانند از طریق ترکیه به بنگله دیش آورده شوند.
اکنون در سرتاسر جهان اسلام آوای جهاد در برابر کفار بودایی شنیده می شود. دیده شود چین در برابر دامی که عمو سام بر سر راهش به سوی اقیانوس هند پهن کرده است، چه گام هایی خواهد برداشت.
اما یک چیز روشن است. مانند همیشه مردم بینوای مسلمان میانمار به عنوان گوشت دم توپ قربانی خواهند شد و دو کشور خرپول عربستان و قطر هزینه های میلیارد ی جهاد را خواهند پردخت و دو کشور پیمانکار ترکیه و پاکستان کیسه خود را پر خواهند کرد و جوانان چند کشور بی عقل (پیشاپیش همه ملک خداداد) گوشت دم توپ خواهند شد.
در این میان حلقاتی تلاش دارند، جوانان شمال افغانستان را هم به جهاد میانمار تشویق کنند تا راه پیشروی داعش و طالب در شمال صاف شود.

>>>   برادر جلندر سنگه کاملن راست گفتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است