قومی سازی نهادها نشان از سیاست زدگی غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۶/۶/۱۵ کد خبر: 138270 منبع: پرینت

يكي از نقاط ضعف رييس جمهور غني، توهم اش در تقليد از شاه امان خان است. او ظاهرا فكر مي كند كه در جايگاه شاه جوان و ترقي خواه افغانستان قرار گرفته و قرار است كه برنامه هاي ناتمام او را تكميل كند.

شماري كه در استفاده از ضعف هاي رهبران خيال پرور معاصر تجربه دارند، حالا با استفاده از شوق سياسي رييس جمهور غني در پي ايجاد جايگاه و جلب توجه او از نام امان الله خان به خود هستند.

سياسي سازي و قومي سازي ساختمان ها، سرك ها، نهادهاي حكومتي، نهادهاي اموزشي و حتي ميدان هاي هوايي در كشور نتيجه اشفتگي سياسي كابل و شدت قومگرايي و سياست زدگي را به نمايش مي گذارد. تداوم اين وضعيت نه تنها راه حل هيچ دردي نيست بل بر چالش هاي موجود مي افزايد.

توقع مي رود كه رهبري وزارت خارجه حداقل جلو انتشار سياست زدگي ما را در نمايندگي هاي سياسي كشور در خارج بگيرد وگرنه حكايت پخش تنفر و نفاق كوچه هاي كابل در خارج از كشور نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.

خنجانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
سیاست افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بشرطی که ریس جمهور غنی احمدزی از مداخله در کار وزارت خارجه دست بردار گردد وبگذارد که مطابق طرزالعمل کاری وزارت خارجه اشخاص و افراد در پست های سفارت های افغانستان در خارج اشخاص واجد شرایط مقرر و جابجا گردد سفیر ها و قونسلی ها همه به دکتی و فشار اشرف غنی احمدزی به اشخاص دلخواه خوداش با مداخله سریع انهم اکثر انها از دیپلوماسی چه که از زبان انگلیس عاجز هستند علاوتا کسانی هم است که صنف دوازده را تکمیل هم نکرده اند .

>>>   برادرى نوشته كه بخاطر أمان الله خان پشتون است يك تعداد با نام گذارى سفارت كبراى افغانستان بنام خانه أمان الله خان مخالفت مى كنند. عرض شود اگر اين خانه از مالكيت شخصى شاه امان الله خان است ، حرفى نداريم ، سفارت بايد جايى ديگر منتقل شود ولى اگر ساختمان دولتى است ، به اين معنى كه مالكيت مردم است و بر علاوه نمايندگى " سياسى" يك كشور است . اين نه مركز فرهنگى است، نه اموزشى و نه ورزشى . مسله دوم اين است كه اين مسله همانگونه عزيزان ديگر نيز اشاره داشتند باعث پايه گذارى رسم بدى ديگر ميشود كه اينبار سر ان در خارج از كشور است. به هر حال من نظر خود را بيان كردم و در نظرم ازاد هستم و اين به باور من غلط است كه اتباع و شهروندان كشور براى حال مشكلات قنسلى و گرفتن پاسپورت به خانه امان الله بروند. خوب است حاجى نبود ورنه مجبور به خانه حاجى امان الله خان ميرفتند.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
حاتم بخشي "وحيد عمر" از كيسه ملت!
هنوز بحث گند هاي سياسي شِنكي كروخيل در كانادا و زنداني ساختن "صديق افغان" از سوي قيوم كوچي سفير افغانستان در ماسكو پايان نيافته است كه امروز خبر شدم؛ جناب وحيد عمر سفير افغانستان در ايتاليا، بدون مشورت و دريافت دستور مقام وزارت امور خارجه، تعمير سفارت افغانستان در "روم" را از بهر خوش خدمتي و پاداش دهي به اربابان قبيله، بنام "امان الله خان غازي" نام گذاري كرده است.
نام گذاري نهاد هاي رسمي، جز صلاحيت هاي دولت و مردم افغانستان بوده و نه از يك مامور حكومت. ترويج و تشديد نگرش هاي قومي در نمايندگي هاي سياسي كشور سبب از دست دادان اعتماد ملي و اعتبار بين الملي خواهد شد.
اميدوارم رهبري دولت و وزارت امور خارجه با درك اهميت مسئله آقاي عمر را احضار و مورد بازپرس قانوني قرار دهد.
در صورت عدم جلو گيري از خودسري ها و استفاده جويي هاي سياسي ديپلمات ها، جايگاه و حيثيت دستگاه ديپلماسي افغانستان، بيشتر ازين نزد جهانيان بدنام و متضرر خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است